TPMS problemen Kia Picanto 1.2 Sportline

Guest
Hallo,

Mijn auto een Kia Picanto Sportline 1.2 van mei 2015 is al diverse keren teruggeweest naar de dealer.
Wat is het probleem?

Indien ik met mijn auto korte afstanden rijdt brand het tpms lampje niet.
Als ik echter ongeveer 15 minuten op de snelweg rijdt gaat het tpms lampje eerst knipperen en blijft dan continue branden.
Ga ik daarna van de snelweg af dan is het lampje binnen de kortste keren weer uit.

Het lijkt dus wel of het lampje pas gaat branden bij lange en hoge snelheden.

Is er misschien iemand die dit herkent, mijn dealer kan niks vinden :cry:

Alvast bedankt voor de reacties,
John

Kapotte sensor die de hoge snelheid niet aankan. Vertelt een obd2 computer niet welk wiel? Even tijdelijk 2 voorwielen wisselen van een andere auto. Geen probleem dan achterwielen wisselen.

Het kan ook nog de ontvanger zijn. Wat betekent knipperen en continu branden volgens handleiding? Systeemfout of bandlek?

Als de lampjes knipperen en continue branden betekent dit dat er iets mis is met de bandenspanning, raadpleeg uw dealer.

Dat is het enige wat er staat.

Ik heb inmiddels weer een afspraak staan voor 28-12.

Bedankt voor je reactie.

Bij de dealer geweest op 28-12-2016. Bij het uitlezen is de foutmelding niet opgeslagen. Het is ook niet te zien welke band het is.
Nu zijn alle 4 de sensoren vervangen.

Nu even afwachten of het probleem zich weer voordoet.

Colargol zei:
Bij de dealer geweest op 28-12-2016. Bij het uitlezen is de foutmelding niet opgeslagen. Het is ook niet te zien welke band het is.

Dus meteen even de snelweg op? Mag hopen dat de dealer dat ook heeft getest toch?

Colargol zei:

Onder garantie? Dat zou doortastend zijn.

sjees wat een fijn instructieboekje: "raadpleeg uw dealer"... Kunnen we nu ook al niet meer zelf de bandenspanning controleren via de ventieltjes? :cry:

Mag hopen dat het vervangen van de sensoren binnen garantie is gebeurt en dat het probleem ermee is opgelost.

Even een uur gereden op de snelweg. Geen lampjes die meer gaan branden, dus ik ga er vanuit dat het is opgelost :D

De dealer gaat dit claimen bij de importeur.

Terug
Bovenaan