Toyota Camry uit Duitsland importeren

Suske Teflon

Net ingestapt
Ergens in juni zal Toyota de nieuwe camry op de markt brengen in NL. In Duitsland wordt het europese model ondertussen al aangeboden en heeft een Co2 uitstoot van 102 g/km voor het hybride model.
Aangezien in Duitsland dit model al wordt aangeboden vanaf € 35000,- is dit een stuk voordeliger, als in NL waar deze net geen € 50000,- zal gaan kosten.
Er is volgens mij nog geen cvo beschikbaar voor deze camry, maar wat zou er aan bpm betaald moeten worden voor deze auto ?
In de standaard rekenmodellen is de camry niet te vinden van dit bouwjaar.
 
Suske Teflon zei:
Aangezien in Duitsland dit model al wordt aangeboden vanaf € 35000,- is dit een stuk voordeliger, als in NL waar deze net geen € 50000,- zal gaan kosten.

Ik kan me niet voorstellen dat de Nederlandse vanafprijs 50.000 euro gaat bedragen, ik vermoed dat 'ie eerder tussen de 35 en 40 mille gaat beginnen. Een grotere Lexus ES begint bij 52.995 euro, dan lijkt 'net geen 50.000 euro' veel teveel. Hoe kom je bij dit bedrag als ik vragen mag? Ik zou hoe dan ook nog even wachten op de Nederlandse prijzen.
 
Op belastingdienst.nl kun je precies berekenen hoeveel BPM er op een auto betaald moet worden.
Ik snap de in het bericht genoemde getallen niet helemaal, maar als de uitstoot 102 gr/km is dan bedraagt de BPM euro 2859,=
 
Bedankt voor jullie reacties. Scania V8, jou waarde klopt precies, conform belastingdienst.nl. Aangezien ik zelf een aantal jaren geleden een camry uit Amerika heb geimporteerd, valt me de bpm nu ontzettend mee. Toyota komt maar met 1 model aandrijving in europa en dat wordt de 2.5 hybride. Ik ga een bericht naar de Duitse toyota dealer sturen, of hij die aangegeven waarde van 102 co2, op de duitse brief heeft staan.
Dan verdere stappen ondernemen.
 
Terug
Bovenaan