V-Snaar of dynamo kapot

A

Anoniem

Guest
Beste mensen,

Gister begon me accu lampje te branden dus ik van werk snel naar huis..

Helaas net aan de garage niet gered stroom was helemaal weg dus nu geparkeerd op carpool plek..

Ik ben zelf niet in staat om de auto naar garage te slepen..

Weet iemand of het mogelijk is om de accu op te laden met startkabels?
En dan vervolgens de laaste 1 a 2 km te kunnen afleggen naar mijn garage?

Zou dat mogelijk kunnen zijn of werkt dat niet zo laad de accu niet helemaal op op die manier?

Ik denk zelf dat vsnaar eraf ligt aangezien ik afgelopen week al naar geluid hoorde.

Groetjess en bedankt alvast voor de info!

Jawel, je kan een ander auto er een minuut of 20 naast zetten, het liefst zoveel mogelijk verbruikers uitzetten en ietsje meer toeren maken (800 ipv 600).

Ook als je zelf dan gaat rijden, alle lichten, interieur, ventilatie, kachels en radio uitlaten.

Als de accu zelf echt op is dan werkt het natuurlijk niet.

De accu opladen met een donor-auto d.m.v. startkabels is technisch zeker mogelijk, maar wel tijdrovend. Om enige lading van betekenis "over te brengen" ben je zeker wel 30 minuten kwijt. In deze tijd staat de donor-auto dus te ronken. Niet erg efficiënt, maar het is te doen als er geen andere opties zijn.

Mocht de V-snaar eraf zijn, let dan wel even op de koelvloeistof temperatuur. Mogelijk wordt de waterpomp dan ook niet aangedreven, en loopt de motor snel warm als je meerdere kilometers rijdt.

Accu lenen of gewoon slepen. Als je met startkabels kan starten, kan die persoon je ook slepen of je wisselt de accu even van auto.
Dan kan jij op de volle accu naar de garage rijden en wordt de lege accu bijgeladen door de andere auto die achter je aan rijdt.
Bij de garage kun je dan de accu's weer omwisselen.
Werkt echter alleen als de accu leeg is en niet dood (even met een multimeter het voltage aflezen)

Als je lid bent van de ANWB, kan je het gewoon ter plaatsten laten meten of de dynamo of accu stuk is. Een V snaar die er afligt kan je zelf ook wel zien. Als ze de accu wagen sturen, schroeven ze zelfs ter plaatsen er een nieuwe in als dat de oplossing is (duurder dan als je shopt, maar is het wel gelijk gefixed)

Ben je geen lid, met een multimeter kan je de accu doormeten en de dynamo. Als je dynamo goed is en de accu niet, kan je ook gewoon een accu halen en zelf er een in zetten.

Kan je niet garage vragen om je die laatste 2 km te slepen? Is mij ook een keer voorkomen, kwam binnen 2 km van de garage stil (ook accu probleem). Auto aan de kant gezet en lopend naar de garage. Terug gereden met hun, sleepkabel en binnen no-time stond ik en mijn auto bij de garagist :)

Was wel veel werk om stuur te draaien zonder stuurbekrachtiging :(

Terug
Bovenaan