Trilling Opel Astra

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik heb sinds kort een "nieuwe" auto, een Opel Astra 1.6 uit 2010 met +-70.000km.
Nu geeft mijn auto bij het wegrijden een trilling als ik ongeveer 20km per uur rijd. De auto doet dit in versnelling 1 en 2 en in lage toeren en hoge toeren.
Probleem komt eenmaal voor wanneer ik daarna stop en optrek is de trilling verdwenen.
Terug geweest naar de garage en die zegt dat het bij de auto hoort, echter toch mijn twijfels en dacht hier eens te horen.

Bedankt voor jullie tijd en zie graag reactie tegenmoet.

Groet Rens

Ik vind je omschrijving een beetje vaag.
Trilt de auto, trilt de motor, trilt de bak?

Als het de auto is dan zou ik persoonlijk denken aan hoogteslag in de banden.

De versnellingsbakken in de 1.6 zijn niet de beruchte M32 bakken. De bak die jij hebt is over het algemeen vrij betrouwbaar, evenals de motor.

onbalans in wielen of zelfs soms ook assen komt wel eens voor, maar dan heb je het ten aller tijde. Niet alleen als je voor het eerst wegrijd en daarna niet meer.

merk je dat de hele auto echt trilt? Of trilt het stuur alleen? Heb je het idee of het voor of juist alleen meer achter vandaan komt? Niet toevallig alleen de koppeling?

Enige wat ik echt aan kan denken is het 2 massa vliegwiel die de geest aan het geven is en niet goed werk in het begin. al is dat bij deze kilometerstand toch vrij abnormaal

Bedankt voor jullie reactie en sorry voor de wat vage omschrijving. Dit is wellicht misschien ook de reden dat de garage het probleem niet heeft kunnen vinden.

Het is een tril die van voor in de auto wegkomt, ik dacht zelf de koppeling. Versnellingsbak zweet heel licht maar daar maakte ik me eigenlijk niet zo druk om.

Ik ga nog wel n keer terug naar de betreffende Garage

Heb je garantie?

Dan sowieso officieel melden. Mocht het erger worden en net buiten de garantie problemen dan heb je het in ieder geval in de garantieperiode gemeld en kun je daar op terug vallen. Een soortgelijke klacht ken ik alleen van een 2-massa vliegwiel, maar met deze kilometerstanden mag dat eigenlijk niet voorkomen en is vrij prijzig.
Als er iets met de koppeling zelf is ook wel erg vroeg, dan heeft de vorige eigenaar de koppeling aardig mishandeld.

Er zijn 3 verschillen de 1.6 motoren geleverd in die tijd in de Astra.
1 daarvan (de 180pk versie) heeft zeker de M32 bak.
En volgens mij hebben de 105 en 115 pk variant geen 2 massa vliegwiel.

Ik zou naar de banden kijken, verwissel voor en achter is met elkaar.
Kijk dan wat het doet.

Corsa GSi zei:
Er zijn 3 verschillen de 1.6 motoren geleverd in die tijd in de Astra.
1 daarvan (de 180pk versie) heeft zeker de M32 bak.
En volgens mij hebben de 105 en 115 pk variant geen 2 massa vliegwiel.

Ik zou naar de banden kijken, verwissel voor en achter is met elkaar.
Kijk dan wat het doet.

De 1.6 is niet geleverd met 180 PK. De 1.6T wel. En die heeft idd de M32.
De 1.6 116pk heeft geen M32.
De 100pk versie is een 1.4 en heeft ook geen M32

Ik ben zaterdag al even langs de garage geweest, op dat moment geen monteur aanwezig dus vanmiddag naar de garage toe. Ik zal jullie laten weten wat eruit komt.
Ik heb de 1.6 met 116pk

Terug
Bovenaan