Vervanging Golf 7 voor Private Lease?

RicardoMaxi

Net ingestapt
Hi all,

Ik denk dat ik binnenkort wil gaan kijken naar een vervanging van mijn mooie Golf 1.4 TSI Cup Edition. Ongeveer 155k op de teller en ben bang dat er wat mankementen gaan ontstaan met het aantal kilometers.

Nou zit ik eraan te denken om een occasion EV te private leasen omdat ik zelf absoluut niet veel verstand heb van auto’s en ik altijd het gevoel blijf hebben dat ik bij iedere garage toch wel opgelicht wordt omdat ze me alles kunnen wijsmaken.

Ik zie mooie Tesla Model 3 bouwjaar 2019 voor tussen de 500-550 euro per maand private lease. Een EV lijkt mij persoonlijk een mooie oplossing omdat ik tussen de 12.000 en 15.000 km per jaar rijdt en me dit dus (met eigen berekeningen) rond de 600-700 per jaar aan brandstofkosten zou schelen.

Mijn voorkeur gaat uit naar private lease vanwege het niet hoeven omkijken naar onderhoud en gezeik met garages etc. Misschien een kortzichtige gedachte, maar zo sta ik er helaas na 5 jaar Golf plezier wel in.

Ik heb alleen (zoals boven vernoemd) eigenlijk weinig tot geen verstand van auto’s en vraag daarom graag de mening van jullie hier.

Het is een optie als je redelijk zorgenvrij een auto wilt rijden. Private lease heeft inderdaad meer services (bijvoorbeeld afschrijving, onderhoud, ongevalassistentie en banden) en daar betaal je in de maandprijs voor. Dat vergeten veel mensen. Toch moet je kijken of die vorm goed bij jouw situatie past. Bedenk namelijk dat als je bijvoorbeeld een nieuw huis wilt kopen, de private lease-component als vaste last bij het BKR staat geregistreerd. Dat heeft mogelijk (negatieve) invloed op de maximale hypotheek die je kunt krijgen. Daarnaast moet je er van tevoren op letten of je het jaarlijks aantal kilometers goed inschat (ook voor de komende 4 à 5 jaar - de leasetermijn). Om maar wat te noemen. Oriënteer jezelf goed. In de Private lease adviesartikelen vind je meer informatie daarover. Maar er zijn wellicht mensen die ervaring hebben met het rijden van een Tesla en private lease.

Ongeveer 155k op de teller en ben bang dat er wat mankementen gaan ontstaan met het aantal kilometers.

een beetje fatsoenlijke auto moet de 2 ton makkelijk halen zonder gekke dingen. je rijd erg weinig. Waarom verwacht je mankementen? Of bedoel je gewoon onderhoud? Doorrijden is absoluut de beste optie financieel gezien. Misschien op zoek naar een garage die je wat meer vertrouwen geeft? Uitzonderingen daargelaten maar de meeste fatsoenlijke garages gaan je niet oplichten.

en me dit dus (met eigen berekeningen) rond de 600-700 per jaar aan brandstofkosten zou schelen.

6600 euro per jaar uitgeven voor een 'huur' auto (ex brandstof) die maar 10.000 km per jaar rijd is ook alles behalve goedkoop.Ben wel benieuwd naar jou berekening maar kan mij niet voorstellen dat dit in het voordeel van een private lease telsa gaat vallen met jou kilometers. Eerder heel veel duurder.

Laatst bewerkt:
Probeer nu al eens die €500 per maand apart te zetten voor je auto en betaal daar alle kosten van (vergeet de afschrijving niet). Dan zie je dat je nu waarschijnlijk aanzienlijk goedkoper rijdt.

Een tweedehands Model 3 die vers uit de lease komt kost ook de wereld niet meer.
Golf verkopen, wat spaarcenten stukslaan en gaan met die banaan. Eigen bezit, restwaarde, etc.

De private leasemaatschappijen willen namelijk best wat aan je verdienen gek genoeg.. Je trekt de portemonnee voor een stukje minder zorgen. Als je dat het waard vind moet je het natuurlijk doen!

Terug
Bovenaan