Veel forumnamen lijken enorm op elkaar

AutoWeter

Asfaltkampioen
Echt een bug kan ik het niet noemen. Maar het is wel een vervelende bijkomstigheid van de dpg accounts.

Het valt me op dat sinds de dpg accounts heel veel nieuwe forumnamen online komen die allemaal exact gelijk zijn, op het volgnummer na.
Zo vond ik in het Techniek deel (waar ik het meeste kom)van de afgelopen 2 maanden al 3 verschillende mensen met de naam Ruben, maar met een ander nummer er achter (beginnende met 199, 508 en 742)
Dit zijn allemaal leden zonder avatar dus er is niets dat ze makkelijk te onderscheiden valt.
De overzichtelijkheid van wie-wie is daardoor eigenlijk compleet weg. Immers is het allemaal Ruben met een nummertje erachter. (en geen logisch getal zoals een geboortejaar)

Gezien de inlogproblemen/koppelingen van de forumaccounts met de dpg accounts niet goed gaat. Zou hier wellicht gelijk naar gekeken kunnen worden.
Ik heb ook begrepen dat mensen soms ineens een andere forumnaam hebben (of zelfs ander account) of geen keuze hebben voor een forumnaam als ze zich aanmelden.

Wellicht is een Unieke Schermnaam voor het forum een idee, ipv de automatische dpg volgnummers te gebruiken waardoor er geen eenvoudig te spotten onderscheid meer is.

Inderdaad geen bug maar meer een verzoek voor een aanscherping of feature. Dit is een voorbeeld waarbij we zouden moeten onderzoeken of het een groot probleem is of meer een kleine(re) irritatie. Gezien de andere problemen zou dit lager op de prioriteitenlijst komen te staan, maar sowieso goed dat je dit meldt. Op Tweakers hebben we hier identicons voor, elke persoon die zich registreert krijgt een avatar gemaakt uit willekeurige blokjes waardoor je mensen wat beter uit elkaar kan houden.

Ik heb het opzettelijk niet in feedback vermeld, omdat het deels te maken heeft met de wisseling naar dpg accounts. En daar gaat al genoeg in mis.
Uiteraard zie ik dit inderdaad als een irritatiepuntje en logischerwijze van lagere prioriteit, maar ik vermoed dat het gelijktijdig kan worden opgelost als de inlogproblemen. Vandaar dat ik het even aangekaart heb.

Die Identicons zouden inderdaad een tussenoplossing kunnen zijn.
Tweakers heeft het probleem met de gebruikersnamen niet.

Ik heb dit topic voor nu even naar Feedback verplaatst zodat we Bugs overzichtelijk houden. Als we in de toekomst een plek hebben voor verzoeken qua functionaliteit past deze hier absoluut goed bij.

Terug
Bovenaan