Toyota Aygo 2017 - Airco maakt erg veel lawaai

Aygo2017

Wegverkenner
Als ik mijn airco aanzet maakt mijn Aygo een erg luid en irritant geluid. Net een soort stofzuiger. Dit doet ie dan voor enkele seconden en dan stopt ie weer even en gaat dan weer door. Er komt overigens wel gewoon koude lucht uit dus dat werkt wel.

Video van het geluid:

Ik heb er niet veel verstand van, maar dan heb je in ieder geval reactie/iemand die meedenkt. Mijn vermoeden is dat dit gewoon de ventilator is die het koudemiddel afkoelt. Gebeurt het ook tijdens het rijden? Dat zou niet moeten, hooguit op lage snelheid omdat de rijwind dan niet genoeg verkoeling geeft.
Op internet staat er genoeg over de werking van een airco, heb je zelf al gezocht? Of een garage gevraagd/gebeld? Is soms snel opgelost:)

Ik heb bij mijn Toyota Corolla hetzelfde probleem gehad (lijkt het). Het opnieuw vullen / aanvullen van de airco heeft bij mij het probleem verholpen.

Ik hoor het geluid niet, maar wat mij altijd bij onze Aygo opvalt is dat de ventilator voor de radiatoren erg luid en hoog is en vrij snel en kort inschakelt. Ik schaar het onder het japanse. Net als de aggresieve startmotor en het daarbij trage starten.

Ik hoor het geluid niet, maar wat mij altijd bij onze Aygo opvalt is dat de ventilator voor de radiatoren erg luid en hoog is en vrij snel en kort inschakelt. Ik schaar het onder het japanse. Net als de aggresieve startmotor en het daarbij trage starten.
Ik denk dat dàt het geluid is wat TS bedoelt. Jij hoort het niet, omdat het erbij hoort? Of bedoel je dat je geen geluid hebt bij het filmpje?
Inderdaad de ventilator voorin de auto, die de radiator koelt.

Terug
Bovenaan