Toyota Avensis 1.8 benzine (2000) OF Mercedes C200 CDI Classic diesel 2.2 (2003)

A

Anoniem

Guest
Beste mensen,

Ik zit momenteel in een dilemma.
Ik rij sinds een paar jaar met een Toyota avensis 1.8 benzine van het jaar 2000 die ik gekocht heb van de eerste eigenaar, altijd mooi onderhouden en heeft ook altijd binnen gestaan. Gekocht op 70.000km, heeft er nu 130.000 en heeft nog geen enkele kost met zich mee gebracht buiten regulier onderhoud! Een oersterke betrouwbare auto! Nu heb ik een Mercedes c200 cdi classic diesel 2.2 gekocht van een vriend van me van het jaar 2003 met 140.000km op de teller. In eerste instantie was het om door te verkopen met een beetje winst maar ergens begin ik toch te twijfelen om hem eventueel te wisselen met mijn toyota.. Echter vind ik het een heel moeilijke keuze..
De mercedes is veel comfortabeler dan de toyota en heeft toch wel iets meer luxe, ideaal voor lange afstanden die ik in de toekomst ga rijden.
Ik heb gewoon een beetje schrik dat de mercedes me meer reparatiekosten zal opleveren in de toekomst dan de toyota.. Wat denken jullie? Zal ik op lange termijn beter af zijn met de mercedes of de avensis?
Ik kan maar niet kiezen! Ben zeer benieuwd naar jullie meningen.

Alvast hartelijk dank om jullie tijd te nemen hiervoor, dit word een belangrijke keuze voor mij!

Ik zal doorrijden in de de Toyota , jouw C-klasse is van voor de facelift van 2004, die staat op papier niet bekend als heel betrouwbaar. De KM stand is ook wel heel laag voor een diesel, heeft die wel een logische NAP? Hoop dat je hem nog steeds met een beetje winst kan verkopen, je zal er dan wel heel goedkoop aangekomen zijn of je hebt er al iemand voor, want het lijkt mij niet echt goede handel waar mensen voor in de rij staan. De Toyota ben je denk ik wel zo kwijt , die wordt gewoon verscheept.

Fijn dat de Avensis zo betrouwbaar is gebleken, want ofschoon Toyota een zeer reputabel merk is, is deze generatie Avensis in het VK gebouwd en staat niet als zeer betrouwbaar te boek en vooral de 1.8 motor kent wat problemen.

De Mercedes-Benz zit net op het randje van de facelift die in 2004 kwam. De facelift C-klasse kreeg niet alleen een mooier interieur en een opgefriste neus, de roestpreventie is na 2004 ook een heel stuk beter. Je ziet best vaak dit model C-klasse met roest aam de wielranden en op het kofferdeksel, vrijwel altijd de pre-facelift modellen. Let dus goed op roest want zodra het begonnen is, is het eigenlijk niet meer te stoppen. Technisch gezien is de CDI motor een heel sterke aandrijflijn waar ik niet teveel problemen mee zou verwachten, maar een diesel moet ook weer niet te vaak stilstaan dat is niet goed voor de techniek.

Wanneer je genoeg kilometers rijdt zou de Mercedes-Benz mijn keuze zijn, maar wel afhankelijk van de staat van de lak. In alle andere gevallen zou ik lekker bij de Toyota blijven.

Dag iedereen,

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de c200 CDI die gebouwd is voor 2004 (facelift)? Blijkbaar heeft dit model voor 2004 enkele problemen gehad en zijn de modellen beter vanaf 2004. Moet ik me hier zorgen over maken? Ik ga mijn huidige wagen inruilen voor een Mercedes C200 CDI Classic diesel 2.2 2003 met 140.000 echte km's op de teller. Iemand die hier ervaring heeft met deze wagen?

Groeten!

Ik zou mij eerder zorgen maken over de hele lage kilometerstand, 7000dkm per jaar is voor een diesel heel erg weinig.

De Mercedes roest. Carrosserie, maar ook het hele subframe achter. Lekke verstuivers, maar da's geen groot issue. Thermostaat, idem. Lage km stand kan natuurlijk prima, er zijn genoeg landen waar diesel niet zo voor de veelrijder is als in NL.

Laatst bewerkt:
Wat ik ook in je andere topic schreef; roest is het grootste probleem bij deze pre-facelift C-klasse. Zet de auto op een brug en kijk naar de onderkant, dorpels en wielkasten om een goed beeld te krijgen of het allemaal wel meevalt of misschien toch erger is dan het op het de oppervlakte lijkt. Mechanisch gezien zijn het prima auto's en kunnen ze zeer hoge kilometerstanden aan. Zo'n lage kilometerstand bij een 20 jaar oude diesel geeft wel wat vraagtekens, dus spit vooral de historie van de auto goed door, vooral bij import kan de kans bestaan de teller ooit eens is teruggedraaid.

Terug
Bovenaan