Turbo diesel Golf 2001 5 cyl.

Beste lezers,
wie kan mij adviseren.
Ik rij in een Golf GTD 5 cyl. uit 2001 als de motor warm is dan scheid de turbo er mee uit wie kent dit probleem en wat kun je eraan doen?
alvast dank,
Ben
 
Toen ik deze titel las hoopte ik op een mooi motorswap project topic met 5 cilinder uit een Transporter of Touareg :)

Als de Golf uit 2001 is kan het enkel een 4 cilinder verdelerpomp of pompverstuiver diesel zijn.
Uit dit beknopte verhaal begrijp ik dat de auto als hij warm is in noodloop gaat, dat kan veel oorzaken hebben, ik zou uitleesapparatuur eraan hangen en kijken welke foutcodes eruit komen als de auto in noodloop gaat, daarna eventueel dataloggen.
 
Nee, volgens de AW carbase TDI GTI. ;)

https://www.autoweek.nl/auto/22375/volkswagen-golf-19-tdi-150pk-gti/
 
Durashift zei:
Nee, volgens de AW carbase TDI GTI. ;)

https://www.autoweek.nl/auto/22375/volkswagen-golf-19-tdi-150pk-gti/

Tis wel compleet off-topic, maar de Golf I was er inderdaad al als een GTD, vooral in Italië toen zeer vaak verkocht.

Jos.
 
25 uur later... Zou het probleem zich als een wonder vanzelf hebben opgelost? Of zou Ben nog aan het nazoeken zijn wat voor motor er nu in zijn auto ligt...
 
Barri zei:
De V5 kan inderdaad klinken als een diesel ;)

Hahahaha met weemoed denk ik aan de V5 terug. En aan 4x per week tanken. Ja je leest het goed, 4x per week RON 98 tanken bij de Shell.
 
Terug
Bovenaan