Toyota Auris Hybride

A

Anoniem

Guest
Goedemorgen,

Wij hebben momenteel een Hyundai Tucson als tweede auto, vanwege de twee jongen kinderen, nu 3 jaar en 7 jaar.
Wij gebruiken de kinderwagen niet meer, en Tucson komt uit 2006 dus denken wij erover om deze te vervangen.
Ons oog is gevallen op een Toyota Auris Hybrid 2011, met 30.000 km op de teller.

Mijn vragen:
Is het wel goed voor het accupakket dat deze auto zo weinig gereden heeft in bijna 9 jaar tijd?
Is de Toyota hybrid ook geschikt voor korte stukken rijden, voornamelijk binnen de Hoeksche waard, binnen ons dorp misschien wel vaak elektrisch? volgens mij is het een voordeel dat deze motor niet "warm" gereden hoeft te worden?
Benzine is waarschijnlijk voordeliger, echter vinden wij een CVT automaat en de Auris een mooie auto met volgens mij een techniek die nooit kapot gaat.
Mij vrouw rijdt rond de 8000 km per jaar.

Voor de Auris moeten wij ongeveer 8000,- Euro betalen + inruil van de Tucson.

Graag jullie hulp en eventueel advies of er nog meer auto's geschikt zijn voor kleine stukken per dag/week.
Een hoge zit had/heeft voorkeur, maar geen must meer. de Tucson heb ik in 2015 gekocht voor 5500 Euro en heeft nooit maar iets gehad, kon dus goed tegen kleine stukken rijden

alvast bedankt.

Om de gezondheid van het accupakket te onderzoeken kan je de accu laten doormeten bij een Toyota dealer. Sowieso zou ik een aankoopkeuring bij een (andere) dealer aanraden. Bijzonder dat de auto zo weinig heeft gereden, is er iets bekend over de historie? Al een proefrit met de auto gemaakt?

Korte stukjes zijn juist een sterk punt van hybride. Achterbank van de Auris niet de ruimste, maar dat is met jonge kinderen geen probleem lijkt me.

Mocht een hogere zit de voorkeur hebben, dan zou altijd ook nog een Honda Jazz hybride zoals deze een optie kunnen zijn. Minder bagageruimte, maar flexibel interieur en iets hogere zit.

Juist bij korte stukjes ga je wel wat voordeel vinden in het verbruik. (y) Je kunt je echter afvragen met max 8000 per jaar hoe het voordeel daadwerkelijk is tov een zuinige benzine die mogelijk ook wat lichter is (wegenbelasting). Maar dat ga je vast wel iets merken. Hybride aurissen zijn doorgaans ook relatief prijzig in aanschaf tov een gewone auris (of andere auto)

En ik zou kijken of je de auto fijn vind rijden. Hier op het werk hebben we in het verleden 2 gehad (statiowagons) met wisselende ervaringen van collega's. Sommige mensen worden gek van de CVT automaat en ervaren die als zeer vervelend. Mensen vinden hem lawaaierig zowel qua windgeluid op de snelweg als motorgeluid vergeleken met andere auto's. Matig qua afwerking en materiaalgebruik vergeleken met andere auto's. Ook voor het fijne rijden moet je hem niet nemen. Stoelen zijn kort en bieden weinig steun. Dat de auto kwalitatief bekend staat als goed staat buiten kijf (y) Er zijn ook mensen lyrisch over de auto, al gaat dat vaak over hoe goed en betrouwbaar de auto is.

Als je voorledig elektrisch wil rijden dan moet je voor een plugin hybride gaan. De auris bestaat niet als plugin, maar de prius wel. Kunnen jullie thuis de auto opladen? Hebben jullie het kenteken wel gecontroleerd? Want dan kun je zien dat de km stand klopt, is het een import dan staat de km stand niet voor 100 %vast. Ook de benzine motor moet warm gereden worden lijkt me.

Voor de zekerheid kun je altijd de hybride accu laten doormeten. De Auris is een goede auto, met zo weinig kilometers per jaar kun je denk ik ook een Auris kiezen die al een flinke afstand heeft afgelegd, en goedkoper is. Voor aankoop van een 9 jaar oude auto moet je er best veel bijleggen.
Een Auris hybride is een goede maar wel ook een dure occasion.

Bij zo weinig kilometers per jaar kun je ook volledig elektrisch rijden, je krijgt € 2000 aankoopsubsidie, en betaald nu geen motorrijtuigenbelasting, een goede optie is bijvoorbeeld de Renault Zoe.

