Toyota rav4

A

Anoniem

Guest
Toyota rav4 gestolen. Toyota Nederland doet er niets aan een zal je als berijder ook niet inlichten dat het stelen van de rav4 heel veel voorkomt en ook zeer gemakkelijk is voor dieven. Volgens mij blijft Toyota behoorlijk in gebreke. Heb je dezelfde ervaring met Totyota laat het weten.

Wat moet Toyota Nederland daar aan doen? Het is je eigen verantwoordelijkheid en je had zelf onderzoek kunnen doen.

Dit is een zaak voor de verzekeraar en/of politie. Een dealer of importeur kan hier niets aan doen. Als eigenaar kun je wel het risico op diefstal minimaliseren, door bv. je sleutel in een metalen doosjes o.i.d. op te bergen, zodat niemand het sleutel signaal kan gebruiken, om de auto te openen, en te starten.

hallo Carla, ten eerste natuurlijk enorm balen dat je auto gestolen is. Hopelijk heb je direct actie ondernomen en aangfite gedaan. Misschien had je het al ergens gelezen, maar de RAV4 is de meest gestolen auto van 2022, maar er worden er ook veel weer terug gevonden. Maar, zeker in Zuid-Holland en Noord-Brabant staat je auto al snel in een container in Rotterdam of Antwerpen...

Als ze je auto willen meenemen, kun je er weinig tegen doen behalve het onaantrekkelijk te maken; SCM klasse 3 alarm met 2e authorisatie, versnellingsbakslot en sowieso je keyless sleutel 's avonds in de 'spaarstand' zodat deze niet communiceert.

Toyota NL heeft hier natuurlijk geen aandeel of verantwoordelijkheid in, je kunt hooguit de fabrikant verwijten het voertuig te aantrekkelijk is voor het dievengilde en diens malafide klantenkring. Bij een BMW zagen ze geloof ik een gat in je dak, zo is er bij elk merk wel een zwakke schakel

Hopelijk vinden ze je auto nog terug...

• Leuk
Waarderingen: ISNX
We hebben het over een nieuwe auto? Je bent toch verzekerd?

Peter S1m0ns zei:
Hopelijk vinden ze je auto nog terug...
Ik zou persoonlijk hopen dat ze mijn auto nooit terug vinden. Laat de verzekering maar gewoon uitkeren, in plaats van dat ik met een auto zit waar dieven in gereden hebben, en wie weet wat mee hebben uitgespookt.

Waarschuwing! Eigenaren van een Toyota RAV4 moeten oppassen voor diefstal

Bent u de trotse bezitter van een Toyota RAV4? Dan is het wellicht verstandig om in de auto te slapen, want de wagen is erg gewild bij dieven. De politie Alphen waarschuwt autobezitters, vanwege een toename van autodiefstallen.
https://www.ad.nl/alphen-aan-den-rijn/waarschuwing-eigenaren-van-een-toyota-rav4-moeten-oppassen-voor-diefstal~aec27d5f/?cb=b27378e88cf2ca48f6ec22434a326ffd&auth_rd=1

Ik heb zo'n vermoeden dat we de ts niet terug zullen zien, net als de rav4...

Natuurlijk ben ik goed verzekerd gelukkig, maar ik wilde mijn auto niet kwijt en had gehoopt dat wij als Toyotarijders toch door de dealer waren ingelicht. Ik koop en goede auto en zou het fijn vinden dan ook goed geïnformeerd te worden.

Ik vind het wel een goede tip van TS, want nu kan ik de aannemer van mijn huis ook mooi aansprakelijk stellen dat er bij mij is ingebroken.

Volgens mij moet je er vanuit kunnen gaan dat de dealer ook een verantwoordelijkheid hierin heeft toch. Ik koop en goede betrouwbare auto. Maar dat de auto binnen 1 minuut meegenomen kan worden wist ik niet hoor. Zelfs al liggen je sleutels ver van de auto of in een blikje is het nog gemakkelijk.

Carla 8538141 zei:
Volgens mij moet je er vanuit kunnen gaan dat de dealer ook een verantwoordelijkheid hierin heeft toch. Ik koop en goede betrouwbare auto. Maar dat de auto binnen 1 minuut meegenomen kan worden wist ik niet hoor. Zelfs al liggen je sleutels ver van de auto of in een blikje is het nog gemakkelijk.

