Toyota Avensis 1.8 benzine (2000) OF Mercedes C200 CDI Classic diesel 2.2 (2003)

A

Anoniem

Guest
Beste mensen,

Ik zit momenteel in een dilemma.
Ik rij sinds een paar jaar met een Toyota avensis 1.8 benzine van het jaar 2000 die ik gekocht heb van de eerste eigenaar, altijd mooi onderhouden en heeft ook altijd binnen gestaan. Gekocht op 70.000km, heeft er nu 130.000 en heeft nog geen enkele kost met zich mee gebracht buiten regulier onderhoud! Een oersterke betrouwbare auto! Nu heb ik een Mercedes c200 cdi classic diesel 2.2 gekocht van een vriend van me van het jaar 2003 met 140.000km op de teller. In eerste instantie was het om door te verkopen met een beetje winst maar ergens begin ik toch te twijfelen om hem eventueel te wisselen met mijn toyota.. Echter vind ik het een heel moeilijke keuze..
De mercedes is veel comfortabeler dan de toyota en heeft toch wel iets meer luxe, ideaal voor lange afstanden die ik in de toekomst ga rijden.
Ik heb gewoon een beetje schrik dat de mercedes me meer reparatiekosten zal opleveren in de toekomst dan de toyota.. Wat denken jullie? Zal ik op lange termijn beter af zijn met de mercedes of de avensis?
Ik kan maar niet kiezen! Ben zeer benieuwd naar jullie meningen.

Alvast hartelijk dank om jullie tijd te nemen hiervoor, dit word een belangrijke keuze voor mij!

Ik zal doorrijden in de de Toyota , jouw C-klasse is van voor de facelift van 2004, die staat op papier niet bekend als heel betrouwbaar. De KM stand is ook wel heel laag voor een diesel, heeft die wel een logische NAP? Hoop dat je hem nog steeds met een beetje winst kan verkopen, je zal er dan wel heel goedkoop aangekomen zijn of je hebt er al iemand voor, want het lijkt mij niet echt goede handel waar mensen voor in de rij staan. De Toyota ben je denk ik wel zo kwijt , die wordt gewoon verscheept.