Trio hatch

Welke?

• Totaal aantal stemmers
    41
  • Opiniepeiling gesloten .
A

Anoniem

Guest
Lees al een tijdje mee en er staat echt veel informatie hier. Toch aangemeld voor de volgende vraag. Ben aan het rondkijken voor een andere auto, kom uit op drie modellen.

Het gaat om de volgende handgeschakelde benzine occasions:
Focus III facelift, Astra K, Mazda III BM.
https://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=74721&id2=84511&id3=79997

Qua budget is de Mazda 3 haalbaar vanaf 2014 tot begin 2015, de Focus 2015-2016 en de Astra 2016. Km standen grofweg onder de 80.000.

Qua ruimte en verbruik geloof ik het wel.
Betrouwbaarheid is wel een punt en afwerking. Rijden niet gek veel, gemiddeld duizend per maand.

Welke zouden jullie kiezen en waarom? Poll toegevoegd.

Alle 3 zijn het goede auto's. De mazda rijdt wat anders omdat ie minder vermogen heeft en geen turbo.

Ga gewoon zelf een proefrit maken en kies degene die jij 't fijnst vind rijden.

De stoelen in de Astra (mits AGR) zijn de beste dus om die reden zou de Astra mijn persoonlijke keuze zijn maar de Mazda ziet er weer mooier uit en de Focus stuurt wat lekkerder.

Bobslee zei:
Alle 3 zijn het goede auto's. De mazda rijdt wat anders omdat ie minder vermogen heeft en geen turbo.

De stoelen in de Astra (mits AGR) zijn de beste dus om die reden zou de Astra mijn persoonlijke keuze zijn maar de Mazda ziet er weer mooier uit en de Focus stuurt wat lekkerder.
Bedankt voor de snelle feedback.

De Focus heeft het max koppel beschikbaar vanaf 1600tpm (240 Nm), Astra vanaf 2000tpm (230) en Mazda vanaf 4000tpm (210).

Astra heeft de meest moderne opties, de Focus rijdt waarschijnlijk het scherpst door het sperdifferentieel en de Mazda voelt qua afwerking waarschijnlijk een stukje hoger en scoort in de regel wat hoger qua betrouwbaarheid.

bobslee zei:
Ga gewoon zelf een proefrit maken en kies degene die jij 't fijnst vind rijden.
Daar zal het vermoedelijk op uitdraaien idd.
Ervaringen van anderen kunnen wel meegenomen worden. Dus is er iemand die een of meerdere modellen heeft (gehad) en daarover iets wilt melden, voel je welkom.

Tot op zekere hoogte kan ik dat wel.
De Astra heb ik ooit als 1.0 gereden. Vlotte motor, potent genoeg voor de Nederlandse wegen. Er zijn veel opties mogelijk, met multimedia systeem vereist wat gewenning, de AGR stoelen zijn subliem.

De Focus heb ik een hele poos als poolauto gereden, maar dat was een station diesel met automaat. Ik vond het een wat logge auto (maar dat kwam misschien doordat het een station was), de automaat deed zijn werk goed, de stoelen vond ik slecht (onvoldoende steun onder de benen). Na een lange rit was ik blij dat ik eruit kon.

De cruisecontrol vond ik ingewikkeld en het dashboard ooge wat lomp.

De Mazda 3 heb ik ooit in gezeten, ik vond hem klein, verder heb ik er geen ervaring mee.

Bobslee zei:
Tot op zekere hoogte kan ik dat wel.
De Astra heb ik ooit als 1.0 gereden. Vlotte motor, potent genoeg voor de Nederlandse wegen. Er zijn veel opties mogelijk, met multimedia systeem vereist wat gewenning, de AGR stoelen zijn subliem.

De Focus heb ik een hele poos als poolauto gereden, maar dat was een station diesel met automaat. Ik vond het een wat logge auto (maar dat kwam misschien doordat het een station was), de automaat deed zijn werk goed, de stoelen vond ik slecht (onvoldoende steun onder de benen). Na een lange rit was ik blij dat ik eruit kon.

De cruisecontrol vond ik ingewikkeld en het dashboard ooge wat lomp.

De Mazda 3 heb ik ooit in gezeten, ik vond hem klein, verder heb ik er geen ervaring mee.
Over de AGR stoelen lees ik veel lovende kritieken idd, sommigen vinden wat wennen in het begin maar dat vereist wat gewenning. Ben er wel benieuwd naar.
Mazda is niet de ruimste, met name achterin. Hoeft geen obstakel te vormen want er zijn geen kinderen.
Bediening van de Focus is, afgaande op kritieken, misschien wel de minste van de drie.

