V60 Occassion

A

Anoniem

Guest
Ik ben opzoek naar een V60 occasion. Modellen van rond 2015-2016 vind ik online voor relatief aantrekkelijke prijzen.

https://www.autotrack.nl/a/volvo-v60-diesel-2016-50570944

https://www.vaartland.nl/occasion/volvo/v60/d2-business-3/3-zst-58

Ik rijd 25.000 km per jaar dus een diesel kan wel uit lijkt me. Schakel is prima en verder ben ik geen sportieve rijder. Ik wil er 5 jaar in rijden. Gegeven ouderdom en aantal km's verwacht ik hier vijf jaar toch wel in te kunnen rijden met 1200-1500 euro onderhoudskosten per jaar. Wat vinden jullie van bovenstaande modellen?

Ik heb ooit eens een nieuwe volvo v60 vanuit italie midden in de nacht naar Nederland gereden.
Prachtig en goed behalve 1 dingetje, en dat waren de stoelen, op 1 of andere manier kon ik de instelling niet naar mijn lichaam zetten, terwijl ik nogal wat volvo's gewend ben. (V70).
Persoonlijk hou ik niet van een zwarte bekleding, bij de zowel de 40 als de 60 serie zie je dit (te) vaak in mijn ogen , volvo kon het zo goed, misschien door de amerikaanse markt, want amerikanen zie je echt niet op zwart rijden, dat is namelijk goedkoper. de bruin/beige tinten ogen veel rustiger en luxer.

Bij dit soort exleasers is het altijd fijn om te zien dat de trekhaak ontbreekt, dit zegt weer wat over het gebruik daarvan, of niet.

Die volvo bij vaartland lijkt wel op te kleine wielen te staan. (of ze zijn niet origineel)
Bij vaartland zijn er ook wat proefrit dingetjes heb ik ooit wel eens gelezen. (even googlen)

Bij 25dkm zou mijn advies zijn: kies een benzine variant.
Succes,
(check ook even het volvoforum.nl

De V60 op Autotrack is een Summum (duurste uitvoering) met xenonlicht, leder, navi en tempomat.
Tevens een jaar jonger als de andere en 50k minder kilometers.

De V60 van Vaartland is een kale versie (zie de kleine velgen en halogeen koplampen).

Als je van plan bent er 5 jaar mee te rijden kies dan de auto met de meeste luxe en de minste kilometers.
De meerprijs lijkt het me waard t.o.v. de minder luxe versie en de jongere leeftijd.
Een diesel met 25k per jaar is goed te doen indien het niet alleen korte afstanden zijn tot 5km per rit.

Zelf rij ik een V40 D3 2015 5-cyl. 150pk met inmiddels 140k en is tot op heden een probleemloze en fijne auto.

De eerste is een import auto. Geen stoelverwarming met leren bekleding is wel vreemd voor een luxe Summum? Is het wel een Summun....Km stand gegarandeerd?
Daarnaast is 120pk in een V60 aan de lage kant. Ik zou voor een D3 of D4 gaan.
Bij 25000km is een diesel zeker interessant: Diesels gaan voor gunstige prijzen weg want die markt is behoorlijk ingestort op de occasion markt.

Zou ik liever deze nemen, is ook niet saai zwart:

https://api.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/139162680/Android?s=19-19-5-5-1-2

Beide hebben nu echt niet vemogen over, je moet zeker geen haast hebben. Kun je met het vermogen leven dan kan het een prima keuze zijn, maar ik zou dat zeker wel even proberen of je het zelf wat vind.

Maar ik zou wel voor de eerste gaan dan. Die 2e is niet alleen heel traag, maar voor V60 begrippen ook nog eens zeer kaal uitgevoerd

En je koopt ze nu voor relatief gunstig; dat heeft natuurlijk een reden. Want de wegenbelasting is hoog en hebben hard afgeschreven, maar dat gaan ze ook nog verder doen

Ga je hem 'op' rijden, dan kan zo'n V60 diesel wel een prima overweging zijn

Terug
Bovenaan