Twijfel

Jair 7627153

Net ingestapt
Hallo mensen,

Ik ben nou bijna ander half jaar al bezit van een golf 5 gti bouwjaar 2006, maar nou wil ik eens wat anders hebben met een v6 motor toen kwam ik bij een nissan 350z of een r32 welke van de 2 auto's is de meeste betrouwbaar ? En goed koop in onderhoud ?

groetjes,
jair

Wat is je budget? bij een 6 cylinder komen er natuurlijk meer onderhoudskosten om de hoek kijken alsmede het verbruik.

Ik denk dat je de criteria "v6 motor" en "En goedkoop in onderhoud" niet in één zin kunt gebruiken. Daarbij, mag het ook een zes-in-lijn zijn? De BMW zespitters hebben op zich een goede reputatie... als er goed voor gezorgd is.

Valt weinig over te zeggen denk ik omdat je vooral geluk moet hebben.
Na anderhalf jaar auto's inruilen vanwege 'wel eens wat anders' is meestal wel de kosten opzoeken.

Ik gok dat de R32 met DSG de grootste miskoop kan worden. Heb je je verdiept in de verzekeringspremie van deze wagens?

Jair 7627153 zei:
Hallo mensen,

Ik ben nou bijna ander half jaar al bezit van een golf 5 gti bouwjaar 2006, maar nou wil ik eens wat anders hebben met een v6 motor toen kwam ik bij een nissan 350z of een r32 welke van de 2 auto's is de meeste betrouwbaar ? En goed koop in onderhoud ?

groetjes,
jair

Goedkoop in onderhoud zal geen van beiden zijn.

De Nissan heeft een Nissan 3.5 V6 die als goed en heel degelijk bekend staat. De Nissan 350Z is gewoon een hele goede auto. De zelfde 3.5 V6 motor zit ook in de Renault Laguna Coupe die bekend staat als hele goede, betrouwbare en degelijke auto.

Je kijkt naar oudere, en sportieve auto's als de Golf R32 en Nissan 350Z, de betrouwbaarheid zal sterk afhangen van hoe er mee om is gegaan.

Ik denk dat het je bij een R32 sowieso gaat tegenvallen hoe anders het is. Naar mijn idee besteed je dan veel geld aan een auto die op heel veel gebieden hetzelfde is.
Een Nissan 350z is weer totaal anders. In plaats van de focus te leggen op aantal cilinders zou ik eerst nagaan welke eisen je nog meer stelt aan een auto.
Qua onderhoud moet je inderdaad vooral geluk hebben en goed zoeken.

Verder kan ik uit ervaring een BMW 6 in lijn van harte aanraden, al moet je er niet vanuit gaan dat het onderhoud goedkoop is.

MatthijsL zei:
Ik denk dat het je bij een R32 sowieso gaat tegenvallen hoe anders het is. Naar mijn idee besteed je dan veel geld aan een auto die op heel veel gebieden hetzelfde is.
Een Nissan 350z is weer totaal anders. In plaats van de focus te leggen op aantal cilinders zou ik eerst nagaan welke eisen je nog meer stelt aan een auto.
Qua onderhoud moet je inderdaad vooral geluk hebben en goed zoeken.

Verder kan ik uit ervaring een BMW 6 in lijn van harte aanraden, al moet je er niet vanuit gaan dat het onderhoud goedkoop is.

@matthijsL

Daar had ik trouwens over gelezen inderdaad daarom pak ik liever een r32 met handschakel in plaats van DSG

Terug
Bovenaan