Vering Suzuki Vitara 2021

Karin X

Net ingestapt
Goedendag,
Al eerder op dit forum gereageerd maar een nieuwe diskussie lijkt me overzichtelijker.
Ik heb sinds een paar maanden een Suzuki 1.4 boosterjet smart hybrid automaat van 2021.
Als er 2 (slanke) personen achterin zitten en ik rijd, niet hard, over een drempel bonkt de vering naar zijn eindpunt.
Herkent iemand dit?
Ik ben een beetje bang voor wat er gebeurt als ik de caravan of de fietsendrager op de trekhaak zet.
Iemand ervaring?

Ik herken dat eigenlijk niet van de Vitara. Mijn ouders hebben een 1.4 boosterjet (geen hybride) uit 2020 en die doet het prima met de caravan er achter.
Zij hebben wel een allgrip versie, dus AWD. Het kan zijn dat de AWD versies iets stugger zijn maar dat weet ik niet zeker.
Gaat hij echt tot op de veerbegrenzers? Hangt de auto in rust ook ver door dan met twee mensen achterin?
Ik zou er zeker mee naar de suzuki dealer gaan, als de auto uit 2021 is heb je nog steeds garantie.

Hoi Golf diesel

Volgens de dealer is het een relatief lichte auto met relatief lichte vering. Hij adviseert hulpveren.
Ik zal idd een paar mensen achterin zetten om te kijken wat er dan gebeurt. Ik ben vooral benieuwd of anderen dit herkennen.
Groet
Karin

Karin X zei:
Hoi Golf diesel

Volgens de dealer is het een relatief lichte auto met relatief lichte vering. Hij adviseert hulpveren.
Ik zal idd een paar mensen achterin zetten om te kijken wat er dan gebeurt. Ik ben vooral benieuwd of anderen dit herkennen.
Groet
Karin

Ik zelf rijdt ook een Vitara van 2020 1.4 boosterjet. Met de caravan erachter vind ik ook dat hij flink doorzakt.
Dus er worden binnenkort hulpveren geplaatst bij de dealer. Kosten 335 euro.

Via de garage waar we de auto hebben gekocht hulpveren aangeschaft. De importeur wilde niet meewerken. De auto rijdt nu prima met gasten achterin, fietsdrager en caravan.

Terug
Bovenaan