Wat is je lengte als ik vragen mag?

Ik zou persoonlijk voor de 3 gaan, vind hem het mooiste beste afwerking en betrouwbaarheid en qua rijden doet hij niet onder voor de Focus en je ziet hem het minste rijden. Persoonlijk vind ik de AGR stoelen niet bijzonder maar dat kan komen dat ik er nooit heel lang ingezeten heb.

Anton D zei:
Over de AGR stoelen lees ik veel lovende kritieken

Wat is je lengte als ik vragen mag?

1.90m

Ik had de stoelen in mijn Astra J ook al. Lange vakantieritten of ritten van 2.5uur waren echt geen probleem, heel comfortabel. In de K zitten ongeveer dezelfde stoelen.

Maargoed, stoelen is een heel persoonlijk iets. Epica vind de AGRs wat minder goed. Iemand anders zal misschien de stoelen van de Focus weer fantastisch vinden terwijl ik dat niks vond.

Ga gewoon eens proefzitten en proefrijden :)

De Astra is verreweg het meest recent. Echt nu net pas minimaal een facelift gehad die amper zichtbaar is, dus daarmee rijd dus voorlopig nog wel heel "nieuw" rond. Mazda 3 uit 2014/2015 is in principe al een versie van 2 "generaties" geleden, ook van de Focus is er inmiddels een echt veel modernere opvolger. Behoudens bovenstaande heb je ook nog eens erg veel aanbod en keus voor je budget.

Zou ook de Astra kiezen, 1.4t met watt link ophanging en wat veel mensen hier zeggen met AGR. (Heb het zelf niet maar mis het ook niet)

De Mazda heeft een collega van me, had een ongelukje ermee gehad, dan zie je hoe plastic-fantastic zo’n auto is. Voor mij een afknapper.

Focus zal prima zijn, over het algemeen vind ik de stoelen te groot en te hard bij ford. Maar echt een mening durf ik je niet te geven.

Zelf zou zeker ik de Opel Astra kiezen, dit model kwam eind 2015 op de markt en is duidelijk de modernste auto van deze drie. De andere twee zijn ook prima, maar liepen al een behoorlijk aantal jaren mee, en de tijd staat gewoon niet stil.

Maak ook gewoon proefritten om het zelf te ervaren.

Epica zei:
Ik zou persoonlijk voor de 3 gaan, vind hem het mooiste beste afwerking en betrouwbaarheid en qua rijden doet hij niet onder voor de Focus en je ziet hem het minste rijden. Persoonlijk vind ik de AGR stoelen niet bijzonder maar dat kan komen dat ik er nooit heel lang ingezeten heb.
Jazzik zei:
Dan is het invullen van de poll een makkie: de 3
Bobslee zei:
1.90m

Ik had de stoelen in mijn Astra J ook al. Lange vakantieritten of ritten van 2.5uur waren echt geen probleem, heel comfortabel. In de K zitten ongeveer dezelfde stoelen.

Maargoed, stoelen is een heel persoonlijk iets. Epica vind de AGRs wat minder goed. Iemand anders zal misschien de stoelen van de Focus weer fantastisch vinden terwijl ik dat niks vond.

Ga gewoon eens proefzitten en proefrijden :)
Auto encyclopedie zei:
De Mazda 3 is er ook met 165 pk. Alleen is blijft het koppel hetzelfde
Klopt is motorisch verder ook gelijk aan de 120pk versie. Valt helaas buiten budget en worden ook niet zo vaak aangeboden.
Total Loss zei:
De Astra is verreweg het meest recent. Echt nu net pas minimaal een facelift gehad die amper zichtbaar is, dus daarmee rijd dus voorlopig nog wel heel "nieuw" rond. Mazda 3 uit 2014/2015 is in principe al een versie van 2 "generaties" geleden, ook van de Focus is er inmiddels een echt veel modernere opvolger. Behoudens bovenstaande heb je ook nog eens erg veel aanbod en keus voor je budget.
Hotdog zei:
Zou ook de Astra kiezen, 1.4t met watt link ophanging en wat veel mensen hier zeggen met AGR. (Heb het zelf niet maar mis het ook niet)

De Mazda heeft een collega van me, had een ongelukje ermee gehad, dan zie je hoe plastic-fantastic zo’n auto is. Voor mij een afknapper.