Bij zo weinig kilometers per jaar kun je ook volledig elektrisch rijden, je krijgt € 2000 aankoopsubsidie, en betaald nu geen motorrijtuigenbelasting, een goede optie is bijvoorbeeld de Renault Zoe.

De zoe is ook geen uitblinker in stoelen , afwerking / materiaalgebruik. .Maar als de ruimte voldoet is met 8000 km per jaar en als 2e auto is dat echt een prima optie (y) (en je thuis kunt laden). Dan ga je pas echt besparen en hoef je je niet zorgen te maken over korte stukjes of de motor wel op temperatuur komt.

bij de zoe komt accu huur dan nog wel weer elke maand terug? Maar echt alternatieven zijn er niet met een kleine portemonnee van de drieling Mitsubishi, Citroen en Peugeot wordt je niet vrolijk.

Er is ook nog een Chevrolet volt en of Opel Ampera , als je zelf kan laden en kleine stukjes rijdt dan zijn deze lonend , maar als de brandstof motor het over gaat nemen dan kan het brandstof zegeltjes sparen beginnen.

In deze video wordt uitgelegd wanneer en voor welk systeem je beter voor kan gaan.

https://www.youtube.com/watch?v=B_ySRO43kzM&t=19s

bij de zoe komt accu huur dan nog wel weer elke maand terug

hoeft niet hoor, ligt net aan de eerste eigenaar. Veel is lease waarbij het gunstig was om de accu te leasen en de cataloguswaarde van de auto laag te houden. Maar waar ik in Juni mijn auto kocht stonden meerdere Zoes occasions te koop gewoon met koop accu, incl BTW. maar het is wel iets om op te letten inderdaad of de accu er bij zit (en BTW)

EDIT Even gekeken; ze hebben er weer wat staan

Hallo, bedankt voor je reactie.

Auto is altijd in onderhoud geweest bij de dealer waar hij nu ook te koop staat. Van een ouder stel geweest. Nap klopt, kan alleen niet ontdekken of hij ooit sxhade heeft gehad. Km stand maakt de auto voor ons interessant, ik heb zelf in 2013/2014 Auris hybrid gereden en ik vindt dat heel ontspannen rijden. Lijkt me ook fijne auto voor onderhoudskosten. Veel kort werk bebouwde kom, dus wellicht fijn met hybride.
Woensdag test rit, zal ongeveer 8000 euro bij moeten betalen.

AsconaGT zei:
Juist bij korte stukjes ga je wel wat voordeel vinden in het verbruik. (y) Je kunt je echter afvragen met max 8000 per jaar hoe het voordeel daadwerkelijk is tov een zuinige benzine die mogelijk ook wat lichter is (wegenbelasting). Maar dat ga je vast wel iets merken. Hybride aurissen zijn doorgaans ook relatief prijzig in aanschaf tov een gewone auris (of andere auto)

En ik zou kijken of je de auto fijn vind rijden. Hier op het werk hebben we in het verleden 2 gehad (statiowagons) met wisselende ervaringen van collega's. Sommige mensen worden gek van de CVT automaat en ervaren die als zeer vervelend. Mensen vinden hem lawaaierig zowel qua windgeluid op de snelweg als motorgeluid vergeleken met andere auto's. Matig qua afwerking en materiaalgebruik vergeleken met andere auto's. Ook voor het fijne rijden moet je hem niet nemen. Stoelen zijn kort en bieden weinig steun. Dat de auto kwalitatief bekend staat als goed staat buiten kijf (y) Er zijn ook mensen lyrisch over de auto, al gaat dat vaak over hoe goed en betrouwbaar de auto is.

Wij vinden met CVT rijden wel lekker en zeer betrouwbare automaat. Zit nu ook te kijlen naar bezine auto's, lastig :)
Iets meer wegenbelasting maakt me niet uit, we gaan dan van Tucson naar Auris, zal vooral meer relaxt rijden geven en minder bezine en onderhoud kosten

Auto encyclopedie zei:
Als je voorledig elektrisch wil rijden dan moet je voor een plugin hybride gaan. De auris bestaat niet als plugin, maar de prius wel. Kunnen jullie thuis de auto opladen? Hebben jullie het kenteken wel gecontroleerd? Want dan kun je zien dat de km stand klopt, is het een import dan staat de km stand niet voor 100 %vast. Ook de benzine motor moet warm gereden worden lijkt me.

Km stand klopt, eerste eigenaar.

