Toyota auris touring hybrid beenruimte

A

Anoniem

Guest
hoi allemaal,
Laatst heb ik wat vragen gesteld over de toyota prius wagon. Nu vraag ik mij af of dr auris touring ook voldoende beenruimte achterin heeft, en of deze auto's van dezelfde kwaliteit zijn als de prius (en of dezelfde hoge kilometerstanden mogelijk zijn).
Alvast bedankt weer!

De kwaliteit is hetzelfde, de Auris heeft dezelfde aandrijflijn en kan dezelfde hoge kilometerstanden aan ,mits goed onderhouden natuurlijk. Beenruimte weet ik niet.

Gerwin 9626865 zei:
hoi allemaal,
Laatst heb ik wat vragen gesteld over de toyota prius wagon. Nu vraag ik mij af of dr auris touring ook voldoende beenruimte achterin heeft, en of deze auto's van dezelfde kwaliteit zijn als de prius (en of dezelfde hoge kilometerstanden mogelijk zijn).
Alvast bedankt weer!
Beenruimte vind ik tegenvallen, maar voldoende voor lagereschool kinderen.
Rij eens langs een Toyota dealer en ervaar het zelf.
Kwaliteit is hetzelfde.

Je omschrijft jezelf in je vorige topic als ‘vrij lang’ ik die dan maar even een aanname van 1,90m+; dan kan er grofweg geen persoon wiens voeten de vloer raken achter je zitten... een Prius+ of RAV-4 Hybrid lijken me goede opties, die laatste is echt gijn en ruim en de aandrijflijn schijnt ook zeer prettig te zijn.

Wij hebben de Auris nooit als krap ervaren, maar met 1.70 resp. 1.75 en destijds kinderen van 3 en 5 is dat logisch.

Wij rijden nu een nieuwe Corolla TS, die is aanzienlijk ruimer maar zelfs bij deze zal igv lange bestuurder net acceptabele beenruimte overblijven..

De Toyota Auris TS (model 2013-2015) ervaar ik zelf niet als te krap, maar mijn vorige Hyundai i30 Station was bij de achterbank een heel stuk ruimer.
Ik ben 1,75 meter en met de Maxi Cosi Pebble op Isofix Base zit er nog maar weinig ruimte tussen de kinderstoel en de voorstoel.

Zoals ik de bestuurdersstoel heb staan kan ik er zelf wel goed achter zitten, maar voor langere personen zal het niet overhouden qua beenruimte achterin. Die ruimte wordt alleen maar minder als je de voorstoel voor jezelf al meer naar achter moet zetten. Ik zou het gaan uitproberen bij een dealer/garage.

Verder vind ik de Auris TS wel een hele fijne wagen, zal iets minder zuinig rijden dan een Prius (ik haal 1:18,5 gemiddeld waarbij 130 werd gereden waar het mocht, nu zal het zuiniger zijn met max. 100 km/h maar ik heb nog geen tank leeg gereden vanwege thuiswerken door Corona)

Gerwin 9626865 zei:
.Nu vraag ik mij af of dr auris touring ook voldoende beenruimte achterin heeft ).

Kwestie van zelf even uittesten daar waar een exemplaar bij jou in de buurt staat (wel of niet te koop).

gewoon uittesten. Ik vind de auris ronduit krap achterin. Maar jonge kinderen zullen niet echt ruimte te kort komen. Maar vergeleken met andere modellen uit zijn klasse is het gewoon niet heel ruim. Voorin zit ik overigens ook niet prettig door de korte zittingen als je iets langer bent maar misschien reed ik net in een exemplaar waar goedkopere stoelen in zaten en hebben de luxere uitvoeringen betere stoelen?

Of het voor jou voldoende is; bezoekje aan een garage en dan weet je het gelijk

Mijn ouders hebben een Auris hatchback en ik vermoed dat die dezelfde beenruimte heeft als de stationwagon. Als dat zo is, dan vind ik de beenruimte niet royaal. Zelf ben ik 1,83 m en pas ik niet goed achter mezelf. Voorheen hadden mijn ouders een Prius (de derde generatie, maar niet de Prius Wagon) en die was aanzienlijk ruimer. In die Prius kon ik ruim achter mezelf zitten.

De TS heeft een grotere wielbasis, maar het blijft krap achterin. De fabel dat kleinere kinderen weinig beenruimte vragen kan ook naar het land der fabelen. Door die lompe kinderstoelen heb je veel eerder last van trappelende kindervoetjes tegen je rugleuning. Met mijn 1,88m past er werkelijk niemand achter mij in een Auris, en ik zit niet overdreven ver naar achteren. Onze Picanto is niet veel krapper op de achterbank dan de Auris van de buren. Ook de V40 die we hebben heeft zelfs meer beenruimte (wel minder hoofdruimte) dan de Auris.

vertmaori zei:
De TS heeft een grotere wielbasis, maar het blijft krap achterin. De fabel dat kleinere kinderen weinig beenruimte vragen kan ook naar het land der fabelen. Door die lompe kinderstoelen heb je veel eerder last van trappelende kindervoetjes tegen je rugleuning. Met mijn 1,88m past er werkelijk niemand achter mij in een Auris, en ik zit niet overdreven ver naar achteren. Onze Picanto is niet veel krapper op de achterbank dan de Auris van de buren. Ook de V40 die we hebben heeft zelfs meer beenruimte (wel minder hoofdruimte) dan de Auris.

Als ik me niet vergis heeft de TS niet een langere wielbasis dan de hatchback. Dat is wel het geval bij de Coralla, maar niet bij de Auris waar het hier over gaat.

Terug
Bovenaan