Tips aanschaf auto (+/- €13.000)

Arie 4661031

Net ingestapt
Hallo forum,

Net als iedere occasion zoeker zit ik uren te zoeken om te hopen op de perfecte wagen. Maar nog steeds kan ik in mijn gedachten er niet uitkomen wat nou handig is.

Kort over mij en mijn huidige auto situatie: ik ben een jong professional die gemiddeld 4 keer per week naar Amsterdam rijd voor zijn werk (gemiddeld 70 km per dag), hiervoor rij ik met een Opel Signum uit 2004. De reden dat ik deze auto had gekozen is omdat hij voornamelijk ruim is (handig al ben je op stap met vrienden), met zijn 2.2 liter motor kan je ook nog wat rijplezier uit halen en de luxe leren bekleding laat deze auto duurder lijken dat wat hij normaal kost. Het enigste nadeel is het verbruik (1 op 11 gemiddeld).

Dit heeft mij ertoe geleid om te kijken naar een nieuwe auto. Ik zoek iets zuinigs(ers), moderner, sportiever en het liefst ook nog luxe bekleding. Dit is een lastige criteria voor mijn budget dus daarom hoop ik of jullie handige tips hebben. Ik heb zelf online al een aantal modellen uitgekozen maar mijn twijfels zijn nog aanwezig.

- BMW 118 (2012 - 2013)
- Lexus CT-200h (2013 - 2015)
- BMW 320i (2012 - 2013)
- Opel Insignia (2012 - 2014
- Opel Astra turbo (2013 - 2016)

Alle auto's met maximale km van 160.000
Natuurlijk is deze lijst te luxe voor mijn budget maar graag verneem ik van jullie jullie ervaring en geven van advies en/of tips is altijd welkom.

Gr. Arie

De insignia en astra zijn niet zo betrouwbaar. M32 versnellingsbak kent heel veel problemen en behoeft al snel een revisie (vaak rond de 100000km).
Zijn tevens allebei hele zware auto's waardoor sportiviteit ver te zoeken is. Ik heb zelf een Astra 1.4T gehad en heb er heel veel problemen mee gehad, oa veel olielekkages die duur zijn om te laten herstellen.