Plug-in heb ik ook gezien, maar hier in ons dorp 1 laadpaal waar het nu al dringen is. Helaas geen eigen oprit

ak2 zei:
Voor de zekerheid kun je altijd de hybride accu laten doormeten. De Auris is een goede auto, met zo weinig kilometers per jaar kun je denk ik ook een Auris kiezen die al een flinke afstand heeft afgelegd, en goedkoper is. Voor aankoop van een 9 jaar oude auto moet je er best veel bijleggen.
Een Auris hybride is een goede maar wel ook een dure occasion.

Helaas geen laadpaal beschikbaar.
Het is idd wel 8000 euro maar krijg er denk ik wel hele fijne betrouwbare auto voor terug, waarvan iedereen wel zegt weinig onverwachte kosten.
Ik hen ook naar Auris gekeken met meer km's maar verschil naar deze auris is niet groot.
Daarom mijn vraag kan het kwaad voor de accu nu en op demlange termijn, willen er toch weer 4 a 5 jaar mee gaan rijden.
Toyota dealer zegt dat het accupakket nog prima is, geven ook een jaar garantie

iemand nog een idee, hoe het zit met het accupakket? Minder dan 30.000 km, uit 2011, moet ik dat nou zien als voordeel of juist nadeel?

Accu van een Auris zal best lang meegaan. Geen zorgen daarom. Maar met veel korte stukjes rijden is een plug-in hybride wellicht interessanter.
Een plug-in kan (volledig opgeladen) echt elektrisch rijden tot een 20KM.

Een gewone hybride kan dat hooguit een 2KM als je niet teveel vermogen gaat vragen. Boven de 35-40km/u gaat dan sowieso de motor bijspringen.

Joop 5528328 zei:
Thamar 4972856 zei:
iemand nog een idee, hoe het zit met het accupakket?

Geef je niet al antwoord op je eigen vragen?

Thamar 4972856 zei:
Toyota dealer zegt dat het accupakket nog prima is, geven ook een jaar garantie

ik verneem graag van een partij die er verstand van heeft, in plaats van gelijk iemand te geloven die graag wilt dat ik het product koop/afneem.

CXXX zei:
Accu van een Auris zal best lang meegaan. Geen zorgen daarom. Maar met veel korte stukjes rijden is een plug-in hybride wellicht interessanter.
Een plug-in kan (volledig opgeladen) echt elektrisch rijden tot een 20KM.

Een gewone hybride kan dat hooguit een 2KM als je niet teveel vermogen gaat vragen. Boven de 35-40km/u gaat dan sowieso de motor bijspringen.

lijkt me inderdaad ook de beste optie, maar geen laadpaal in de buurt, in ons dorp maar 1tje, die altijd bezet staat. Kan ook geen laadpaal kwijt bij ons huis :(

Korte stukjes is doorgaans niet heel best voor een auto, auto komt nooit echt lekker op tempratuur. Zeker als je zelf ook weinig gaat rijden zou ik persoonlijk financieel voordeel pakken en een exemplaar met wat meer kilometers nemen, want ook dan zal zo'n auris voor weinig gekke dingen zorgen.

En de accu word ook gewoon oud door de leeftijd. Niet alleen de kilometers. Het is een relatief klein acuutje wat er in zit. Je gaat misschien wel iets merken dat het minder is geworden maar ik zou mij er niet al te veel zorgen om maken. Bovendien zijn er bedrijven die zich dagelijks bezig houden met het vervangen van toyota hybride accu's, dus als je al pech hebt dan is het ook nog wel te overzien

Verkijk je dan niet op een hybride, die is pas zuiniger bij meer km en veelal op stadsritjes en wegen tot 70-80km/u.

Pas als je weinig/geen vermogen nodig hebt, kan de accu het overnemen en daar zit met een hybride je winst.. dus bij continu 50-70 km/u op de accu kan je echt zuinige stappen maken. Hoe lager de snelheid, hoe langer je (gratis!) op de accu kan doorrollen.. op 50km/u wegen kan je dat tot 3km zo volhouden met 50-55km/u op de teller.
Continu 100km/u op de snelweg met een hybride zal iets van 1:18 zijn. Met 140-150 km/u rij je 1:12 en met 90 km/u cruisen op de rechterbaan ga je naar de 1:20.

Hybride rijden is vaak ook beetje een kunst.. veel uitrollen, defensief reageren en geen haast hebben.
De CVT automaat helpt enorm daarbij, hou je daarvan en je hebt een defensieve rijstijl dan zal een hybride veel brandstof kunnen besparen.

