Ventiel autoband

Guest
Was zonet bij het tankstation om even de bandenspanning te doen. En toen viel mij op dat bij één ventiel (wiel rechtsachter) lucht ontsnapte zodra ik de slang op het ventiel zette en het ventiel een beetje boog. Naar boven, naar onder, opzij. Als je het ventiel loslaat ontsnapt er geen lucht meer. Daarna ventieldopje er weer opgedraaid en richting huis gereden.

Vraag me dus af wat er mis mee is omdat bij de drie andere banden er geen lucht ontsnapt als je het ventiel beweegt?

Had ook het idee dat de band wat zachter was bij thuiskomst - tijdens het rijden misschien - maar dat kan natuurlijk al komen omdat er wat lucht is ontsnapt toen ik het ventiel bewoog.

Iemand een idee wat dit is?

Het lijkt erop dat het ventiel kapot is, gescheurd in de rand die je niet ziet omdat het in de velg zit. Even naar de lokale bandenboer ventieltje laten vervangen.

De Daihatsu dealer zit er aan het eind van de straat. Dus het valt allemaal mee.

Bedankt voor de inschatting van het probleem. (y)

Gebeurt wel eens vaker. Helaas moet wel de band even los, oude ventiel wordt weg gesneden en de nieuwe wordt van binnen naar buiten de velg in getrokken.

Is zo gebeurt. even de hieldrukker erop bij het ventiel en ze kunnen er zo bij. Mag niet teveel kosten. Misschien een euro of 5?

Terug
Bovenaan