Vervanger Mercedes A-180 2015

Benjamin 7256598

Net ingestapt
Goedemiddag,

Graag jullie advies. Ik rij momenteel een Mercedes-Benz A-180 van bouwjaar 2015 en de kilometerstand komt in de buurt van de 200.000. Moet ik doorrijden tot hij niet meer kan of kan ik hem nu beter inruilen voor iets anders?

Als ik hem beter kan inruilen, hebben jullie dan een advies voor wat voor een hybride model (het liefst SUV) ik dan zou kunnen kopen (max 25k)? Ik zoek echt naar het voor mij luxe gevoel dat ik krijg als ik in een Mercedes-Benz rijd.

Alvast bedankt voor de hulp!

Doorrijden is meestal het voordeligst.... voor een goede tip hebben we eigenlijk wat meer info nodig. Maar gezien je budget en wens voor luxe uitstraling zou kunnen:

GLA, GLC
XC40, XC60
Q3, Q4
X1, X2, X3
Lexus LBX zou je bijna? Nieuw kunnen kopen

Wil je trouwens elektrisch of benzine .....

Dat je dat luxe gevoel wilt dat kan ik helemaal begrijpen.
Het leven is kort en als je ergens van kan genieten moet je dat doen.
Bij luxe denk ik aan interieur, vermogen (koppel graag) en veercomfort.

Qua mechanisch veercomfort denk ik dat Mercedes de top is na Bentley, en RR waarschijnlijk die ik niet ken.
Maar subliem veercomfort krijg je ook met luchtvering dus zou ik m.n. kijken naar auto's met luchtvering.

Suv's zijn meestal hard geveerd om body-roll van de koets in bochten te verminderen.
Ik heb zelf X1 en X3 gereden en hoewel die fe-no-me-nale aandrijving kennen. I.h.b. zescylinders met 8automaat zijn ze stevig geveerd.

Echt luxe gevoel denk ik toch meer aan Citroën C6 met 3 literblok of een Mercedes S klasse. Die zijn echt fluisterstil van binnen en supercomfortabel en ook gevaarlijk snel.

Goedemiddag,

Graag jullie advies. Ik rij momenteel een Mercedes-Benz A-180 van bouwjaar 2015 en de kilometerstand komt in de buurt van de 200.000. Moet ik doorrijden tot hij niet meer kan of kan ik hem nu beter inruilen voor iets anders?

Als ik hem beter kan inruilen, hebben jullie dan een advies voor wat voor een hybride model (het liefst SUV) ik dan zou kunnen kopen (max 25k)? Ik zoek echt naar het voor mij luxe gevoel dat ik krijg als ik in een Mercedes-Benz rijd.

Alvast bedankt voor de hulp!
Doorrijden is voordeliger.

Voor veel comfort zou ik geen SUV kiezen, maar een lagere auto, met lange wielbasis. Die zijn ook goedkoper.

De keuze is groot.

Wat suggesties Peugeot 508, Citroën C5 X, Renault Talisman, Opel Insignia, Mercedes C.

Terug
Bovenaan