Tips aanschaffen betrouwbare diesel 5/7K

LucaBaker f3552179

Net ingestapt
Op dit moment rij ik rond in een Alfa Mito van 2013. Super auto maar nu ik de 325 duizend kilometer heb aangetikt beginnen er wat dingen te komen. Nu is de afweging of iets anders of deze laten maken, kosten zullen rond de 1500 euro zijn.
Wel blijft er een schade plek opzitten omdat iemand zijn auto in mijn zijkant heeft gezet. Natuurlijk niet gemeld wie het was.

Graag zou ik ook een stapje groter willen gaan rijden, ik keek al rond richting een BMW 1 serie/3 serie of Guilietta of een golf in een diesel.
Door het ook net kopen van een woning is het budget beperkt en lijken deze auto wat buiten mijn bereik.
Iemand enige tips voor wat een leuke diesel is waar ik rond de 3 jaar mee kan rijden?
Rij rond de 40 duizend per jaar en verwacht dit ook nog 3 jaar lang zeker zo te doen.

Ik zoek iets, het liefst sportiever ogend. Maar vooral betrouwbare diesel. bouwjaar vanaf 2012 vind ik prima.

Met een beperkt budget zou ik niet direct voor een BMW gaan, vooral met oog op de bedrijfskosten... ik heb hier een selectie gemaakt en ben zo vrij geweest daar de Renault Mégane aan toe te voegen en dan vind je snel enkele stationwagons. Die zijn als ik het overzie vaak wat jonger (2015 bijvoorbeeld) en hebben minder kilometers onder de wielen liggen.

Ik zou de auto laten maken, jaartje doorrijden en sparen tot je een wat ruimer budget hebt.

Volvo V40 D2 tot D4 is een aanrader, D4 als je genoeg vermogen binnen de handbereik wilt. Qua de verbruik is er niet zo'n groot verschil tussen 1.6 en 2.0, hoewel de 1.6 wel iets zuiniger is.

En 1.6 TDI is vrij goed, en aantal bovenstaande suggesties zijn ook prima alternatief.

Renault bouwt van wat ik hier lees betrouwbare diesels. Opel volgens mij ook. Voor een budget tot 7k moet je er wel een paar jaar en een 100.000km op vooruit kunnen gaan. Zelf zou ik een diesel met 200k+ op de teller en aantoonbaar het juiste onderhoud gehad hebbende best aandurven om daar nog 100 a 150k bij te rijden.

Moet zeggen dat het aanbod me, op zich begrijpelijk, wel nog wat tegenvalt.

Dit vind ik wel een aardige Astra:

Renault bouwt van wat ik hier lees betrouwbare diesels. Opel volgens mij ook. Voor een budget tot 7k moet je er wel een paar jaar en een 100.000km op vooruit kunnen gaan. Zelf zou ik een diesel met 200k+ op de teller en aantoonbaar het juiste onderhoud gehad hebbende best aandurven om daar nog 100 a 150k bij te rijden.

Moet zeggen dat het aanbod me, op zich begrijpelijk, wel nog wat tegenvalt.

Dit vind ik wel een aardige Astra:

De Opel Astra heeft een Fiat diesel. Zijn niet slecht. Ford Focus en Renault Megane hebben ook goede diesels.

Een V40 D2 - D5, leuke auto en betrouwbaar. Alleen weet ik niet wat je precies krijgt voor je budget, verwacht wel meer dan als jij voor een Duitser gaat.

Ik denk als je budget 5/7k is zoals in de titel aangegeven, dat je vraag en het budget realistisch gezien niet echt bij elkaar passen.

Ik rij al enige tijd een Renault Megane 1.5dci uit 2012. Heb ook een Twingo 1.5dci 2013 gehad. Tot nu toe geen enkel probleem gehad met de motor, alleen nog maar regulier onderhoud laten uitvoeren. Ik vind de 1.5dci een betrouwbare tot zeer betrouwbare motor.

Terug
Bovenaan