twijfel voor auto in te ruilen

wvr88

Net ingestapt
Beste,

ik rij nu een Renault Clio V RS-Line 1.3 Automaat (nov 2019).
Gezien de privé situatie twijfel ik of het verstandig is om deze in te ruilen voor een Nissan Qashqai DIG-T 115 X-tronic AUTOMAAT N-Connecta (nov 2017)
Kunnen jullie vertellen wat de voor- en nadelen zijn van deze overstap.
Qua Financieel, ruimte, comfort, betrouwbaarheid, en onderhoud
Zelf ben ik reuze benieuwd of iemand kan vertellen wat het verbruik is en ervaringen van de Qashqai
Nu met de Clio rijd ik ongeveer 1:16 km/l
Ik rij ongeveer 30.000 km per jaar.

In welk opzicht? Financieel, ruimte, comfort, snelheid, betrouwbaarheid, imago of duurzaamheid?

Voor het pure verbruik is inruilen meestal geen slimme zet tenzij je met erg veel rijden van V8 naar een spaardiesel gaat.

Hier gekeken?
https://www.spritmonitor.de/en/

Lijkt me financieel een enorm slechte move, met een auto die nog geen jaar oud is overstappen op een oudere, in gebruik duurdere auto ook nog eens.

wvr88 zei:
qua grootte en meer laadruimte

Ja beter.... maar als je zoals vele voorgangers hier komt vragen of je dit moet kopen voor een baby: Nee. Een baby heeft geen andere auto nodig en nee het badje, bedje, stoeltje, fietsje, wagentje en de buggy hoeven niet mee naar oma.

dat is inderdaad zo.
Deze spullen hoeven niet mee ;-)
Even wel benieuwd qua hondje (Boomer)... kan deze dan via Bench op deachterbank of beter achter in de kofferruimte?

Ik zou het eerst aanzien, een andere auto kopen kan altijd nog. In principe zul je overigens flink af moeten schrijven o.p je huidige (wat je gewoon kunt te weten komen, door even bij een dealer langs te gaan)

wvr88 zei:
dat is inderdaad zo.
Deze spullen hoeven niet mee ;-)
Even wel benieuwd qua hondje (Boomer)... kan deze dan via Bench op deachterbank of beter achter in de kofferruimte?

Gewoon bij de voeten van de bijrijder. Hebben m'n ouders 16 jaar zo gedaan.

wvr88 zei:
Beste,

ik rij nu een Renault Clio V RS-Line 1.3 Automaat (nov 2019).
Gezien de privé situatie twijfel ik of het verstandig is om deze in te ruilen voor een Nissan Qashqai DIG-T 115 X-tronic AUTOMAAT N-Connecta (nov 2017)
Kunnen jullie vertellen wat de voor- en nadelen zijn van deze overstap.
Qua Financieel, ruimte, comfort, betrouwbaarheid, en onderhoud
Zelf ben ik reuze benieuwd of iemand kan vertellen wat het verbruik is en ervaringen van de Qashqai
Nu met de Clio rijd ik ongeveer 1:16 km/l
Ik rij ongeveer 30.000 km per jaar.

Zelf heb ik ook een Clio 5 automaat in de zelfde uitvoering. Inruilen lijkt mij niet slim, dit kost gewoon heel veel geld. De Qashqai zal door de hoge bouw en meer gewicht ook meer brandstof verbruiken en duurder zijn om te verzekeren.

Ik heb ook gereden met het broertje van de Nissan QashQai de Renault Kadjar maar dan met 130 pk. Ik vind zelf de Clio 5 veel lekkerder rijden, met name het onderstel van de Clio 5 is een erg fijne mix in comfort, rechtuit stabiliteit en wegligging.

En met deze motor en bak is Clio 5 een vlotte auto om mee te rijden. Ook merk je gelijk dat de Clio 5 een stuk moderner is, dat zie je gelijk aan de hulpsystemen en het multimediasysteem. Met de Clio 5 rijdt ik gewoon gemiddeld 1 op 18.

De enige reden om in te ruilen zou meer ruimte zijn, maar je kunt dan natuurlijk ook gewoon een aanhanger er achter hangen. Voor een B segment auto vind ik de ruimte zeker niet tegen vallen.

De cvt automaat van Nissan is een zwak punt en ook de 1.2 zijn klachten over bekend.

hier een occasion video van de QQ

https://www.youtube.com/watch?v=oyqxpRU8Fkk

als je groter wil rijden, kun je beter voor een Renault talisman gaan

Terug
Bovenaan