vervangen versnellingspookknop Ypsilon

A

Anoniem

Guest
Hoe vervang ik de versnellingsbakknop van mijn Lancia Ypsilon 1.4 16v    uit 2009 ? Er zit zo`n hefsysteem voor de achteruit op, dus ik neem aan dat het niet een kwestie van zagen en schroeven is?

Kijk eens onder in de nieuwe knop hoe deze er uit ziet. Ze je weerhaakjes? Dan is het een kwestie van hard aan de oude knop trekken.

BertPleizier zei:
.Kijk eens onder in de nieuwe knop hoe deze er uit ziet. Ze je weerhaakjes? Dan is het een kwestie van hard aan de oude knop trekken.

Dank voor je reactie. Een nieuwe pookknop heb ik nog niet . Ik wil eerst weten of en hoe de oude er af kan. Misschien heeft iemand dat al gedaan?

Zit er misschien een plaatje met het schakelpatroon boven op de knop? Misschien dat daaronder een schroef zit?

En kun je iets meer zien als jet het hoesje van de pook los haald (zit vaak een elastiekje bovenin het zakje dat in de knop valt van de pook).

BertPleizier zei:
Zit er misschien een plaatje met het schakelpatroon boven op de knop? Misschien dat daaronder een schroef zit?

En kun je iets meer zien als jet het hoesje van de pook los haald (zit vaak een elastiekje bovenin het zakje dat in de knop valt van de pook).

Ja heb ik bekeken, er zit niets waaruit ik kan afleiden hoe hij er af moet. Misschien moet ik de dealer maar eens vragen.

Ik heb even 2 minuten met google gezocht en ik kom wel vervangingsknoppen tegen voor de Ypsilon maar die zijn expliciet voor de versie zonder de ring voor de achteruit versnelling. Dus als je moet heel goed kijken hoe en wat er mogelijk is voor je iets uit elkaar trekt.

golfdiesel zei:
Ik heb even 2 minuten met google gezocht en ik kom wel vervangingsknoppen tegen voor de Ypsilon maar die zijn expliciet voor de versie zonder de ring voor de achteruit versnelling. Dus als je moet heel goed kijken hoe en wat er mogelijk is voor je iets uit elkaar trekt.

Daarom heb ik er nog geen gekocht. Op E-Bay staat er een voor lancia die ik wel wil hebben ,deze is met reverse inrichting, maar ja dan moet eerst de originele los.
251356569717

Terug
Bovenaan