Tweedehands Kombi aanschaffen in Duitsland (max 7000)

Ko 1787923

Net ingestapt
Beste Autohelden,

Ik ben in het process van het anschaffen van mijn eerste auto. Omdat er eind van het jaar een hond komt willen we graag een station wagon. We hebben een budget van 7000 euro en we kopen de auto in Duitsland omdat we daar de komende twee jaar wonen (bij terugkeer gaat de import via werk).

We willen een station wagon die betrouwbaar is en niet te duur is in de maandelijkse vaste lasten. Zou fijn zijn als ie zuinig rijdt, enigzins modern is en natuurlijk ook ruim.

Ik heb al heel wat posts afgespeurd en ben tot de volgende shortlist gekomen.
- Skoda Fabia combi (bv. deze)
- Opel Astra Sports Tourer ( bv. deze)
- Hyundai i30 kombi (bv deze, boven budget alleen)
- Toyota Auris touring sports (nogal een stretch met mijn budget)

Mijn vraag aan jullie:
Mis ik nu nog goeie opties?
Welke versies zijn aan/af-te raden van bovenstaande (ik heb 0 autokennis namelijk)?
Is het de moeite waard om door te sparen voor bv. de i30 of toyota (of een nieuwere versie van de Skoda/Opel).
Zijn er nog bepaalde auto's die jullie juist zouden kiezen omdat we in Duitsland kopen?

We zullen de auto vooral gebruiken voor korte ritjes in de stad en 2 keer per jaar voor vakantie (winterpsort Frankrijk, zomer in EU). Laten we zeggen ongeveer 10.000km per jaar. Ik zoek tot nu toe op auto's vanaf 2015 met max 150.000KM op de teller.

Alvast ontzettend bedankt voor jullie input,

Liebe Grüßen!

Alles wat Duits of VAG is is daar duurder, Aziatisch/Frans is goedkoper
Denk aan een Renault Megane (met de 1.6), een Dacia Logan (nieuwste model).
ps bij terugkeer import via werk? je kan 'm belastingvrij meenemen (verhuisvrijstelling).

Eens, zoek iets niet Duits / VAG is als je veel voor 'weinig' wil.

Veel waar voor je geld en betrouwbaar zoek dan zoiets als een Renault Megane. Heel veel auto voor je geld, ook in duitsland. Of anders een KIA C'eed of een Hyundai i30 die je zelf al had gevonden.

Laatst bewerkt:
Alles wat Duits of VAG is is daar duurder, Aziatisch/Frans is goedkoper
Denk aan een Renault Megane (met de 1.6), een Dacia Logan (nieuwste model).
ps bij terugkeer import via werk? je kan 'm belastingvrij meenemen (verhuisvrijstelling).

Ok, goeie tip! Neem ik mee in mijn zoektocht. Met import via werk inderdaad belastingvrij en kenteken e.d. wordt dan ook geregeld.

Voor de Renault Megane zijn er nog bepaalde jaartallen waar ik naar moet kijken? Ik las ergens dat je voor de TCE moet zitten, maar dan zit je gelijk in 2010-12 ofzo.

Kijk ook eens naar de Skoda Octavia station (zeer ruim!), de Seat Leon station, of als ze iets kleiner mogen zijn, de Seat Ibiza of de Renault Clio combi.

Ik heb zeer goede ervaringen met de Octavia. Ik had een 1.2 TSI uit 2011 en die was prima!

Ik zou deze Skoda laten staan, de 1,0mpi is de basis motor en heeft maar 75pk en het is een station en geen racemonster zou het voor mij de krap zijn, als je hem een keer vol laad dan wordt hij nog trager.

Een Octavia zie je best vaak in Duitsland en zijn ook wel aantrekkelijk geprijsd valt mij op. Dat zou mijn keus zijn. Op de een of andere manier zou ik ook sneller neigen naar een Duits (ok, en Skoda) merk dan naar een Frans merk als ik in Duitsland iets zou kopen en rijden.
Als ik een auto daar zou kopen en BPM vrij mee kan nemen zou ik misschien wel iets bijzonderders zoeken, al is het maar een wat zwaarder blok die niet of nauwelijks in Nederland geleverd is.

Terug
Bovenaan