V8 tot €15k (20k)

Tommy 8382164

Startmotor
Beste lezers

Nu dat ik al 10 auto’s in mijn bezit heb gehad en het nog kan wil ik is gaan kijken of een v8 wat voor me is

Me budget is 20k maar aangezien v8 lijkt het mij het beste om minimaal 5k opzij te houden voor onverwachte kosten vandaar de €15k

Wat zijn mijn eisen:
Liefste handbak maar dit is absoluut geen must
Beetje luxe dus stoelverwarming verkoeling is geen overbodige luxe
Oldtimer mag maar geen carberateur blok!
Liefste een sportieve look dus amg pakket , m sport ,s line etc

Ik heb een ouder onderwerp gezien van 2013 maar omdat de meeste auto’s ondertussen duurder zijn geworden en ook vele goedkoper maak ik het onderwerp nog is

Zuinigheid maakt niet uit ik rijd nu 300 km op een 40 liter tank dus 1 op 7.5 gemiddeld
Als de tank maar groter is zodat ik 500 km op een tank zou kunnen

Ik heb al in een clk280 (w209) gereden dit is geen v8 maar de feeling vind ik geweldig alleen het geluid is t net niet dus zoek een clk 500 of 55

Bmw m5 stond ook in het onderwerp van 2013 maar die zijn tegenwoordig niet meer te vinden onder 25 mille?

Ik ben een ontzettende autoliefhebber dus 200 euro voor verzekering per maand is geen probleem kan zo tussen de 500-1000 aan maandlasten missen dus benzine , verzekering, wegenbelasting , onderhoud

Ik ben 20 maar tegen de tijd dat ik de auto zal gaan kopen ben ik 21 indien ik voor meer geld echt iets waard voor me geld kan kopen wil ik ook best nog een jaartje sparen (als 20 jarige nu 2 jaar en 11 maanden schade vrij dus 3 jaar) als 22 zal dit dan op 4 jaar zitten

Graag hoor ik wat evt een aantal opties zijn het hoeft geen Nederlandse auto te zijn

En hoor ook graag de redenen waarom wel deze auto en waarom niet

De clk heb ik niet heel veel horrorverhalen van gehoord alleen dat je wel een v8 hebt dus onderhoud is duur

Denk dat je eerst moet kijken wat je zelf wil

Een BMW 550i of een CL500 (om maar wat voorbeelden te noemen) heeft echt een compleet andere beleving dan een C55 AMG bijvoorbeeld. Een USA V8 is ook weer compleet anders qua karater en geluid / beleving. Zeker met compressor er op, wat je veel ziet. En probeer eens een lexus V8, weer heel anders.

Maar met jou leeftijd en budget zou ik echt een aankoopkeuring laten uitvoeren, zeker met het duitse spul. In mijn omgeving had iemand een S5 en die 5000 euro die jij hebt aan budget was binnen no-time op aan een andere ketting en een klein beurtje. Toen het jaar er op weer een paar duizen aan onderhoud achteraan voor een storing en paar bandjes ging hij weg. Die gene die hem gekocht had zit dus ook weer zo met een kostenpost na aanschaf. En zo gaat het helaas vaak met zulke auto's. daarom; aankoopkeuring! USA V8'en zijn vaak veel simpeler qua techniek en wat meer hufterproof.

Iedereen kan zo een 30 tal V8'en hier opnoemen, maar het is net wat je zelf wil.

zoiets vind ik gaaf, maar totaal niet sportief, en een dure jongen.
CL500

Leuke US V8
Cadillac STS ook leuk niet sportief

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je bericht het heeft zoizo geen haast maar wil het meeste wat me leuk lijkt zoizo testritten aankoopkeuring is zoizo een must in dit geval

Ik hoor maandag of ik kan beginnen als schade hersteller dan heb ik ook meer inzicht wat ik opzij kan zetten en wat ik kwa maandelijkse lasten kan missen

Ik zoek eigenlijk wel wat meer voor mijn leeftijd vandaar de clk
De cls vind ik erg keurig maar dan denk ik dat ik eerder een s zou overwegen

Wat betreft de Cadillac vind ik een cts mooier dan de sts
Een 300c lijkt me ook een mooie optie maar lijkt mij erg duur door het hemi blok

Ik ben zelf wel meer van de iets oudere auto’s maar ook omdat ik een verstandigere keuze zoek zoek ik wel iets waar nog onderdelen voor te krijgen zijn

Ik kijk is aan wat mensen aan zullen raden en dan is kijken welke het hoogste scoort in mijn lijstje

Let wel op! 15k is nu mijn budget maar ik verwacht 1500-1700 per maand opzij te zetten dus na een jaar heb ik meer budget en dan nog de prijzen van mijn huidige auto’s

Wat verwacht je van een V8? Als het souplesse gaat dan is een Lexus GS/LS430 wel een goede maar verwacht daar geen beleving van. Wil je naast luxe ook een vleugje dynamiek en beleving dan zou ik een Jaguar XF met supercharged 4.2 overwegen.

