Toyota yaris plastic onderdelen verwijderen

Ressiv

Net ingestapt
Hoi!

We hebben als tweede auto een leuke Yaris kunnen kopen met een lage kilometerstand.
Ik denk dat hij van wat "oudere" mensen is geweest gezien het uiterlijk en de kilometers.
Nu wil ik het liefst wat plastic onderdelen er af halen omdat ik vind dat hij er een stuk leuker/hipper er uit ziet zonder deze onderdelen...

Ik was even benieuwd hoe ik dit het beste kan doen en waar ik eventueel op moet letten?
Het gaat om 3 dingen:
1) Spatlappen
2) Rubber strip boven op de achterbumper (tegen slijtage bij in en uitladen, maar ik heb nog liever de slijtage dan dit lelijk ding)
3) Stootstrips

Alvast bedankt!

BqglVYN.jpg

Lekker laten zitten, het meeste zit gelijmd en als je dat er afhaalt heb je kans op verkleuring of je trekt de verf er af.(vooral kans op bij de bumper).
Maar als je het er echt af wilt hebben moet je een Föhn gebruiken of liever nog een verfbrander en dan heen een weer gaan over het te verwijderen oppervlak zodat het gelijkmatig warm word en daarna er voorzichtig aftrekken en de lijmresten verwijderen met iets van thinner.
De spatlappen zitten die niet met klemmetjes vast aan de binnenkant?

Bedankt voor je reactie. Die spatlappen moeten met schroefjes vastzitten dus dat moet wel lukken.
Ik vind het ook een beetje tricky, maar zeker die lap op de achterbumper vind ik lelijk. Ik vraag mij af of wat er onder zit veel lelijker kan zijn dan het ding zelf...
Tenzij ik inderdaad de verf er af trek, dan ben ik verder van huis :p

Waarom een auto aanschaffen als het uiterlijk je niet aan staat?o_O
Verder vrees ik dat je het inderdaad niet weg gaat krijgen zonder blijvende 'schade'.

Waarom koop je niet gewoon een knikkerbusje autolak in de kleur van je auto en daarmee die lap op de achterbumper in kleur spuiten?
En die stootstrips zou ik zondermeer laten zitten, dat scheelt aardig in deukjes en krasjes van opengegooide portieren.

Die spatlappen kan je er gewoon afschroeven. Die strips op de bumper en deuren zal ik lekker laten zitten. Anders trek je de lak eraf en als je dat gaat bijwerken wordt het nooit meer echt heel mooi.

Ressiv zei:
Hoi!

We hebben als tweede auto een leuke Yaris kunnen kopen met een lage kilometerstand.
Ik denk dat hij van wat "oudere" mensen is geweest gezien het uiterlijk en de kilometers.
Nu wil ik het liefst wat plastic onderdelen er af halen omdat ik vind dat hij er een stuk leuker/hipper er uit ziet zonder deze onderdelen...

Met wat extra stickers, andere wielen en speciale striping/belettering wordt het ook een hippe auto ... ;)

Yaris+Graphics+Impact.jpg

Het blijft een yaris, daar kun je zoveel afhalen als je wilt, mooi wordt het nooit. Die bescherming zit er niet voor niets, als iemand straks een deur tegen je auto aangooit, zit je met een lelijke schade.

Terug
Bovenaan