Focus zal prima zijn, over het algemeen vind ik de stoelen te groot en te hard bij goed. Maar echt een mening durf ik je niet te geven.
ak2 zei:
Zelf zou zeker ik de Opel Astra kiezen, dit model kwam eind 2015 op de markt en is duidelijk de modernste auto van deze drie. De andere twee zijn ook prima, maar liepen al een behoorlijk aantal jaren mee, en de tijd staat gewoon niet stil.

Maak ook gewoon proefritten om het zelf te ervaren.
Bedankt allen! Ik ga het aanbod in de gaten houden en proefritten maken in de loop van de komende weken.

Ik had ergens misschien verwacht dat de focus meer stemmen zou krijgen. Is de Astra betrouwbaarder, beter afgewerkt?

Lastig, zeker omdat het vooral te maken heeft met persoonlijke voorkeur. Dat lees je ook aan bovenstaande reacties. Dat de Mazda minderwaardig zou zijn aan de Opel betwijfel ik ten zeerste. Ik denk dat je er op lange termijn het beste mee af bent.
Bij mij zou de Astra op de laatste plek komen. Auto mist wat mij betreft uitstraling en niet overtuigd over kwaliteit van motor en bak. De 3 is in dat opzicht probleemloos. De reputatie op het gebied van betrouwbaarheid zorgt er ook voor dat een 3 ook waardevaster is. Je betaalt er nu wat meer voor en krijgt er t.z.t ook weer het meeste voor terug.

Mocht je trouwens de 120pk in de 3 te weinig gaan vinden dan is deze simpel naar 165 pk te brengen d.m.v. software. Kijk maar eens bij BR Performance.

Total Loss zei:
Mazda 3 uit 2014/2015 is in principe al een versie van 2 "generaties" geleden.

Toch ziet ie er nog onwijs goed uit. Zeker als luxe GT-M met 18" wielen in het rood of wit is het echt een plaatje. Zo'n Astra en Focus zijn prima maar beetje saai. Vind trouwens interieur van die generatie Mazda3 ook niet heel bijzonder, daarin is de Astra wellicht zelfs iets beter

Misschien er overheen gelezen maar over budget zie ik weinig.
Persoonlijk zou ik kiezen voor de Astra Innovation en als het budget het toelaat met OPC line pakket.
De AGR stoelen vindt ik werkelijk fantastisch en zou een exemplaar zonder laten staan (mijn mening).
De Astra in standaard uitvoering is wat saai en dat geld mijnsinziens ook voor de Focus en 3.
De 3 in GT/M uitvoering ziet er dan wel top uit.

Heb hier een voorbeeld van een Astra in OPC line trim

https://www.autotrack.nl/tweedehands/opel/astra/47877583?policy=accepted-20190101&utm_referrer=https%3A%2F%2Fwww.gaspedaal.nl%2Fopel%2Fastra%2Fbenzine%3Fbmin%3D2016%26srt%3Dpr-a%26trefw%3Dopc%2Bline%26vmin%3D100

Anton D zei:
Ik had ergens misschien verwacht dat de focus meer stemmen zou krijgen. Is de Astra betrouwbaarder, beter afgewerkt?
Qua interieur wint de Astra wat mij betreft makkelijk van de (vorige generatie) Focus. Zeker als je voor de innovation gehad, die is best fraai afgewerkt. Heb er zelf een gehad, zat solide in elkaar, geen rammels.

Qua rijgedrag vind ik de Astra ook niet onderdoen voor de Focus. Het is een heel lichtvoetig aanvoelende auto, de Focus heeft meer grip maar de Astra biedt iets meer veercomfort, terwijl hij ook leuk rijdt wat mij betreft. De Mazda rijdt strakker maar in mijn optiek niet per se leuker. Smaakkwestie.

Verder is de Astra absoluut de ruimste van de drie. Sowieso kon ik me herinneren dat ik de Mazda wat minder praktisch vond, zowel qua (afleg) ruimte als voorzieningen.

Ook denk ik dat een turbomotor net wat meer sjeu geeft tijdens het rijden.

Desalniettemin gaat mijn stem naar de Mazda. Hoewel je geen van deze drie auto's koopt om indruk mee te maken, is de 3 toch net wat specialer, net wat minder een kortpittig gekapte huisvrouwenauto. Bovendien schat ik de Mazda qua betrouwbaarheid hoger in dan de andere twee.

Ik weet het exacte budget niet maar dit zou in de buurt moeten komen lijkt me.