CXXX zei:
Hybride rijden is vaak ook beetje een kunst.. veel uitrollen, defensief reageren en geen haast hebben.
.

De zelfde technique kunnen wij ook gebruiken voor bijna alle auto's om veel te besparen.

Bvb op mijn Ibiza 1.2 TDI (55kw,75pk), kan ik een paar keer 1:31 op de wegen combinatie van 30-50-60-80 km/u. Veel bochten en stop lichten waren, maar toch heel rustig rijden maakt het verschil voor een 3-cylinder

Is het wel de moeite om een (dure) hybride te kopen om vervolgens maar 8000km per jaar te gaan rijden?
Volgens mij pak je veel meer winst door een gangbaar modelletje te kopen met al een wat hogere km stand voor een spotprijs.

Bobslee zei:
Is het wel de moeite om een (dure) hybride te kopen om vervolgens maar 8000km per jaar te gaan rijden?
Volgens mij pak je veel meer winst door een gangbaar modelletje te kopen met al een wat hogere km stand voor een spotprijs.

Eens!

Voor 8000km moet je gewoon iets dat voordelig is als totaalpakket. Zoals de Tucson blijven rijden of een occasion met veel kilometers erop die niet zo gewild is, het liefst met een betrouwbaar blokje erin zonder turbo. Al is buiten misschien wat vervuiling de kans op ellende ook heel gering met weinig kilometers.

Vergeet ook niet dat een (plug-in) hybridemotor ook gewoon moet draaien voor de kachel, airco, accu etc.

Auto encyclopedie zei:

Dan moet je gewoon voor een elektrische auto gaan!

Een mooie Renault Zoe vind je ruim binnen het budget.

Let op dat je de accu huurt via een leaseconstructie en dat je daar dus maandelijks ook extra voor betaald.

Nico GTR zei:
Auto encyclopedie zei:

Dan moet je gewoon voor een elektrische auto gaan!

Een mooie Renault Zoe vind je ruim binnen het budget.

Let op dat je de accu huurt via een leaseconstructie en dat je daar dus maandelijks ook extra voor betaald.

Ik begrijp dat er maar 1 laadpaal in het dorp is en geen laadmogelijkheden in en om de deur, dus dan wel spannend als je dan geen brandstof motor hebt als achterwacht.

Ik vraag alleen sterk af of het wel de moeite is om een "premium" te betalen voor de lage kilometerstand, aangezien deze auto's bij 2 ton plus nog steeds gewoon als nieuw rijden. Het is imho een dure verzekering die je eigenlijk gewoon niet nodig hebt.

Zadelsnuiver zei:
Ik vraag alleen sterk af of het wel de moeite is om een "premium" te betalen voor de lage kilometerstand, aangezien deze auto's bij 2 ton plus nog steeds gewoon als nieuw rijden. Het is imho een dure verzekering die je eigenlijk gewoon niet nodig hebt.

Is een Auris op 200k km op teller nog goed genoeg ?

SeatIbizaLover zei:
Zadelsnuiver zei:

Het is dezelfde techniek als in de Prius 3, daar rijden er genoeg van rond met kilometerstanden boven de 500.000 tot zelfs een miljoen! Onze eigen Prius heeft ruim 250.000 gereden en het enige wat er aan vervangen is zijn de ruitenwissers, voorste remblokken en schijven en de gewone 12V accu.

SeatIbizaLover zei:
Zadelsnuiver zei:

In principe wel, mits goed onderhouden uiteraard.
Maar met 8000km per jaar zou ik er zelf een uitzoeken met ongeveer 120000-150000km op de klok. Erg voordelig in de aanschaf en met zoveel kilometers per jaar staat er over 10 jaar pas net 2 ton op de klok.

Zadelsnuiver zei:
Het is dezelfde techniek als in de Prius 3, daar rijden er genoeg van rond met kilometerstanden boven de 500.000 tot zelfs een miljoen! Onze eigen Prius heeft ruim 250.000 gereden en het enige wat er aan vervangen is zijn de ruitenwissers, voorste remblokken en schijven en de gewone 12V accu.

Top betrouwbaarheid,

Mijn love voor een Corolla Touring Sport volgende jaar aanschaf is nog groter.

CXXX zei:
Verkijk je dan niet op een hybride, die is pas zuiniger bij meer km en veelal op stadsritjes en wegen tot 70-80km/u.

