Pjotr
Asfaltkampioen
De Turkse fabrikant van elektrische voertuigen Togg presenteerde op de autoshow van München zijn tweede productiemodel, de vijfdeurs middenklasser T10F.
De T10F is gebouwd op dezelfde basis als de T10X crossover , die sinds 2023 wordt geproduceerd. Hij is gedeeltelijk één geheel met de T10X wat betreft het dragende carrosserieframe, maar heeft volledig originele externe panelen.
De totale lengte van de T10F bedraagt 4830 mm, de wielbasis bedraagt 2890 mm.
Het interieur beschikt over een 12-inch digitaal instrumentenpaneel en een enorm 29-inch mediascherm. De kofferbakinhoud bedraagt 505 liter en de standaarduitrusting omvat klimaatregeling met twee zones en een audiosysteem met zes luidsprekers.
De topversie beschikt over een premium audiosysteem van Meridian met 12 speakers.
De basisuitvoering van de Togg T10F is achterwielaangedreven, het vermogen van de tractiemotor bedraagt 160 kW (214 pk) en het koppel 350 Nm. De motor is gekoppeld aan een lithium-ionaccu met een capaciteit van 52 of 89 kWh. De actieradius op één volle accu bedraagt 350-623 km, afhankelijk van het geïnstalleerde accupakket.
Een stapje hoger in de producthiërarchie komt de versie met vierwielaandrijving en twee elektromotoren (één per as). Het totale vermogen bedraagt 320 kW (429 pk), de actieradius op één volle acculading bedraagt maximaal 523 km.
De topversie, de T10F, accelereert in slechts 4,1 seconden van 0 naar 100 km/u.
Het is de bedoeling dat het nieuwe product niet alleen in Turkije, maar ook in de Europese Unie op de markt komt. De verkoop start de komende weken.
Togg werd in 2018 opgericht op voorstel van de Turkse president Recep Tayyip Erdogan. Het werd gezamenlijk opgericht door vijf grote Turkse financiële en industriële holdings: Anadolu Group, Kok Group, Turkcell, Zorlu Holding en TOBB. Sinds Kok zich uit het project heeft teruggetrokken, is Togg momenteel in handen van vier bedrijven. Het doel van deze onderneming is de ontwikkeling en productie van "nationale elektrische voertuigen".
Bron: het Russische Newsdrom

De T10F is gebouwd op dezelfde basis als de T10X crossover , die sinds 2023 wordt geproduceerd. Hij is gedeeltelijk één geheel met de T10X wat betreft het dragende carrosserieframe, maar heeft volledig originele externe panelen.
De totale lengte van de T10F bedraagt 4830 mm, de wielbasis bedraagt 2890 mm.

Het interieur beschikt over een 12-inch digitaal instrumentenpaneel en een enorm 29-inch mediascherm. De kofferbakinhoud bedraagt 505 liter en de standaarduitrusting omvat klimaatregeling met twee zones en een audiosysteem met zes luidsprekers.

De topversie beschikt over een premium audiosysteem van Meridian met 12 speakers.
De basisuitvoering van de Togg T10F is achterwielaangedreven, het vermogen van de tractiemotor bedraagt 160 kW (214 pk) en het koppel 350 Nm. De motor is gekoppeld aan een lithium-ionaccu met een capaciteit van 52 of 89 kWh. De actieradius op één volle accu bedraagt 350-623 km, afhankelijk van het geïnstalleerde accupakket.

Een stapje hoger in de producthiërarchie komt de versie met vierwielaandrijving en twee elektromotoren (één per as). Het totale vermogen bedraagt 320 kW (429 pk), de actieradius op één volle acculading bedraagt maximaal 523 km.
De topversie, de T10F, accelereert in slechts 4,1 seconden van 0 naar 100 km/u.
Het is de bedoeling dat het nieuwe product niet alleen in Turkije, maar ook in de Europese Unie op de markt komt. De verkoop start de komende weken.
Togg werd in 2018 opgericht op voorstel van de Turkse president Recep Tayyip Erdogan. Het werd gezamenlijk opgericht door vijf grote Turkse financiële en industriële holdings: Anadolu Group, Kok Group, Turkcell, Zorlu Holding en TOBB. Sinds Kok zich uit het project heeft teruggetrokken, is Togg momenteel in handen van vier bedrijven. Het doel van deze onderneming is de ontwikkeling en productie van "nationale elektrische voertuigen".

Bron: het Russische Newsdrom