vervangen v40 voor ev occasion

A

Anoniem

Guest
Mijn Volvo v40 d2 heeft ruim twee ton op de teller en staat voor een duurdere (>2k) reparatie. ook rijd ik met mijn nieuwe werk alleen nog maar kleine (0-15 km) afstanden behalve bijvoorbeeld als ik naar mijn ouders ga (50km) of iets dergelijks. ik wil nu wel overstappen op ev, ook omdat ik van de diesel af wil met dit gebruik binnen de bebouwde kom. ik ben in de gelegenheid om thuis een laadpaal te plaatsen gelukkig. wil rond de 25 duizend besteden. eerst dacht ik aan een phev maar misschien is dat uiteindelijk niet slim vanwege complexiteit en binnenkort ook verzekering en belasting? ik lees ook dat de claims op het gebied van verbruik en uitstoot niet kloppen bij die auto's.

ik kijk nu naar de oudere serie ioniq ev maar de range is niet goed begrijp ik. de nieuwere serie vind ik te duur eigenlijk. misschien zijn er goede alternatieven? wij hebben drie kinderen maar het is wel een tweede auto, vakanties in het buitenland doen we hier niet mee. wel eventueel weekendje weg in NL of zoiets.

Een e-208 of Corsa-e zal te klein zijn?
Anders kom je inderdaad al gauw bij een Ioniq, Soul, e-Golf of i3 (of is dat een 4-zitter?) terecht. Wel de meer recentere bouwjaren ivm range.

Heb zelf ook al eens zitten twijfelen om een plug-in te kopen, maar zoals je als zegt: beetje het minste van 2 werelden qua techniek ;)

De Nissan Leaf en Opel Ampera e lijken mij het meest geschikt.

Als de kinderen niet al te groot zijn dan is de Renault Zoe ook een goede optie.

Ik zou toch voor een vroege Ioniq gaan. De range is niet heel groot, maar dat heb je zo te lezen ook niet nodig. Ze laden wel vrij snel aan de snellader, dus dat maakt de kleine range weer wat goed. Ze zijn gewoon vrij efficiënt.
Wij hebben als tweede auto een Citigo EV, dat is ook top (maar voor jullie misschien iets te klein).

dank allen, ik zal de Hyundai en de Opel als eerste eens gaan verkennen. elektrisch rijden is nieuw voor mij dus dat wordt sowieso interessant.

Wij hebben als tweede auto een eGolf uit eind 2017, range is zo'n 230 km in de zomer en laden gaat thuis met zo'n 7 kW en CCS max is 40 kW. Wij vonden hem beter rijden dan alle concurenten (i3, Leaf, B250e etc.) en niet onbelangrijk van binnen en buiten gewoon een fraaie auto met fijne opties en techniek.

We hebben toendertijd geen proefrit gemaakt in de Ioniq want onze vorige tweede auto was een Prius en dat leek wat te veel op elkaar zeg maar, al denk ik dat de oude Ioniq op sommige vlakken wellicht de beste EV in deze prijsklasse is.

De Mercedes B250e is eigenlijk ook een hele goede EV en vlot! De techniek is van Tesla en dat merk je. Range zal ongeveer hetzelfde zijn als de eGolf maar een groot minpunt is het laden; hij kan niet sneller dan 11kW dus wil je er ooit een flinke rit mee doen zul je enkele uren aan de oplader moeten reserveren.

Terug
Bovenaan