Tweedehands elektrische auto 10-13k

A

Anoniem

Guest
In mijn zoektocht naar een nieuwe auto overweeg ik ook een tweedehands elektrische auto. Mijn budget is ongeveer 10k-13k (incl. subsidie).
Ik overweeg de volgende auto's:
- Fiat 500e.
- Renault Zoe. Ik vind alleen de accuhuur, toch snel 80 euro per maand, een groot negatief punt. Verder vind ik het een hele leuke auto.

Ik hoor graag jullie tips en/of ervaring met bovenstaande auto's!

Ik zou gewoon op zoek gaan naar een Zoe met gekocht accupakket en met het 41kw accupakket kom je minstens 300 kilometer en heb je nog een praktische auto ook.

Vanwaar opeens de switch in je zoektocht naar elektrisch? Hoe ga je de auto gebruiken, hoeveel km per jaar, eigen laadpaal, zonnepanelen? Wat ruimte betreft zijn deze auto's wel heel krap vergeleken met je eerdere opties, een bench voor een hond kan je helemaal wel vergeten lijkt me. Ik zou lekker bij je originele plan blijven.

Bedankt voor je reactie. Een accu erbij kopen is bij een tweedehands Zoe volgens mij niet een optie.
Ik heb er wel naar gevraagd bij een Renault dealer. Alleen nieuwe Zoe's worden verkocht inclusief accu.
In verhouding hele grote kofferbak dus zou verder goed matchen.

Het is niet een switch. Ik bekijk gewoon alle opties, en zou graag mijn steentje bijdragen aan schoner rijden..
Om terug te komen op je vragen:
Hoe ga je de auto gebruiken: korte afstanden, komt de provincie niet uit. Maximaal 5000-8000 km per jaar schat ik in.
Zonnepanelen zijn aanwezig. En laadpalen in mijn eigen buurt volop aanwezig. Auto's zijn krap en een bench in een Fiat500e gaat m niet worden, maar in de Zoe wel.

Ik zou lekker bij je originele plan blijven > bedankt voor je mening!

Een accu erbij kopen is bij een tweedehands Zoe volgens mij niet een optie.
Ik heb er wel naar gevraagd bij een Renault dealer. Alleen nieuwe Zoe's worden verkocht inclusief accu.

Dan heeft de dealer je verkeerd voorgelicht, huuraccu kun je afkopen via Renault Finance
https://www.renaultforum.nl/forum/batterij-kopen-komt-dichterbij-t27772-25.html

In de Renault Zoe en Fiat 500 heb ik gereden. De Renault Zoe is gewoon groter, en meer auto.
Probeer een te vinden met 41 KWh accu, die zijn van na de facelift en zijn flexibeler te gebruiken.

Bedankt. Dit had ik niet eerder gezien, meestal zie je ex. accu.
Ik ga er op zoeken.

Terug
Bovenaan