Tweedehands auto onder €6000

A

Anoniem

Guest
Hi allemaal,

Ik ben op zoek naar een tweedehands auto van max €6000 (inclusief kosten voor rijklaar maken etc). Het liefst benzine en handgeschakeld. Ik verwacht er ongeveer 10.000 - 20.000 km per jaar mee te gaan rijden voor de komende 4 tot 5 jaar, en daarna verkoop ik ‘m hoogstwaarschijnlijk.

Ik zoek iets dat enigszins sportief is, tot nu toe heb ik de Volvo C30, Honda civic, VW polo en Mazda 2 op mijn lijst met potentiële kandidaten staan. Zelf heb ik echter weinig verstand van autos. Hebben jullie nog tips of aanraders?

Alvast bedankt! :D

Sja je kan echt heel veel vinden. Waarom wil je er maar een paar jaar mee rijden? Dan over naar wat nieuwers bijvoorbeeld?
Rij je voornamelijk snelweg of binnendoor?

Je hebt nu auto's uit het B en het C segment op je lijstje. Nog eisen qua uitrusting bijvoorbeeld? Airco, cruise control, dat soort werk?

Hi Barri,

Ik ga er 4/5 jaar mee rijden aangezien mijn huidige baan/opleiding zo lang zal duren. Hierna zal ik dan iets nieuws kopen of via de zaak leasen. Qua uitrusting heb ik niet echt iets nodig behalve een airco. Ik rij voornamelijk op de snelweg. Iets dat ongeveer 1/15 rijdt is zuinig genoeg.

Zelf vind ik een polo de mooiste uit het lijstje, maar weet niet of het met dit budget verstandig is.

Gezien het budget heb je prima opties, alleen dan zou ik zeker geen VW Polo aanraden.

Kijk dan ook zeker naar de Fiat Punto Evo/ Grande Punto, Alfa Mito, Renault Clio en Ford Fiesta, dit zijn goede opties.

De Alfa MiTo en de Fiat Punto vind ik zeker interessante opties. Zijn Alfa Romeos niet duur in onderhoud?

De Alfa Mito en Fiat Grande Punto gebruiken de zelfde techniek, gewoon Fiat techniek dus, die prima is.
De Alfa Mito is dus geen dure auto in onderhoud.

Terug
Bovenaan