veerpoten

Guest
Hallo forumgenoten,

Ik loop met een Mercedes 350 CLS tegen een versleten veerpoot aan en heb een discussie over garantie.
Een veerpoot is toch slechts een onderdeel van een schokdemper en niet de hele schokdemper?

En hebben er meer 350 CLS rijdens weleens na 4 jaar (auto in 2011 nieuw gekocht) een versleten veerpoot gehad?

Groetjes,
Spinnin' wheels

Volgens mij bestaat een veerpoot uit 2 gedeelten, de schokdemper en de schroefveer.

In de meeste gevallen word de veer (indien niet gebroken) gewoon omgezet op de nieuwe schokdemper.

Kilometerstand zegt niks. Wanneer ik dagelijks over de meest ellendige wegen rij hebben schokdempers het natuurlijk zwaarder te voortduren dan een wagen die alleen maar glad snelweg asfalt ziet.

Een CLS is overigens een dikke wagen die je niet voor €25 ergens kunt kopen (bij wijze van spreken natuurlijk), is die auto niet uitgerust met luchtvering (Airmatic)? Dan heb je natuurlijk géén schroefveer.

Zelfs als er een schroefveer aanwezig is. De meeste onderdelen worden tegenwoordig niet meer afzonderlijk verkocht maar enkel als 1 gehele veerpoot.

Veerpoot kan idd binnen 4 jaar versleten zijn. Maar persoonlijk vind ik dat erg snel. Wellicht valt dit nog onder de garantie (als die er nog op zit?)

Goedkoop zal het in elk geval niet zijn. Zelfs al doe je het zelf.

Terug
Bovenaan