Pas als je weinig/geen vermogen nodig hebt, kan de accu het overnemen en daar zit met een hybride je winst.. dus bij continu 50-70 km/u op de accu kan je echt zuinige stappen maken. Hoe lager de snelheid, hoe langer je (gratis!) op de accu kan doorrollen.. op 50km/u wegen kan je dat tot 3km zo volhouden met 50-55km/u op de teller.
Continu 100km/u op de snelweg met een hybride zal iets van 1:18 zijn. Met 140-150 km/u rij je 1:12 en met 90 km/u cruisen op de rechterbaan ga je naar de 1:20.

De CVT automaat helpt enorm daarbij, hou je daarvan en je hebt een defensieve rijstijl dan zal een hybride veel brandstof kunnen besparen.

Een hybride scheelt in het verbruik meer dan je hierboven noemt hoor, de benzinemotor gaat altijd aan als je net weg rijdt om op te warmen, maar na ca. 2 minuten schakelt deze alweer uit en rijd je een stuk elektrisch waar het kan, tot zo'n 60-70 km/h als je weinig vermogen vraagt (constante snelheid of in file rijden) en max zo'n 3 km. Daarnaast helpt de elektromotor ook mee op de snelweg bij hogere snelheden. De Auris volgeladen met 3 man + bagage voor een kampeerweekend weg en een fietsendrager achterop met 3 mountainbikes, van Drenthe naar Zuid-Limburg met max. 120-140 km/h en wind tegen leverde een verbruik van nog ruim 1:15 op en dat is mijn onzuinigste rit ooit geweest met mijn Auris TS uit 2014. Gemiddeld rijd ik ruim 1:18 (soms 1:16 en soms ruim 1:20 bijvoorbeeld met 100 op snelweg) uitgerekend na het tanken bij de pomp. Ik rijd over het algemeen best door, ik probeer niet eens om steeds het maximale aantal elektrische kilometers te halen. Met een benzine-niet-hybride-station van dit formaat zou het verbruik zo'n 1:13 zijn, dus het 'hybride' zijn scheelt zo'n 40% brandstof, dat kun je niet afdoen als heel weinig. En ik rijd toch echt voor >80% snelweg, meestal langere ritten maar ik doe ook boodschappen dichtbij met de auto.

Je merkt ook dat Toyota met het hybridesysteem de brandstofmotor probeert te sparen, waardoor de brandstofmotor veel minder te verduren krijgt en langer mee kan gaan. Als je bijvoorbeeld koud start en meteen de snelweg op moet, dan merk je bij flink acceleren dat de toeren van de benzinemotor relatief laag blijven. Dat komt, omdat het systeem dan de elektromotor extra laat bijspringen om de brandstofmotor te sparen tijdens het opwarmen van de brandstofmotor. Als je een tweede of derde keer vanuit stilstand weer flink moet versnellen dan draait de brandstofmotor wel mee met meer toeren.

Ben het verder eens met de reacties hierboven. Ik zou bij deze kilometers per jaar op zoek gaan naar een nieuwere auto met meer gereden kilometers (zeg 125.000-150.000), zeker als je toch een Auris/hybride wilt hebben. Ze kunnen dit prima aan, je kunt dan beter in een relatief nieuwe wagen rijden met de luxe van deze tijd. Als je een dealer onderhouden auto wilt aanschaffen en je laat het onderhoud bij de dealer uitvoeren inclusief hybride check (Standaard of Uitgebreid onderhoudspakket) dan wordt ook telkens de garantie op het hybrideaccupakket verlengd met 15.000km/1 jaar tot een leeftijd van 15 jaar. Dan hoef je je helemaal geen zorgen te maken over de status van het accupakket, al is het echt een zeldzaamheid dat vervanging uberhaupt nodig is.

Ik hoor eigenlijk vanuit veel hoeken dat die hybrid health check complete onzin is. Zelfs van de serviceadviseur (terwijl die er toch leuk op kan verdienen zou je zeggen). Er mankeert gewoon maar heel zelden iets aan de accupakketten van Toyota/Lexus.
Zeker als je het elk jaar laat doen dan ben je na 10 jaar zo'n 800 euro verder. Daar had je je accupakket al 2x voor kunnen laten reviseren (al zou ie kapot gaan).

