Varta accu's en waardes

68ts

Net ingestapt
Ik heb een nieuwe accu nodig voor mijn Mazda 2 uit 2009 en een combinatie van o.a. prijs en ervaring zorgt ervoor dat ik twee accu's van Varta in mijn gedachten heb:

Blue Dynamic D47
60 Ah
CCA: 540

Silver Dynamic C6
52 Ah
CCA: 520

De prijs is ongeveer gelijk. Ik begrijp dat het CCA getal vooral belangrijk is (hoeveelheid leverbare Ampère tijdens koud-weer start). Ik lees dat de Silver Dynamic betere prestaties bij koud weer zou hebben dan de Blue, maar dat blijkt dan niet uit de cijfers?

Het verschil in CCA is klein en op een wintersport vakantie in bijvoorbeeld Oostenrijk of Duitsland na, zullen de meeste winters in Nederland doorgebracht worden.

Omdat ik wel regelmatig (op bijvoorbeeld de camping) de auto accu als stroomvoorziening gebruik voor o.a. filmpje kijken, muziek luisteren, allerlei accu's opladen (telefoon, modelbouw accu's) lijkt mij het verschil in Ah interessanter en zou volgens de cijfers de Blue geschikter zijn dan de Silver, ondanks dat de Silver hoger in de markt gezet lijkt te zijn.

Kan iemand hier iets nuttigs over zeggen? Ik weet dat er vast nog alternatieven zijn, maar zoals gezegd heb ik vanwege ervaring en prijs een goed gevoel bij deze twee heb.

Neem gewoon de blue, daar is niets mis mee.

In de zilveren versie zitten speciale platen die niet krom trekken bij start-stop gebruik.

Uit eigen ervaring gaan de Varta's ongeveer 7 jaar mee

Silver is ook niet voor start/stop:

varta zei:
Is uw auto rijk uitgerust met veel accessoires? De VARTA® Silver Dynamic is de perfecte keus voor niet-start-stop voertuigen met de hoogste energiebehoeften. Ze bieden een uitmuntend startvermogen om zonder compromissen aan de zwaarste energiebehoeften te voldoen.

Dit lijkt me toch beter met al je campinggebruik. Startaccu's houden daar eigenlijk niet van.

Witje87 zei:
Neem gewoon de blue, daar is niets mis mee.

In de zilveren versie zitten speciale platen die niet krom trekken bij start-stop gebruik.

Uit eigen ervaring gaan de Varta's ongeveer 7 jaar mee

Mijn ervaring met varta is, dat die erg slecht tegen diep(er) ontladen kunnen en dezelfde klacht hoorde ik ook van een goede kennis van me.
Nu weet ik wel, dat loodaccu's daar zowiezo slecht tegen kunnen, maar mijn varta was na 1x echt klaar, terwijl hij toch niet zo heel oud was.

Terug
Bovenaan