Toyota Avensis

A

Anoniem

Guest
Ik heb mijn oog laten vallen op een Toyota Avensis Wagon 1.8 of 2.0 uit 2010. Is dit voor deze tijd nog een goede aankoop? Het betreffende model heeft 175.000 km gelopen, Toyota onderhouden.

In welke zin zou het geen goede aankoop zijn?

Is het wat je zoekt? Kun je leven met de iets hogere KM stand (al is dat voor een Toyota meestal geen probleem) en met het feit dat ie al 10 jaar oud is?
Zo ja, dan kan het toch een goede aankoop zijn?

De auto moet ruim en betrouwbaar zijn met cruise control en airco. Budget is rond de 9000,-. Maar ik twijfel tussen een 1.8 en 2.0 blok.

Er zit 7 pk verschil tussen de 2 motoren. Dan zou ik voor de 1.8 gaan.
Mazda 6 nog een optie?

De auto moet ruim en betrouwbaar zijn met cruise control en airco. Budget is rond de 9000,-. Maar ik twijfel tussen een 1.8 en 2.0 blok.

ruim is een definitie die voor ieder anders is, maar neem aan dat het voor jou voldoende is
cruise control en airco is toch wel standaard in die klasse in die leeftijd bij vrijwel elk merk / model
betrouwbaar zit bij de meeste merken ook wel goed, ook Toyota
de 1.8 of 2.0, ik zou gewoon kijken waar je de beste deal kunt maken. Welke auto je het beste aan staat, welke kleur, prijs, etc.

De Astronaut zei:
Ik heb mijn oog laten vallen op een Toyota Avensis Wagon 1.8 of 2.0 uit 2010. Is dit voor deze tijd nog een goede aankoop? Het betreffende model heeft 175.000 km gelopen, Toyota onderhouden.

Ik zou gewoon de Avensis kiezen die in de beste staat is, en het beste onderhouden. Voor de rest ontlopen de motoren elkaar niet heel veel.
De prijs is niet zeker heel laag maar wel markt conform. De Avensis van de 2e generatie staat bekend als goede auto.

Terug
Bovenaan