Hier eigenaar van een Toyota Auris Hybrid uit 2010. Inmiddels 190K op de teller.
Heerlijk rijdende auto, erg gemakkelijk in de omgang, mede door de CVT automaat. (Heeft wel wat gewenning nodig, imho)

Zuinig.. tja, 1 op 19 gemiddeld in de 60/70K dat ik ermee gereden heb. Onderhoudskosten bestaan uit een paar flesjes olie, filtertjes, en een keer remschijven achter doordat ze verroest waren.
Zelf rijd ik er ongeveer 90KM per dag mee bijna alleen maar autoweg, dus 90/100km/h afhankelijk van verkeer.

Met korte ritjes en zeker 8000km per jaar zou ik persoonlijk geen zware Auris kopen, vergis je niet, de wegenbelasting alleen is al 200 euro per kwartaal. Ook de korte ritjes doen het verbruik geen goed, de eerste 5km zit ik op een verbruik van 1 op 14/15 omdat de motor niet warm is daarna klimt het langzaam omhoog waardoor ik op ongeveer 1 op 19 uit kom. (Gemeten aan de pomp, de onboard computer is iets positiever).

Daarnaast zullen je remschijven met zo weinig kilometers eerder gaan roesten omdat je ze nauwelijks gebruikt waardoor je ze moet vervangen(probleem van de hybrides), ook geen goedkope bezigheid uiteraard.

De CVT is wel heerlijk voor stadsverkeer, en elektrisch rijden kan tot ongeveer 1.5/2km (met voorzichtig gasgeven) daarna springt de benzinemotor weer aan om de accu op te laden.

Al met al is het zeker een prima auto, maar niet om deze kilometers mee te gaan rijden als je het mij vraagt.

Klopt het dat er over een jaar of 7 daadwerkelijk tot aanschaf van een auto overgegaan wordt?

Goedemorgen,

Hierbij een update of beter gezegd de uitkomst, door een sterfgeval had het doorgeven van deze informatie geen prioriteit!

Wij hebben de AURIS gekocht, hebben een hoger bedrag gekregen voor onze Tucson, en nog een goed bedrag eraf kunnen praten, in onze ogen een hele fijne/goed deal kunnen maken. AURIS heeft 24 maanden garantie op alles gekregen, zegt wel iets over het vertrouwen van de dealer over deze auto.
Tot nu toe heel erg tevreden over de auto, wij vinden het CVT rijden heerlijk, en deze AURIS heeft alle opties wat voor ons gewoon een luxe is.
Auto heeft inmiddels 27500 km op de teller, het plan is om hem door te rijden en dan trek ik hem de zaak in als youngtimer (mocht die regeling dan nog bestaan)

Iedereen bedankt voor de input, zeker dingen van opgestoken.

alvast fijne dagen die eraan komen.

Sterkte nog ivm het sterfgeval.

'k Neem aan dat je een BV hebt? Als eenmanszaak kun je nl. een auto niet bij het bereiken van de youngtimerleeftijd etiketteren naar zakelijk bezit.
Overigens moet je altijd goed kijken naar de kosten. Als de Auris erg waardevast is, heb je nog steeds relatief hoge bijtelling. Als 'ie erg betrouwbaar is (lees: weinig kosten heeft), dan is je voordeel mogelijk erg klein. Of je moet heel veel privé rijden en weinig zakelijk (wel >10%) .

Bijna 2 jaar met de auto gereisd, bijna 18 duizend afgeslagen. Allereerst zijn er nieuwe tekortkomingen geconstateerd tijdens het gebruik: 1. De sleutelhanger van het alarmsysteem dat op de Toyota is geïnstalleerd, is drie keer kapot gegaan. Met een gedoe, maar gemaakt onder garantie. na een maand is er geen garantie meer. We denken. 2. Misschien had ik zoveel geluk, maar twee jaar lang waren mijn eigen wieldoppen 's nachts spianerized en overdag was de achterruitwisser dicht bij de winkel gedraaid. Ik moest een nieuwe nemen, niet goedkoop ... De petten van een vriend werden ook van de koning afgenomen. Waarschijnlijk populaire Toyota-accessoires.Alles lijkt negatief te zijn. pluspunten: het onnatuurlijke geluid in de ophanging verdween (piercing van de veerpoten), wat zoooo tevreden was, de auto bleek verrassend manoeuvreerbaar te zijn, de draaicirkels waren heel netjes.

Alisa 4297463 zei:
Misschien had ik zoveel geluk, maar twee jaar lang waren mijn eigen wieldoppen 's nachts spianerized en overdag was de achterruitwisser dicht bij de winkel gedraaid.
Kan iemand dit vertalen naar Nederlands?

Terug
Bovenaan