Thijzzz
Net ingestapt
Eerst even complimenten: de regelmatige forumbewoners hier geven zoveel goed advies aan elke gek-met-een-autogebrek, dat is echt top. Wordt ik blij van! BEn dan ook benieuwe naar jullie advies.
Situatie
- Gezin met twee jonge kids en hond
- Mazda 5 MPV als gezinsauto, bevalt goed.
- Ik heb hobbies (o.a. vissen en kamperen) waarvoor veel zooi mee moet
- Zoek een tweede auto zodat ik kan gaan vissen/kamperen/vrienden bezoeken zonder dat het thuisfront zonder auto zit. En af en toe forenzen, 20 minuutjes.
- Soms zullen vrouw en kids in de tweede auto nemen, maar meestal ik.
Wensen/eisen
Veilig, weinig onderhoud, goedkoop in wegenbelasting (max € 35 per maand), bergruimte/stoelen moeten goed plat kunnen, 5-deurs, niet te luxe: moet vies mogen worden. Hoge zit en ground clearance zijn fijn. Auto moet vlot meekomen op de snelweg, maar geen racemonster nodig.
Vraag
Budget € 6.000
1. Een vriend raad aan bij dit budget altijd van een garage te kopen wegens garantie als er iets mis is, meer kans op dealer-onderhouden exemplaar. Klopt dat?
2. Lagere km-stand belangrijker dan leeftijd? (Zal de brikken-aankoop-adviezen nog eens erbij pakken)
3. 4WD mogelijk bij zo'n budgetje? Ik kom nogal eens op afgelegen offroad plekken.
4. Dacia Duster lijkt me wat - is dat iets?
Bedankt alvast!
Thijs
Situatie
- Gezin met twee jonge kids en hond
- Mazda 5 MPV als gezinsauto, bevalt goed.
- Ik heb hobbies (o.a. vissen en kamperen) waarvoor veel zooi mee moet
- Zoek een tweede auto zodat ik kan gaan vissen/kamperen/vrienden bezoeken zonder dat het thuisfront zonder auto zit. En af en toe forenzen, 20 minuutjes.
- Soms zullen vrouw en kids in de tweede auto nemen, maar meestal ik.
Wensen/eisen
Veilig, weinig onderhoud, goedkoop in wegenbelasting (max € 35 per maand), bergruimte/stoelen moeten goed plat kunnen, 5-deurs, niet te luxe: moet vies mogen worden. Hoge zit en ground clearance zijn fijn. Auto moet vlot meekomen op de snelweg, maar geen racemonster nodig.
Vraag
Budget € 6.000
1. Een vriend raad aan bij dit budget altijd van een garage te kopen wegens garantie als er iets mis is, meer kans op dealer-onderhouden exemplaar. Klopt dat?
2. Lagere km-stand belangrijker dan leeftijd? (Zal de brikken-aankoop-adviezen nog eens erbij pakken)
3. 4WD mogelijk bij zo'n budgetje? Ik kom nogal eens op afgelegen offroad plekken.
4. Dacia Duster lijkt me wat - is dat iets?
Bedankt alvast!
Thijs