Uitslag Formule 1 spelletje 2021: Brazilië, Interlagos

Ik geef deze race het cijfer:

• 1

Stemmen: 0 0.0%
  • 2

• 3

• 4

• 5

• 6

• 10

• Ik heb de race niet gezien

• Totaal aantal stemmers
    7
  • Opiniepeiling gesloten .

Ivanov

Moderator

En dan zit de race er weer op. Lewis Hamilton laat zien waarom hij een zevenvoudig wereldkampioen is, wat reed hij op zaterdag een fabelachtige sprintrace om dat op zondag nog eens te herhalen. Gelukkig kon Max aan schadebeperking doen.

De uitslag:
Code:
1	Pensionada	30	Punten
1	Richie	30	Punten
3	Total Loss	29	Punten
4	beretta	27	Punten
4	mrs daf-xf	27	Punten
4	Marvant	27	Punten
7	opel-omega	25	Punten
7	Clocala	25	Punten
9	Elaste	24	Punten
10	Ivanov	23	Punten
11	j ko	21	Punten
12	Nico GTR	19	Punten
13	Guus Leferink	8	Punten

Tussenstand:
Code:
1	1	Total Loss	527,5	Punten
2	2	Richie	521,5	Punten
3	3	Clocala	501,0	Punten
4	4	Marvant	487,0	Punten
5	4	Ivanov	483,0	Punten
6	6	beretta	475,5	Punten
7	7	mrs daf-xf	473,0	Punten
8	8	Pensionada	465,5	Punten
9	9	opel-omega	452,5	Punten
10	10	Nico GTR	402,5	Punten
11	11	Elaste	273,0	Punten
12	12	Guus Leferink	200,0	Punten
13	13	j ko	146,0	Punten

En Lewis Hamilton mag zich even melden bij de stewards omdat hij zijn gordels te vroeg heeft losgemaakt. Zal wel een reprimande of boete worden. DSQ of tijdstraf lijkt me daar niet te kloppen maar aangezien het een veiligheidissue is zijn ze daar strenger.

Thanks Ivan.

Jammer van plek 2 voor Max maar Hamilton was dit weekend echt niet bij te houden, bizar hoeveel topsnelheid er opeens uit die nieuwe motor komt, niet te hopen dat dit zo blijft de volgende 3 races.

Total Loss zei:
Thanks Ivan.

Jammer van plek 2 voor Max maar Hamilton was dit weekend echt niet bij te houden, bizar hoeveel topsnelheid er opeens uit die nieuwe motor komt, niet te hopen dat dit zo blijft de volgende 3 races.

Inmiddels is de achtervleugel van Lewis in beslaggenomen (na quali) en naar de FIA voor verder onderzoek na protest van Red Bull die constateren dat Mercedes 27 kilometer per uur sneller is dan Norris, zelfde motor en dan moet je heel veel meer power hebben. Mercedes schijnt opvallend veel snelheid gewonnen te hebben, alleen was dat in COTA en Mexico niet zo goed te zien omdat de lucht daar ijler is -> minder effect.

Ik las en hoorde dat de snelheid van Hamilton waarschijnlijk te danken is aan diens nieuwe motor, die minder races hoeft mee te gaan en zodoende minder ver afgeknepen zou zijn. Als dat de reden is, zit ik me af te vragen waarom Mercedes dan niet bij ieder aankomend raceweekend de motor zou vervangen... Of verhinderen de reglementen dat? Sowieso zit Lulu kennelijk al op zijn vijfde motor dit seizoen.

DeeTwee zei:
Ik las en hoorde dat de snelheid van Hamilton waarschijnlijk te danken is aan diens nieuwe motor, die minder races hoeft mee te gaan en zodoende minder ver afgeknepen zou zijn. Als dat de reden is, zit ik me af te vragen waarom Mercedes dan niet bij ieder aankomend raceweekend de motor zou vervangen... Of verhinderen de reglementen dat? Sowieso zit Lulu kennelijk al op zijn vijfde motor dit seizoen.
Ik denk niet dat je daarmee uitkomt qua budgetcap. En je kan je afvragen of elk circuit er geschikt voor is, Interlagos heeft een paar mooie rechts stukken waar Lewis flink door kon trappen. Daar werd ook de winst behaald.

Ik denk niet dat je daarmee uitkomt qua budgetcap.

Motor zit niet in et budgetcap. In theorie kan Hamilton elke komende race een nieuwe motor inzetten. Verstappen kan dat natuurlijk ook, maar Honda haalt niet zoveel winst uit een nieuwe motor. (3kw bij Honda, 15kw bij Mercedes, zeggen ze)

Terug
Bovenaan