Versnellingspook geeft af en toe lichte schokjes tijdens rijden - Nissan Note

A

Anoniem

Guest
Ik heb een Nissan Note 1.4. Tijdens het rijden viel me op dat als ik de pook aanraak tijdens het rijden dan ik af en toe een licht schokkend/schuddend gevoel ervaar als ik bijvoorbeeld op een rechte 80 weg rij.

Om de x-aantal seconden voel ik een licht schokje. Hij schiet niet uit zijn versnelling ofzo maar ik voel steeds een kleine schok. Is het mogelijk dat hij dit doet als ik over een iets hobbelige weg rijdt? En moet ik me zorgen hierover maken? Ik heb verder 0 problemen met rijden / schakelen, etc.

Alvast bedankt.

We hebben hier een identieke note (bouwjaar 2012). Ik zal morgen op weg naar het werk even zien of ik hetzelfde ervaar.

loekie1 zei:
We hebben hier een identieke note (bouwjaar 2012). Ik zal morgen op weg naar het werk even zien of ik hetzelfde ervaar.

Dat zou super zijn! Ik hoor graag van je.

Fijne avond

Nico GTR zei:
Niet de pook aanraken als je niet schakelt dan slijten je schakelvorken.

Daar ben ik me bewust van maar ik vroeg me gewoon af of dit normaal was of een mankement is.

Rob Jacobs002 zei:
Nico GTR zei:
Niet de pook aanraken als je niet schakelt dan slijten je schakelvorken.

Daar ben ik me bewust van maar ik vroeg me gewoon af of dit normaal was of een mankement is.

Hoe vaker je het doet hoe sneller je het kunt aanmerken als een mankement.

Bij sommige auto's zie je de pook bewegen als je opeens de gaspedaal vol intrapt, maar dat komt dan doordat het hele motorblok en versnelling beweegt op de motorsteunen...

Maar vraag het gewoon aan de dealer?

Beste,

vandaag gecontroleerd. Bij onze Note doet dit zich niet voor.

Ik zou verder proberen te testen of dit zich in iedere versnelling voordoet en of de frequentie en sterkte van de trilling snelheidsafhankelijk is.
Versnellingsbakolie preventief wisselen en de oude controleren op metaalvijzel is misschien een eerste echte stap indien je je ongerust maakt.

loekie1 zei:
Beste,

vandaag gecontroleerd. Bij onze Note doet dit zich niet voor.

Ik zou verder proberen te testen of dit zich in iedere versnelling voordoet en of de frequentie en sterkte van de trilling snelheidsafhankelijk is.
Versnellingsbakolie preventief wisselen en de oude controleren op metaalvijzel is misschien een eerste echte stap indien je je ongerust maakt.

Dankjewel, ik ga dit nog wat verder testen.

Terug
Bovenaan