Bedenk eerst of je een coupé wil of een sedan. Of een roadster, cabrio, station, SUV of wat dan ook. En oldtimers vind je ook prima, maar dan komen er weer hele andere aspecten bij kijken. Dus wil je iets van 10 jaar oud of van 40, maakt nogal verschil...

Mijn voorkeur gaat uit naar een coupe of sedan cabrio vind ik niks helaas station zou ik alleen een e30 of e34 willen met 8 cilinder

SUV vind ik wel gaaf maar ben wel op zoek naar een auto waar je wel snel mee bent dus maximaal 6.5 seconden 0-100 (op papier)

Het gaat er vooral om dat ik waar krijg voor me geld en het mooiste zal zijn dat het er duurder uit ziet dan t is

Xf vind ik ook ontzettend gaaf die staat al op me lijstje

Ik was van plan een heel verhaal te typen als autoliefhebber totdat ik de volgende zin las;

"Het gaat er vooral om dat ik waar krijg voor me geld en het mooiste zal zijn dat het er duurder uit ziet dan t is"

Als ik jou was zou ik voor een zo nieuw mogelijke Range Rover gaan.

Laatst bewerkt:
Opzich een leuke aanvraag, ik hou er wel van.

Vrees alleen wel dat die je gegarandeerd een faillissement intrekt.

Een V8 voor dit geld die snel moet zijn en duurder eruit moet zien dan die is.. das precies de categorie auto’s die doorgaans niet zo goed worden verzorgd. Je koopt andermans gezeik over.

€800-1000 ga je eenvoudig overheen per maand, als je ‘m met jouw leeftijd überhaupt verzekerd krijgt..

Qua keuze:
- CLS / CL500
- S500
- 645
- 550i
- RR Sport

Meer dan de helft van wat ik op autoscout24 zie heeft zwarte velgen , gare after market uitlaten, heel veel frutsels aan de spiegel en verlaagd.

Als het je smaak is zeg ik Lets go ;-).

Succes. Laat weten wat het is geworden

Bedankt allemaal dat het er duurder uit ziet dat is absoluut niet iets waar ik naar kijk gaat me meer Om het geluid ik snap jullie punt zoizo

Hoeft wat mij betreft niet persee een v8 te zijn als het zoizo maar een auto is waar ik me fijn in voel gaat mij meer om sportiefheid dan een echte comfortabele auto noem een s klasse

Ik heb zoizo gezien dat met de meeste auto’s als ik nog een jaar wacht dat ik dik 50 euro per maand minder kwijt kan zijn dat Schilt nogal dit betekent ook dat ik nog een jaar kan sparen

Ik merk zelf dat ik vrijwel terug kom bij Mercedes na een bmw en Mercedes gehad te hebben en in een Audi gereden te hebben voelt Mercedes eigenlijk gewoon als de auto waar ik me het fijnst voel goed comfort maar als het moet is deze echt sportief (c230k w202)

Wil ook gaan kijken voor een c43 amg of c36
Heb ook gezien dat de e500 biturbo redelijk zuinig zijn (op papier)

Wat zijn ongeveer de maandlasten die ik kan verwachten van een 8 cilinder?

Indien ik helemaal verkocht ben met een 8 cilinder maar het is niet compleet mogelijk kwa maandlasten zal ik m niet als dagelijks rijden

Ik ga zoizo verder verdiepen in Mercedes en de clk, e coupe en de c43 meenemen in een paar testritten

Ik heb een zes cilinder maar qua verbruik zijn die wel vergelijkbaar bij beetje sportief doorrijden en de hoeveelheid PKs.

Ik rijd 22,000 km per jaar. Mijn eigen overzicht:
- Verzekering all risk €160 per maand
- brandstof €400 per maand (1 op 9, louter euro 98 / vpower)
- wegenbelasting €106 per maand (Zuid Holland)
- onderhoud €1,500 per jaar
- banden €1000 voor 4 Incl montage en uitlijnen , ik doe daar 2 jaar mee (50,000 km)

Wil ook gaan kijken voor een c43 amg of c36

Die 6 cilinder van Mercedes klinkt ook echt waanzinnig.

SUV vind ik wel gaaf maar ben wel op zoek naar een auto waar je wel snel mee bent dus maximaal 6.5 seconden 0-100 (op papier)
Weet jij een weg waar je dat veilig kan doen? Ik zoek er nog steeds 1 om de acceleratie van mijn auto eens te testen. Overal bij ons in de buurt ben je minstens 15 seconden bezig door de aard van de wegen (nergens waar je vanuit stilstand naar 100 kan zonder bochten en zo) en het verkeer.