Astra

Ontbreekt echt werkelijk helemaal niks aan dit exemplaar, echt vol opties! (y)

Total Loss zei:

Astra

Dit zou mijn keuze ook zijn. Wees er wel snel bij, een winkeldochter zal dit niet worden.(y)

Total Loss zei:

Astra

Interessant, deze heeft oa stoelverwarming voor- en achterin, stoelventilatie en een achtvoudig elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugen. Ook leer ipv stof wat het interieur een aanzienlijke upgrade geeft (vind persoonlijk de stoffen bekleding in de Astra niet mooi). Verder is t schuifdakkie nog een prettige toevoeging.
Ik had die spulletjes ook op mijn Astra en ik kan zeggen dat dat erg goed bevalt :)

Alleen die witte lak zou voor mij een absolute no-go zijn, al moet ik zeggen dat de Astra het relatief goed kan hebben.

Kristian zei:
Lastig, zeker omdat het vooral te maken heeft met persoonlijke voorkeur. Dat lees je ook aan bovenstaande reacties. Dat de Mazda minderwaardig zou zijn aan de Opel betwijfel ik ten zeerste. Ik denk dat je er op lange termijn het beste mee af bent.
Bij mij zou de Astra op de laatste plek komen. Auto mist wat mij betreft uitstraling en niet overtuigd over kwaliteit van motor en bak. De 3 is in dat opzicht probleemloos. De reputatie op het gebied van betrouwbaarheid zorgt er ook voor dat een 3 ook waardevaster is. Je betaalt er nu wat meer voor en krijgt er t.z.t ook weer het meeste voor terug.

Mocht je trouwens de 120pk in de 3 te weinig gaan vinden dan is deze simpel naar 165 pk te brengen d.m.v. software. Kijk maar eens bij BR Performance.
Qua betrouwbaarheid zullen weinig andere modellen in hetzelfde segment de 3 kunnen evenaren, ook het soepel schakelen is een +. Dank voor de feedback, ook met betrekking tot het relatief eenvoudig upgraden via software.
Curlevv zei:
Toch ziet ie er nog onwijs goed uit. Zeker als luxe GT-M met 18" wielen in het rood of wit is het echt een plaatje. Zo'n Astra en Focus zijn prima maar beetje saai. Vind trouwens interieur van die generatie Mazda3 ook niet heel bijzonder, daarin is de Astra wellicht zelfs iets beter
Of "deep crystal blue" (y). Mijn voorkeur gaat wat Mazda betreft ook uit naar de GT-M met 18".
FA1 zei:
Misschien er overheen gelezen maar over budget zie ik weinig.
Persoonlijk zou ik kiezen voor de Astra Innovation en als het budget het toelaat met OPC line pakket.
De AGR stoelen vindt ik werkelijk fantastisch en zou een exemplaar zonder laten staan (mijn mening).
De Astra in standaard uitvoering is wat saai en dat geld mijnsinziens ook voor de Focus en 3.
De 3 in GT/M uitvoering ziet er dan wel top uit.

Heb hier een voorbeeld van een Astra in OPC line trim

https://www.autotrack.nl/tweedehands/opel/astra/47877583?policy=accepted-20190101&utm_referrer=https%3A%2F%2Fwww.gaspedaal.nl%2Fopel%2Fastra%2Fbenzine%3Fbmin%3D2016%26srt%3Dpr-a%26trefw%3Dopc%2Bline%26vmin%3D100
Die ziet er wel dik uit ja (y). Helaas buiten budget.
DeeTwee zei:
Qua interieur wint de Astra wat mij betreft makkelijk van de (vorige generatie) Focus. Zeker als je voor de innovation gehad, die is best fraai afgewerkt. Heb er zelf een gehad, zat solide in elkaar, geen rammels.

Qua rijgedrag vind ik de Astra ook niet onderdoen voor de Focus. Het is een heel lichtvoetig aanvoelende auto, de Focus heeft meer grip maar de Astra biedt iets meer veercomfort, terwijl hij ook leuk rijdt wat mij betreft. De Mazda rijdt strakker maar in mijn optiek niet per se leuker. Smaakkwestie.

Verder is de Astra absoluut de ruimste van de drie. Sowieso kon ik me herinneren dat ik de Mazda wat minder praktisch vond, zowel qua (afleg) ruimte als voorzieningen.

Ook denk ik dat een turbomotor net wat meer sjeu geeft tijdens het rijden.

