A
Anoniem
Guest
Update: We hebben de auto donderdagavond naar de garage gebracht. Vrijdag is de boel gedemonteerd en blijkt dat de kettingspanner niet z'n werk heeft gedaan. De ketting zat er slap op. De garage kon zo niet zeggen als het om een montagefout ging of dat de kettingspanner een fabrieksfout heeft. Morgen gaan ze verder aan de slag.
Hallo!
Wij hebben een Opel Corsa uit het jaar 2009. Bij aanschaf hebben we de disturbitiekettingset laten vervangen, omdat de ketting ratelde. We hadden afgesproken dat wij de kettingset zouden regelen en de dealer/garagehouder het montage. Toen we de set hadden geleverd gingen ze bezig met het monteren. Later de dag kregen we een belletje dat de bijgeleverde oliepomppakking niet klopte. Wij zijn toen langs gegaan en de pakking meegenomen naar de onderdelenboer (noem geen namen, neem het ze niet kwalijk) met de mededeling dat de pakking die bij de kettingset is geleverd niet overeenkwam met de pakking die ze eraf hebben gehaald. Wij hebben overigens nog gevraagd aan de monteur als de rest van de kettingset wel klopte en dit klopte verder volgens hem.
Goed, we hadden de juiste pakking geleverd en een dag later konden we de auto weer ophalen. Eerste instantie leek het allemaal oke te zijn. Motor was weer stil, geen ratel aanwezig. Nu twee - drie weken later ontstaat er weer een ratel en die klinkt als volgt: Met starten een korte ratel van 1 á 2 seconden. Wanneer de motor warm is gedraaid klinkt er een constante ratel (vergelijkbaar met een diesel) en wanneer de auto rond de 2000 toeren komt klinkt de ratel iets heftiger.
Zou dit komen dat de kettingset niet juist is? Ketting iets te lang? Niet goed gemonteerd? Ik ben een beetje gaan rondneuzen op het net en kwam uit op een Opel onderdelen site. Tot me verbazing kwam ik deze twee setjes tegen:
https://www.fsrs-trading.nl/distributiekettingset-opel-adam-astra-j-cascada-c.html
https://www.fsrs-trading.nl/distributiekettingset-opel-agila-astra-corsa-meri.html
Het eerste linkje wanneer je naar beneden scroll zie ik dat het dezelfde pakking is die niet bij onze auto hoort. Deze zat ook bij de set die we hadden gekocht en niet overeen kwam met de oude pakking. Ook staat de Motorcode: Z12XEP er niet tussen. Wel andere Corsa D motorcodes.
Het tweede linkje is de pakking die op onze auto zit (die we eerste instantie moesten ruilen) en daar staat onze motorcode er wel tussen.
Ik ben dus echt gaan denken dat er een verkeerde kettingset opzit. Dat de ketting net iets te lang is waardoor hij bij 2000 toeren iets meer ratelt. Of is dit uberhaupt niet mogelijk? Graag jullie mening/advies gewenst!
Dank!
Hallo!
Wij hebben een Opel Corsa uit het jaar 2009. Bij aanschaf hebben we de disturbitiekettingset laten vervangen, omdat de ketting ratelde. We hadden afgesproken dat wij de kettingset zouden regelen en de dealer/garagehouder het montage. Toen we de set hadden geleverd gingen ze bezig met het monteren. Later de dag kregen we een belletje dat de bijgeleverde oliepomppakking niet klopte. Wij zijn toen langs gegaan en de pakking meegenomen naar de onderdelenboer (noem geen namen, neem het ze niet kwalijk) met de mededeling dat de pakking die bij de kettingset is geleverd niet overeenkwam met de pakking die ze eraf hebben gehaald. Wij hebben overigens nog gevraagd aan de monteur als de rest van de kettingset wel klopte en dit klopte verder volgens hem.
Goed, we hadden de juiste pakking geleverd en een dag later konden we de auto weer ophalen. Eerste instantie leek het allemaal oke te zijn. Motor was weer stil, geen ratel aanwezig. Nu twee - drie weken later ontstaat er weer een ratel en die klinkt als volgt: Met starten een korte ratel van 1 á 2 seconden. Wanneer de motor warm is gedraaid klinkt er een constante ratel (vergelijkbaar met een diesel) en wanneer de auto rond de 2000 toeren komt klinkt de ratel iets heftiger.
Zou dit komen dat de kettingset niet juist is? Ketting iets te lang? Niet goed gemonteerd? Ik ben een beetje gaan rondneuzen op het net en kwam uit op een Opel onderdelen site. Tot me verbazing kwam ik deze twee setjes tegen:
https://www.fsrs-trading.nl/distributiekettingset-opel-adam-astra-j-cascada-c.html
https://www.fsrs-trading.nl/distributiekettingset-opel-agila-astra-corsa-meri.html
Het eerste linkje wanneer je naar beneden scroll zie ik dat het dezelfde pakking is die niet bij onze auto hoort. Deze zat ook bij de set die we hadden gekocht en niet overeen kwam met de oude pakking. Ook staat de Motorcode: Z12XEP er niet tussen. Wel andere Corsa D motorcodes.
Het tweede linkje is de pakking die op onze auto zit (die we eerste instantie moesten ruilen) en daar staat onze motorcode er wel tussen.
Ik ben dus echt gaan denken dat er een verkeerde kettingset opzit. Dat de ketting net iets te lang is waardoor hij bij 2000 toeren iets meer ratelt. Of is dit uberhaupt niet mogelijk? Graag jullie mening/advies gewenst!
Dank!