Update aan gebruikerstitels

Roadracer

Administrator

Forumleiding
Het zal je wellicht opvallen: nieuwe titels naast de gebruikersnaam van je forumgenoten. Het systeem was verouderd met nietszeggende titels als 'Gebruiker' en 'Actieve gebruiker'. Daar hebben we een autosausje overheen gegoten. Die geeft een ranglijst op basis van het aantal berichten en de ervaring die een gebruiker heeft. Verder heeft het geen echte betekenis anders dat iemand een andere 'titel' kan krijgen als hij of zij actiever is. Dus sta er niet van te kijken als je ineens een (andere) autogerelateerde term bij je alias ziet staan.

Even kijken wat bij mijn naam staat: wegverkenner klopt wel, want ik spendeer vele uren om een route te optimaliseren in Google Maps...

Bedenk wel dat je dan AutoWeek toegang moet geven tot je fotogalerij. Vraag is of je dat wilt…
Dus ook maar geen profielafbeelding dan? :unsure: Die upload je ook direct ...
Bij een beetje (mobile) OS kun je die toegang trouwens vergaand beperken, en kies je meestal of de browser toegang heeft, niet individuele websites.

Bij een beetje (mobile) OS kun je die toegang trouwens vergaand beperken, en kies je meestal of de browser toegang heeft, niet individuele websites.
Klopt de browser app krijgt toegang tot je bestanden/foto's en vervolgens moet je de browser vertrouwen dat alleen de foto die jij uitzoekt en upload naar autoweek gaat. Bij Chrome/Firefox/Safari zit dat wel snor.

Heb je een buurman die een 'buurnieuwtjes' app heeft gemaakt en alleen de buurvrouwen vraagt deze te installeren "App creator: HijgendeHenk" dan moet je voorzichtiger zijn. :ROFLMAO:

Het verschil daarmee is dat dat bij de meesten niet een persoonlijke afbeelding is maar vaker iets algemeens van Google.

Het verschil daarmee is dat dat bij de meesten niet een persoonlijke afbeelding is maar vaker iets algemeens van Google.
Maar om die te kunnen uploaden moet je toch al toegang tot je fotogalerij geven? Dáár doelde ik op.
Bij Chrome/Firefox/Safari zit dat wel snor.
Over Chrome zijn de meningen verdeeld, 't blijft wel Google en
Ach, ik zie AW als een kleiner kwaad dan Google en Android...
is zeker niet de enige die daar zo over denkt :unsure:

Maar om die te kunnen uploaden moet je toch al toegang tot je fotogalerij geven? Dáár doelde ik op.

Over Chrome zijn de meningen verdeeld, 't blijft wel Google en

is zeker niet de enige die daar zo over denkt :unsure:

99,99% van de gebruikers zijn te foppen, maar tussen de miljoenen gebruikers van Chrome, IOS en Android zitten er nog steeds honderden zo niet duizenden met bijzondere opstellingen en kennis. Denk bijvoorbeeld aan iemand die op heel laag niveau zijn (netwerk)opslag aan het testen is (in een ge-emuleerde omgeving). Hij/zij geeft toegang aan de foto's en ziet ineens duizenden foto's benaderd worden in zijn logbestanden. Zelfs iemand die minder geavanceerd bezig is en alleen een bepaald ledje ziet knipperen omdat deze toevallig foto's op een USB-C stick heeft staan die in z'n telefoon zit kan al onraad ruiken.

Daarnaast zijn er ook nog eens mensen aktief opzoek naar dit soort achterdeurtjes of fouten, al dan niet uit kwade wil. Ook bij kwade wil komt het via een omweg dan toch uiteindelijk weer boven.

Ik geef je wel gelijk: beter iets te voorzichtig dan je hele hebben en houwen online zetten.

Terug
Bovenaan