A
Anoniem
Guest
Mijn Volvo v40 d2 heeft ruim twee ton op de teller en staat voor een duurdere (>2k) reparatie. ook rijd ik met mijn nieuwe werk alleen nog maar kleine (0-15 km) afstanden behalve bijvoorbeeld als ik naar mijn ouders ga (50km) of iets dergelijks. ik wil nu wel overstappen op ev, ook omdat ik van de diesel af wil met dit gebruik binnen de bebouwde kom. ik ben in de gelegenheid om thuis een laadpaal te plaatsen gelukkig. wil rond de 25 duizend besteden. eerst dacht ik aan een phev maar misschien is dat uiteindelijk niet slim vanwege complexiteit en binnenkort ook verzekering en belasting? ik lees ook dat de claims op het gebied van verbruik en uitstoot niet kloppen bij die auto's.
ik kijk nu naar de oudere serie ioniq ev maar de range is niet goed begrijp ik. de nieuwere serie vind ik te duur eigenlijk. misschien zijn er goede alternatieven? wij hebben drie kinderen maar het is wel een tweede auto, vakanties in het buitenland doen we hier niet mee. wel eventueel weekendje weg in NL of zoiets.
ik kijk nu naar de oudere serie ioniq ev maar de range is niet goed begrijp ik. de nieuwere serie vind ik te duur eigenlijk. misschien zijn er goede alternatieven? wij hebben drie kinderen maar het is wel een tweede auto, vakanties in het buitenland doen we hier niet mee. wel eventueel weekendje weg in NL of zoiets.