Na 10 jaar een Golf 6 1.4 80PK gereden te hebben ben ik toe aan iets anders. Ik heb de afgelopen jaren gezegd dat ik alleen een nieuwe auto koop als deze elektrisch is; echter in mijn huidige woon- en gezinssituatie is een volledig elektrische auto toch niet praktisch ivm parkeren en reisplannen. Dus richt ik mijn pijlen op de hybride markt.
Iedereen in mijn omgeving raad Toyota aan en toen de nieuwe Corolla werd aangekondigd waren ik en mijn verloofde eigenlijk gelijk onder de indruk van het ontwerp. Ikzelf volg Toyota ook al jaren met hun hybride motoren die tot de beste ter wereld horen.
Na een uitgebreid bezoek aan de dealer en veel reviews later ben ik dan nu in de laatste beslissingsfase aanbeland. Voor iedereen wel herkenbaar als de meest opwindende en spannendste tijd. Welke opties vink je aan?
Mijn grootste knelpunt op dit moment en waar ik ik jullie advies voor wil vragen is zouden jullie voor de meer luxere uitvoering (Executive versus Style) gaan of de nieuwe 2.0 motor verkiezen boven de al wat oudere (maar doorontwikkelde) 1.8 motor? Het budget is min of meer vast.
Mijn overwegingen/vragen:
Iedereen in mijn omgeving raad Toyota aan en toen de nieuwe Corolla werd aangekondigd waren ik en mijn verloofde eigenlijk gelijk onder de indruk van het ontwerp. Ikzelf volg Toyota ook al jaren met hun hybride motoren die tot de beste ter wereld horen.
Na een uitgebreid bezoek aan de dealer en veel reviews later ben ik dan nu in de laatste beslissingsfase aanbeland. Voor iedereen wel herkenbaar als de meest opwindende en spannendste tijd. Welke opties vink je aan?
Mijn grootste knelpunt op dit moment en waar ik ik jullie advies voor wil vragen is zouden jullie voor de meer luxere uitvoering (Executive versus Style) gaan of de nieuwe 2.0 motor verkiezen boven de al wat oudere (maar doorontwikkelde) 1.8 motor? Het budget is min of meer vast.
Mijn overwegingen/vragen:
- Ik hou wel van de luxe extra's, de opties van alcantara, blind spot monitoring, automatische achterklep en de optische chromen sierlijst en privacy glass staan mij erg aan.
- Ik vraag mij af of de 1.8 motor krachtig genoeg is? Ik rijd nu al 10 jaar met een 80PK Golf en dat is voor mij vlot genoeg. Maar de Touring is wel wat zwaarder natuurlijk. Helaas hebben ze geen 1.8 Touring bij de dealer staan. Ik moet nog terug om met de hatchback te rijden.
- De 1.8 motor is op papier een stuk zuiniger dan de 2.0.
- De 2.0 motor is natuurlijk het allernieuwste en de meest toekomstbestendige.
- Ik ben bang voor kinderziektes in de nieuwe 2.0 motor.