Desalniettemin gaat mijn stem naar de Mazda. Hoewel je geen van deze drie auto's koopt om indruk mee te maken, is de 3 toch net wat specialer, net wat minder een kortpittig gekapte huisvrouwenauto. Bovendien schat ik de Mazda qua betrouwbaarheid hoger in dan de andere twee.
Thanks. Zal het zelf gaan ervaren.
Total Loss zei:

Astra

Deze gaat tot aan het gaatje van het budget. Zeer mooie opties. Had 'm ook voorbij zien komen. Voor mij zelf geef ik de voorkeur aan het aanbod dat via opeloccasions.nl wordt aangeboden. Dit geeft mij wat extra gevoel van zekerheid, of het dat ook is moet altijd maar blijken. Ik houd het liever bij https://www.opeloccasions.nl/ of https://www.ikwileenmazda.nl/ wat dat aangaat, of de grotere dealers.
Idefiqs zei:
Dit zou mijn keuze ook zijn. Wees er wel snel bij, een winkeldochter zal dit niet worden.(y)
DeeTwee zei:
Interessant, deze heeft oa stoelverwarming voor- en achterin, stoelventilatie en een achtvoudig elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugen. Ook leer ipv stof wat het interieur een aanzienlijke upgrade geeft (vind persoonlijk de stoffen bekleding in de Astra niet mooi). Verder is t schuifdakkie nog een prettige toevoeging.
Ik had die spulletjes ook op mijn Astra en ik kan zeggen dat dat erg goed bevalt :)

Alleen die witte lak zou voor mij een absolute no-go zijn, al moet ik zeggen dat de Astra het relatief goed kan hebben.
Het ziet er idd gelikt uit allemaal.

Dit zijn enkele die aan veel van de wensen voldoen. Heb de komende twee weken geen tijd om te gaan proefrijden maar daarna zal ik er wat meer werk van maken. En kijken of er ruimte is om wat van de vraagprijs af te doen. Wil in de 16 of lager blijven.
https://www.opeloccasions.nl/opel/astra/14-innovation-150-pk/occ14721791
https://www.opeloccasions.nl/opel/astra/14t-150pk-innovation-navi-agr-18-intellilux/occ14797081
https://www.ikwileenmazda.nl/occasions/occasion/9656

Jou voorbeelden van de Astra laten zien waarom ik er weinig mee heb, prima auto's luxe uitgerust maar missen uitstraling en zeker in de door jou getoonde kleuren, de 3 ziet er dan opeens een stuk sprankelender uit.

Wat een prachtige Mazda! Hij blijft mooi..

Naar een Focus of Astra kijk je echt niet om.

Die witte Astra ziet er ook goed uit! Maar als je als autoliefhebber kunt kiezen dan zou ik gewoon niet zo snel iets kiezen waar 'iedereen' al in rijdt. Een Italiaans gelijnde Japanner is een stuk interessanter

0-b7d5084e-7841-4ae6-8bed-5d67244ba2b2.jpg

0-88a4351a-f197-4a69-bb48-6baa51f84fa4.jpg

0-e2426b3a-3f1d-4fbb-ad76-97eb11c3131e.jpg

Mooi! En ik houd niet van witte auto's of Hatchbacks.. Vind hem veel mooier dan een BMW 1 serie of Audi A3..

Tsja doe mij dan toch echt de Astra maar ( die wel binnen budget valt ;) )

opel-astra-1-4-innovation-150pk-6-bak-leder-schuifdak-navi-stoelverw-led-xenon-2016.jpg

opel-astra-1-4-innovation-150pk-6-bak-leder-schuifdak-navi-stoelverw-led-xenon-2016.jpg

( Led-Matrix, Stoelverwarming, Stoelventilatie/Koeling, Lederen Bekleding, Achterbankverwarming, Schuif-Kanteldak, Verkeersbordenherkenning, Trekhaak, etc. etc. )

Haha mooie posts! De Astra wint qua moderne opties, zeker. Qua lijnen wint voor mij de Mazda.

Over smaak valt niet te twisten zegt men dan... :D

Anton D zei:
Haha mooie posts! De Astra wint qua moderne opties, zeker. Qua lijnen wint voor mij de Mazda.

Over smaak valt niet te twisten zegt men dan... :D

Goed samengevat! (y) :D

Veel plezier met de zoektocht verder.

