Toyota Avensis Station 2006 2.0 VVTI Executive

A

Anoniem

Guest
Naar aanleiding van een eerder onderwerp, zie onderstaande link, ben ik ook nog een Avensis Station 2006 2.0 VVTI Executive tegenkomen, welke tot en met 2019 is onderhouden, met een stand van 250.000. Zoals eerder al genoemd in het vorige topic, gaat de auto voor woon-werk verkeer gebruikt worden en af en toe een ritje langs de opvang. Verder is het fijn dat de auto een ruime kofferbak en trekhaak heeft, en uiteraard dat het een Toyota is. Zou dit een mooie optie zijn binnen het budget van 3000,-?. De auto staat te koop bij een Toyota dealer welke hem verkoopt als ''export''. De auto dient dan ook goed schoongemaakt en gereinigd te worden echter zitten de boekjes er keurig bij en zijn deze ook allemaal afgestempeld. Ik lees graag ieder zijn mening.

Audi 80 B4

De dealer heeft de auto uit inruil verkregen. De handel geeft te weinig. Dus probeert de dealer het op deze manier. De hamvraag is waar de auto is onderhouden. Bij een dealer, deze dealer, of een dorpsgarage? Mijn controlepunt op goed onderhoud is het merk banden wat er onder zit. A-merk banden: niet bezuinigd op onderhoud. Wonki Tonki banden en combinatie met een dorpsgarage (of nog erger kwikfit en consorten), verder zoeken.

Overigens gaat zo'n Toyota niet per sé beter zijn dan die Audi. Wel comfortabeler en veiliger.

Heb je perse een 2 liter nodig. Je kan ook voor een avensis liftback gaan, die zijn in dat segment vaak goedkoper of minder kilometers gereden of model nieuwer. De avensis is er niet altijd als liftback geweest.

De Nissan primera van de laatste generatie staan ook voor dumpprijzen te koop. Is er als sedan, station en liftback.

Mazda 6 van de eerste generatie roesten

Een honda accoord van ena en laatste generatie is populair bij koopjes jagers, dus in aanschaf geen koopje, maar dan heb je ook wel wat.

De export prijs is de prijs exclusief BPM en BTW, je betaald als particulier dus meer.
Het kan zijn dat de dealer de staat niet goed genoeg vindt om aan een particulier te verkopen, of dat de auto een bepaald defect heeft.

Je kijkt naar een 14 jaar oude auto, bij elk merk dus ook Toyota kun je dan auto's tegen komen met dure gebreken, of veel achterstallig onderhoud. Denk dus niet het is een Toyota dus goed.

Ik zou dus meer onderzoek doen.

Goede alternatieven zijn vaak vergeten auto's zoals de Kia Cerato. Hyundai Sonata, Mitsubishi Lancer, Chevrolet Epica, en Chevrolet Nubira. Of een auto die last heeft van de slechte reputatie van een model van de eerste bouwjaren zoals de Renault Laguna 2 fase 2 vanaf 2005, de fase 2 was veel beter dan de fase 1, wat ook wel nodig was.

Terug
Bovenaan