Dat auto's binnen 60 seconden gestolen kunnen worden is bepaald niet nieuw. Er is zelfs al eens een film over gemaakt.
Er is geen auto zo goed afgesloten of een vakman dief (ja, die bestaan) neemt hem mee.
Daar kan ook Toyota niets aan doen.

Daar kan Toyota wel wat aan doen, maar de moderne consument wil nu eenmaal afstand bediening en dat soort onzin op z'n autosleutels... maar Toyota kan er echter niets aan doen dat de Rav4 momenteel erg populair is voor het diefstalgilde.
Ik weet wel dat voor de Rav4 een bearlock plaatsen inmiddels een vereiste is door enkele verzekeraars, dat zou eigenlijk een adviespunt moeten zijn die de Toyota-dealer ook aan kan geven aan z'n klanten.

Zo'n aftemarket oplossing is ook niet echt iets waar je op zit te wachten

https://www.bearlock.nl/explosieve-stijging-diefstal-elektrische-autos-m-n-toyota-rav-4-c-hr/ dit ziet er gewoon niet uit in een auto uit 2022/2023

Carfanatic zei:
Zo'n aftemarket oplossing is ook niet echt iets waar je op zit te wachten

https://www.bearlock.nl/explosieve-stijging-diefstal-elektrische-autos-m-n-toyota-rav-4-c-hr/ dit ziet er gewoon niet uit in een auto uit 2022/2023

Dat slotje is het enigste wat je er van ziet, de rest is allemaal netjes weggewerkt.
Valt in ieder geval een stuk minder op als zo'n spuuglelijk beeldscherm waar tegenwoordig elk dashboard compleet mee verpest wordt.

Carla 8538141 zei:
Natuurlijk ben ik goed verzekerd gelukkig, maar ik wilde mijn auto niet kwijt en had gehoopt dat wij als Toyotarijders toch door de dealer waren ingelicht. Ik koop en goede auto en zou het fijn vinden dan ook goed geïnformeerd te worden.

Een verkoper wil je een auto verkopen. Een VW-verkoper zegt ook niet "dit scherm kan nog wel eens gaan haperen". Je moet als consument zelf ook onderzoek doen.

Ik heb naast een zeer uitgebreid alarmsysteem ook een Bearlock versnellingsbakslot in mijn RAV4; het vraagt even gewenning omdat instappen & wegwezen wel even 'onderbroken' wordt maar ik ben er inmiddels aan gewend, kan enkel hopen dat mijn auto nu teveel werk is om weg te halen...

Chef werkplaats van mijn Toyota-dealer was verrast dat ik om Bearlock vroeg én ook daadwerkelijk liet monteren, want meeste mensen vinden die €680 'teveel geld'. Tsja, niet dat ik het graag 'zomaar' betaal, maar ik koester me in de gedachte dat ik mijzelf dan nooit iets verwijten kan. Overigens, mijn verzekeraar vroeg 0 aanvullende maatregelen, en dat verbaasde mijn dan weer ten zeerste!

En wat sommigen al opmerkten, als de mijne gejat wordt heb ik inderdaad ook liever dattie nooit meer gevonden wordt. Je gaat er overigens meestal wel financieel het schip mee in, zeker als je auto al een jaar of 3 of 4 oud is.

Ik begrijp het niet waarom autofabrikanten die auto diefstal zo gemakkelijk maken. Je kan toch gewoon voor het starten van de auto een code aan de bestuurder vragen en anders werkt het motormanagement niet. Drie keer fout is een dag geblokkeerd. Of gezichts herkenning, vingerafdruk, iris scan enz...., alles telefoons hebben zoiets.
Eigenaar niet herkend, gaat de scan door naar de centrale boeven registratie, want meestal zijn het altijd "bekenden van de politie" en voila alles is vastgelegd, process verbaal automatisch uitgeschreven en kan meteen door naar justitie.
Wat is het probleem?

Toyota is inderdaad een populaire auto om te stelen. De C-HR van mijn moeder is vorig jaar bij haar voor de deur gestolen. De auto is niet meer teruggevonden en inmiddels staat er een andere C-HR voor de deur. Nu met Bearlock en de sleutel wordt nu thuis op een andere plek in een metalen doosje opgeborgen.

Terug
Bovenaan