Tips kleine auto grote hond

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik ben van plan mijn eerste auto aan te schaffen, tweedehands. Ik ben op zoek naar een kleine auto met een kofferbak die groot genoeg is voor een Labrador.
We willen met de auto naar Spanje rijden, dus het moet wel een beetje comfortabel zijn voor de hond. Op de achterbank kan ook, maar kofferbak lijkt mij het meest comfortabel (?) en uiteraard moet er ook nog wat ruimte zijn voor koffers (en die kunnen dan op de achterbank).

Budget ligt rond de €6000. Welk model raden jullie aan?

Alvast bedankt

De grijs kenteken Renault Kangoo is ook geleverd zonder tussenwand, die lijkt mij erg geschikt.

Of kies een bestelwagen die omgebouwd is voor personen vervoer zoals de Fiat Qubo, Citroen Berlingo, Peugeot Partner, Renault Kangoo of Dacia Dokker. Ook de Dacia Logan MCV is een goede optie, maar is wel wat groter.

Bij vrijwel elke kleine auto past een Labrador ook gewoon op de achterbank.

De achterbank lijkt me toch wel wat comfortabeler. Ik zou zo geen kleine auto kunnen noemen waarvan de achterbank te klein is voor een labrador. Maar voor de bereikbaarheid is een 5-deurs wel handig.

Misschien zoiets? Niet heel klein maar dat kan eigenlijk ook niet gezien de wensen

Heb gezocht op met name een laag gewicht ( onder de 1050 kilo ) en dan wel met veel ruimte, dus een compacte stationwagen.

Anders kom je uit bij zeg B-segment hatchback auto's maar of een grote hond daar achter in de kofferbak past ( + koffers op de achterbank ) betwijfel ik.
Bedrijfsauto kan uiteraard ook nog maar dan moet je wel afscheid nemen van het comfortabel gedeelte.

De 5 deurs mitsubishi colt weegt nog geen 950 kg en is echt een pakezel. Wel voor de 1.3 gaan en altijd een handbak nemen 1.5 is ook goed maar is duurder in de wegenbelasting. Met de achterbank op de voorste stand heeft je hond genoeg ruimte in de kofferbak Je hond heeft Mischien wel hulp nodig met in en uitstappen ivm de trildrempel

Zie video mitsubishi colt
https://youtu.be/V2jtQ9eSWgw

Je kan ook gaan voor de laatste generatie daihatsu cuore, die weegt nog geen 750 kg. Wel checken of die een verschuifbare achterbank heeft. Voor je ritjes naar Spanje zal de 1.0 hard moeten werken met volle verpakking.

Onze honden zijn ook altijd vervoerd in de kofferbak. Als pup voorin, maar eenmaal volwassen in de kofferbak. Onze laatste hond hebben we getraind in een 5 deurs colt vanwege dat de bank in delen verschuifbaar is. Dan verschuif je het ene deel naar voren en het andere deel naar achteren en zit je naast de hond die in de kofferbak zit.

Een 5-deurs Toyota Yaris 1.3 met verschuifbare achterbank lijkt mij ook een geschikte optie.

Volt zei:
Een 5-deurs Toyota Yaris 1.3 met verschuifbare achterbank lijkt mij ook een geschikte optie.

Ik ben fan van honda en zijn magic seats, maar met een hond heb je denk idd meer aan een verschuifbare achterbank

Hond in auto mee naar buitenland:
- kofferbak: vaak bench of hek verplicht
- achterbank: gordels of tuig verplicht

Hond in kofferbak, zorg dan wel dat hij niet vol in de zon onder de achterruit zit en sowieso dat de auto te koelen is.

Iemand in mijn omgeving heeft ook een labrador (volgens mij) en een kleine auto.

Die hebben een Opel Agila B. Met name gekozen omdat deze net wat hoger is qua daklijn. Voor de hond prettig en kan gewoon royaal rechtop zitten en zelf vinden ze iets hoger zitten ook fijn. Eerder hadden ze de hond op de achterbank. inmiddels hebben ze altijd de bank plat en een bench er in geplaatst.

ga wel voor de 1.2, die loopt een stuk fijner en heb je ook wat meer vermogen, iets luxere uitvoeringen hebben vaak al privacy glass achter, ook fijn voor de hond

voorbeeld

Die 206SW van Totalloss is niet eens zo'n gekke optie.
We hebben een paar jaar geleden een Twingo gehad en ik vond de kofferbak daarvan ook erg ruim; we hadden ook een versie met een verschuifbare achterbank.

Dit model:
$_85.JPG

Hond in kofferbak, zorg dan wel dat hij niet vol in de zon onder de achterruit zit en sowieso dat de auto te koelen is.
Toptips!

Een 3 deurs twingo lijkt me niet handig of de koffers moeten via de voordeur op de achterbank of de hond.

Wij hebben achter geblindeerde ramen, hoor idd wel eens mensen die dat niet hebben dat de hond opeens raar ging doen

Auto encyclopedie zei:
Volt zei:

Ik ben fan van honda en zijn magic seats, maar met een hond heb je denk idd meer aan een verschuifbare achterbank

Honda Jazz is zonder twijfel de beste keuze!

De magic seats zorgen ervoor dat 't beestje gewoon in de cabine direct achter zijn baasje kan zitten. Veel veiliger ook dan helemaal achterin. Erg degelijk gebouwde auto's en qua betrouwbaarheid en brandstofverbruik doen ze zelfs niet onder voor een nieuwe auto in dezelfde klasse.

Wil je de fijnste, kijk dan naar een Hybrid, dan heb je ook nog het comfort van een automaat.

@irwin voor 6.000 de jazz hybride wordt een uitdaging. Überhaupt shop je redelijk (niet helemaal) aan de onderkant van de markt als je voor model 2008 wil gaan. De uitvoeringen met een halfautomaat zijn vaak het goedkoopste, maar daar is een reden voor.

Een laberdor planten op de vloer achter de bestuurder lijkt me niet handig ivm de midden tunnel.

En mocht je een x wel achterpassagiers vervoeren dan is de vraag hoe een hond reageert dat die dan opeens achter in de kofferbak moet ipv zijn vertrouwde plek achter de baas.

Terug
Bovenaan