Ben benieuwd waar de voorkeur ligt na de proefritten. Voor mij was de Mazda 3 ooit ook de gedoodverfde nieuwe leasefavoriet... Toch een ritje met de Astra gedaan. De rest is geschiedenis. Mazda is hier op het forum altijd erg populair, daarbuiten blijken wonderbaarlijk genoeg andere merken toch ook best aantrekkelijk te kunnen zijn 😉

DeeTwee zei:
Ben benieuwd waar de voorkeur ligt na de proefritten. Voor mij was de Mazda 3 ooit ook de gedoodverfde nieuwe leasefavoriet... Toch een ritje met de Astra gedaan. De rest is geschiedenis. Mazda is hier op het forum altijd erg populair, daarbuiten blijken wonderbaarlijk genoeg andere merken toch ook best aantrekkelijk te kunnen zijn
Zo is het dan ook, uiteindelijk ga je proefrijden en echt ervaren en dan wegen bepaalde factoren soms toch anders dan op basis van papier.
Total Loss zei:
Goed samengevat! (y) :D

Veel plezier met de zoektocht verder.
Zal binnen x aantal weken wel beslist zijn. Dank allen zover!

DeeTwee zei:
Ben benieuwd waar de voorkeur ligt na de proefritten. Voor mij was de Mazda 3 ooit ook de gedoodverfde nieuwe leasefavoriet... Toch een ritje met de Astra gedaan. De rest is geschiedenis. Mazda is hier op het forum altijd erg populair, daarbuiten blijken wonderbaarlijk genoeg andere merken toch ook best aantrekkelijk te kunnen zijn 😉
Dat heeft vooral met het leasen te maken niet met de auto zelf.

Epica zei:
DeeTwee zei:
Nooouuuu...Mazda's zijn niet per se goedkoop in de lease maar ook weer niet de allerduurste hoor.

DeeTwee zei:
Epica zei:
DeeTwee zei:
Nooouuuu...Mazda's zijn niet per se goedkoop in de lease maar ook weer niet de allerduurste hoor.
Nee maar bij een hoop bedrijf mag je vaak geen Mazda leasen.

Restwaarde wordt lekker nagepraat. Mazda CX-3 is de meest waardevaste auto op dit moment, de CX-5 staat ook hoog. Apart zeg ;)

DeeTwee zei:
Mazda is hier op het forum altijd erg populair, daarbuiten blijken wonderbaarlijk genoeg andere merken toch ook best aantrekkelijk te kunnen zijn

Tja mensen dragen ook vaak kleding en accessoires omdat de rest dat ook heeft. Zelfs volwassenen gedragen zich wel eens als tieners/pubers

Curlevv zei:
Tja mensen dragen ook vaak kleding en accessoires omdat de rest dat ook heeft. Zelfs volwassenen gedragen zich wel eens als tieners/pubers
Dan gaat het meestal wel over begerenswaardige spullen. Sommige mensen schijnen hebberig te worden van dingen met een vw-logo, maar doorgaans moet je dat effect toch vooral zoeken bij de wat duurdere logo's mijns inziens. Kan mij niet voorstellen dat een Ford/Peugeot/Opel/Renault dat soort hebberigheid oproept. Sterker, ik denk dat Mazda hoger in de rangorde staat. Maar goed, ik heb helemaal niks met imago, dus misschien zie ik dat verkeerd.

Tekenend lijkt me wel dat de hier getoonde Opels duidelijk sneller afgeschreven hebben dan de Mazda's.

De ANWB is gestopt met lijstjes met meest waardevaste occasions, de reden was dat het niet betekend dat die auto's de komende jaren ook waardevast zullen zijn. Eerdere toppers uit het lijstje bleken later toch hard af te schrijven. Op het laatste lijstje van de ANWB stonden vooral compacte SUV's, omdat er veel vraag naar was en weinig aanbod. ( de top 3: Mazda CX3, Dacia Duster, Renault Captur).

Reken je niet rijk met de restwaarde, die zou gezien de huidige veranderende markt best tegen kunnen vallen. kijk gewoon welke auto nu het beste en fijnste aanbod voor je is.

Ford vind ik altijd wat goedkoop aanvoelen.
Een astra is een echte volks wagen, dus niet smetteloos.
Een mazda is mooi, kijk eens wat een prachtige neus.
Geen ervaring met mazda maar ze timmeren goed aan de weg.
Dit zo mijn keuze zijn.

Is een mooie cx-3 ts+ geworden. Wat anders dan voor ogen in eerste instantie maar een mooie deal gemaakt bij Mazda.

Kwa opties en van binnen vind ik de astra. Van buitenkant de mazda.

Ben je een vlotte rijder en hou je ervan af en toe je tanden te laten zien zou ik de astra pakken.
Ben je een bewuste rijder die gewoon vloeiend het verkeer volg dan voor de mazda.

Terug
Bovenaan