Trillingen golf cabrio

Frank 7907536

Net ingestapt
Al meerdere Golf 6 cabrio geprobeerd maar alle vertonen trillingen. Ik heb mijn golf om die reden na 3 weken aan de dealer terug mogen geven. Nu een ingevoerd van eerste eigenaar en perfect onderhouden. Trilt uiteindelijk net als de andere. Wie kan helpen, want vw-dealers en importeur zeggen van niks te weten. Net als mijn nieuw gekochte Fiat 500C, “u bent de eerste mijnheer, nog nooit eerder gehoord”. De monteur was het eerlijkst: “och mijnheer, ze doen het allemaal “. Gaat het echter om torsiestijfheid, gecombineerd met??????

Een cabrio maakt altijd meer lawaai, maar echt trillingen? Waar komen die trillingen vandaan?

En waarom toch zo'n golfje kopen als alle die je gereden hebt het hadden? Toch al niet de meest betrouwbare auto.

Nu is het weer te laat; mijn advies is verkopen die zooi, het is een waardeloos bedrijf al minstens 20 jaar lang. En koop eens wat fatsoenlijks.

Als je het echt wilt weten: je kunt de trillingen laten analyseren. Daarvoor is apparatuur koop, die bij sommige autobedrijven beschikbaar is.

Mijn oude cabrio trilt al sinds ik 'm heb bij precies 80 km/u. Ongeacht wielen, ongeacht banden, ongeacht veren, dempers, zelfs de veerpoten. Het is allemaal gewisseld, maar niet met het oog op het verminderen van die trilling. Persoonlijk vind ik 't niet zo interessant.

Mijn cabrio trilt alleen op een specifiek stuk weg (A28 vanaf Utrecht, op het knooppunt met de A27) bij 100km/h. Een paar km later is het weg. Ik heb er geen last van als de hardtop erop zit en volgens mij ook niet als de softtop erop zit. Het zal waarschijnlijk iets te maken hebben met de torsiestijfheid.

Wat een waardeloos hok dan. En dat VW dealers van niks weten is ook niks nieuws. Zo doen ze al minstens 20 jaar. Heb je toevallig ook nog een zéér betrouwbaar Tsi blok en betrouwbare DSG versnellingsbak erin liggen? Weg met dat ding man.

Terug
Bovenaan