Guest
Goedemorgen allemaal,
Gisterochtend bleek de versnellingsbak toch niet het eeuwige leven te hebben.
Auto: Volvo V40 1.8 2001 (benz.+LPG)
Situatie: snelweg, 120, 5e versn. rustig tuffen
Hij begon eerst te fluiten (alleen in de 5de, maar toen wist ik nog niet wat het was).
Een uurtje later (alleen snelweg gereden, ritje van 280 km) klapte de 5 eruit terug naar de vierde.
Je kunt gewoon doorrijden, alleen wel in de vierde blijven dan.
Volgens de garage is dit type versnellingsbak van Renault en zou de 5e versnelling a.h.w. buiten de bak zelf staan.
Als dat zo is zou het eenvoudig te fiksen zijn.
Zo niet dan moet de hele bak eruit en wordt het een dure grap.
Maandag hoop ik meer te horen.
Weet iemand hier meer over dit type? Dan kan ik deze zondag alvast diep gaan nadenken over doorrijden (in principe is dat vaak het verstandigst natuurlijk) of wat anders (wat kleiners, ook om andere redenen).
Als niemand het weet is het ook goed, moet ik wat meer geduld hebben.
Tnx allen!
Gisterochtend bleek de versnellingsbak toch niet het eeuwige leven te hebben.
Auto: Volvo V40 1.8 2001 (benz.+LPG)
Situatie: snelweg, 120, 5e versn. rustig tuffen
Hij begon eerst te fluiten (alleen in de 5de, maar toen wist ik nog niet wat het was).
Een uurtje later (alleen snelweg gereden, ritje van 280 km) klapte de 5 eruit terug naar de vierde.
Je kunt gewoon doorrijden, alleen wel in de vierde blijven dan.
Volgens de garage is dit type versnellingsbak van Renault en zou de 5e versnelling a.h.w. buiten de bak zelf staan.
Als dat zo is zou het eenvoudig te fiksen zijn.
Zo niet dan moet de hele bak eruit en wordt het een dure grap.
Maandag hoop ik meer te horen.
Weet iemand hier meer over dit type? Dan kan ik deze zondag alvast diep gaan nadenken over doorrijden (in principe is dat vaak het verstandigst natuurlijk) of wat anders (wat kleiners, ook om andere redenen).
Als niemand het weet is het ook goed, moet ik wat meer geduld hebben.
Tnx allen!