Tweedehands auto leasen?

Max 7771562

Net ingestapt
Hallo,

Ik was aan het kijken voor mijn beginnersauto voor een klein budget.
Echter zag ik dat het ook mogelijk is om tweedehands auto's te leasen.

Nu zag ik bijvoorbeeld deze auto: https://www.dtc-lease.nl/lease-voorraad/personenauto/id-41-name-renault-1-2-collection-1488299?layout=iframe&partner_tool_id=2976

Hier staat bij vanaf €73,14 per maand (60 maanden).

Mijn vraag is: is dit dan de prijs met alles erin (incl. wegenbelasting)? Of komt dit er nog bij? Ik kan dit namelijk nergens vinden, en ik weet niet of dit een realistische prijs is, of of er nog vanalles bovenop komt.

Mocht dit de prijs inclusief alles zijn, en ik zou de auto voor 24 maanden willen leasen (€157,42 p.m), zouden jullie dan aanraden om dit bijvoorbeeld te doen of toch een goedkope auto (budget max. €1000) te kopen?

Alvast bedankt.

ik zeg altijd als je het niet kan betalen moet je het niet doen. Is 1000 euro je budget, zoek daar dan een leuke auto voor uit.

minder populaire merken en of niet populaire modellen heb je de minste kans in een kat in de zak. Dus om even te overdrijven BMW , Audi en Mercedes niet aan beginnen. En ook over een merk als VW er is beter spul te koop. Japanse merken kun je nog wel eens goed slagen, maar let op de roestduivel en neem iemand mee die er verstand van heeft.

Liftback modellen of sedan in het b-segment is nou typisch een voorbeeld van niet populair in Nederland

Ook de bekende hoge Japanse auto's uit het a en b segment zijn niet populair en daardoor gunstig geprijsd.

Of merken die van de Europese markt zijn verdwenen als Daihatsu

Dit is financial lease, met andere woorden koop op afbetaling. Je draagt zelf alle kosten zoals wegenbelasting en verzekering nog gewoon.

Is inderdaad financial lease, oftewel gewoon een beter klinkende term voor een aankoop op afbetaling.
Je bent na het afsluiten van het contract gelijk economisch eigenaar van de auto, maar juridisch eigenaar wordt je pas als het contract afgelopen is.
Verzekering, onderhoud, belasting komen gewoon voor eigen rekening bovenop de genoemde maandelijkse aflossing.

In plaats van de aanschafprijs van € 4500,= betaal je dan 24x € 157,42 + de slottermijn van € 1125,= = € 4903,08 voor die auto, dat is dus € 403,08 meer aan rente voor die lening.
En € 403,08 voor 2 jaar is best wel een heel lucratief rentepercentage, daarvoor wil ik je die € 4500,= ook wel lenen. :cool:

Bedankt voor de snelle en duidelijke reacties! Ik zal dan inderdaad maar gaan kijken voor een tweedehands auto zonder lease :)

Richard 6386062 zei:
Dit is financial lease, met andere woorden koop op afbetaling. Je draagt zelf alle kosten zoals wegenbelasting en verzekering nog gewoon.

Eigenlijk dus gewoon huurkoop, in luid en duidelijk Nederlands.

Max 7771562 zei:
Bedankt voor de snelle en duidelijke reacties! Ik zal dan inderdaad maar gaan kijken voor een tweedehands auto zonder lease :)

Lukt dat verder zelf, anders misschien even nieuwe topic openen, en anders succes en vooral veel plezier met de zoektocht! Oh zie dat je al een andere topic hebt

Terug
Bovenaan