Die wegen liggen hier bij mij in de buurt. Je mag er 80 maar een 0-100 sprint kan je er goed doen.

Mijn jaaroverzicht van de XKR in 2021 kwam uit op 842/maand
Gereden kilomters: 14.850
Benzine: €4205
Onderhoud: €3754
MRB: €1068
Verzekering: €660
Poetsspullen: €427
Totaal: €10114
Als je 20 bent met 2 schadevrije jaren dan zou die auto je bij centraal beheer je 308 euro in de maand kosten, kom je op zo'n 1100 in de maand.

Weet jij een weg waar je dat veilig kan doen?
Snelwegoprit vanuit een tankstation?
Een V8 voor dit geld die snel moet zijn en duurder eruit moet zien dan die is.. das precies de categorie auto’s die doorgaans niet zo goed worden verzorgd. Je koopt andermans gezeik over.
Absoluut! Een XKR bestaat wel voor dat geld maar daar moet je heel ver bij uit de buurt blijven. Neem dit exemplaar bijvoorbeeld, er is niets maar dan ook werkelijk niets wat klopt aan die auto. Goedkoop is duurkoop.

Maar je kan natuurlijk ook een gewone XK8 kopen, heeft ook een V8 6.7 van 0-100
XK8 deze heeft NAP en een hele berg rekeningen.
XK8 ook deze is origineel Nederlands en ook hier zitten rekening bij. Dealer onderhouden zegt niks, dat zijn alleen de beurten, je kan beter kijken naar wat er allemaal vervangen is.

Weet jij een weg waar je dat veilig kan doen? Ik zoek er nog steeds 1 om de acceleratie van mijn auto eens te testen. Overal bij ons in de buurt ben je minstens 15 seconden bezig door de aard van de wegen (nergens waar je vanuit stilstand naar 100 kan zonder bochten en zo) en het verkeer.
Een lange oprit naar de snelweg ‘s avonds?

Moet zeggen ik heb bij geen van mijn auto’s die ik heb gereden echt de 0-100 getest ondanks dat ze allemaal best potent zijn. Misschien juist daarom. Vind vooral die 100-200 tussenacceleratie verslavend

Laatst bewerkt:
Amerikaanse auto's met V8 zijn vaak technisch minder ingewikkeld, om die reden heb je meer kans op een goede auto, en zijn ze goedkoper om te repareren.
Goede opties zijn bijvoorbeeld de Chrysler 300C, Dodge Magnum en Dodge Charger.

En als je kijkt naar Europees, kijk dan eens naar Jaguar, een XJ is nog steeds een hele mooie auto, en de auto is niet al te zwaar.
Ik zou zelf bij Jaguar wel eerder de 6 cilinder kiezen, dit is een oude maar uit ontwikkeld motor. Jaguar heeft in deze eeuw best goede auto's gemaakt, die duidelijk beter zijn dan hun reputatie is.

Betaal liever iets meer voor een zeer goed onderhouden exemplaar, dure auto's betekent vaak ook dure reparaties en onderhoud.

Ik kom zelf uit omgeving Goes ik doe mijn 0-100 tests bijna altijd op de ring bij Goes als je vanuit Zierikzee komt (80 weg) heb je een stoplicht die rechtstreeks de snelweg op gaat kan je mooi (en legaal) je 0-100 test doen

Bedankt allemaal voor de reacties ben momenteel mijn huidige auto’s te koop aan t zetten en wacht morgen ff af wat ik als schadehersteller zal gaan verdienen

Ben van plan om nog eventjes een jaar te gaan sparen tenzij ik met de verkoop van alle auto’s genoeg geld heb

Idd de enige verzekeraar die mij aan neemt is centraal beheer maar die hebben vrijwel nooit moeilijk gedaan over een aanvraag van mijn auto’s en vind ze ook relatief goedkoop vergeleken met de rest weet nog wel dat mijn golf 3 gti bij zlm 150 euro per maand zou kosten met 0 jaar schadevrij en bij centraal was het 76 euro

Desnoods wacht ik nog even tot ik 22 ben dan heb ik zat geld voor wat leuks en nog geld over mocht er wat fout gaan ga zoizo geen v8 kopen als er geen historie aanwezig is en er geen aankoopkeuring nodig is liever paar honderd of duizend euro meer voor een goeie dan een paar misschien tien duizenden euro’s an onderhoud

Als ik jou was zou ik nog snel wat bestellen bij Stipt Polish Point..... Die geeft een waanzinnig mooie V8 weg ;-)

Ik kom zelf uit omgeving Goes ik doe mijn 0-100 tests bijna altijd op de ring bij Goes als je vanuit Zierikzee komt (80 weg) heb je een stoplicht die rechtstreeks de snelweg op gaat kan je mooi (en legaal) je 0-100 test doen

Vanaf de parkeerplaats de snelweg op bij een tankstation werkt ook.

Terug
Bovenaan