Tip voor occassion automaat tot 11.000 euro

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een redelijk compacte auto waar 2 volwassen enigzins comfortabel op de achterbank kunnen zitten. Uiterlijk is minder van belang, degelijkheid en betrouwbaarheid zijn meer van belang. Het liefst ook een auto waar je relatief weinig voor kwijt bent qua wegenbelasting.

Ik zoek naar een automaat en we zullen met de auto jaarlijks max. 10.000km afleggen en de meeste ritjes die we maken zijn binnen Nederland (max. 150km enkele rit) voor werk en/of plezier.

Het budget is tot ca. 11.000 euro

Na wat zoeken zit ik te twijfelen tussen de volgende auto's:
- Honda Jazz
- Mitsubishi Spacestar
- Hyundai ix20
- Opel Meriva
- Citroen C3

Mijn lichte voorkeur gaat uit naar de Honda Jazz na wat goede verhalen daarover te horen, maar wellicht hebben jullie nog tips. Ik ben benieuwd naar jullie adviezen. Alvast dank voor de reacties.
 
ruim achterin zitten is een relatief begrip. Ik vind zo'n jazz niet bepaald ruim eerlijk gezegd. maar het kleine formaat is wel gunstig in wegenbelasting. Denk met dit budget niet heel veel keuze is vermoed is. Maar ach; je hebt er maar 1 nodig natuurlijk ;)

Mijn ouders rijden al jaren lang een meriva uit 2014. Mooi glazen dak, fijne stoelen, voelt op de langere rit heel stabiel aan, kleuren navi alles er op en er aan. Al 5 jaar probleemloos en achterin kun je heel goed zitten. Hun hebben de 120pk versie en die is niet snel / loom en die weegt ook wel een stukje meer dan een Jazz vermoed ik.

Ik kan zo nog een 20 auto's neerzetten die prima aan de eisen voldoen

Het technisch identieke broertje van de ix20 --> KIA Venga

Van de Citroen C3 heb je ook een C3 Picasso, net een beetje meer ruimte allicht.
En vergeet ook een C4 cactus niet. Die zijn relatief licht maar wel de ruimte van een klasse hoger. Met daarbij wel moderne en zuinige motoren / veiligheidssystemen; C4 Cactus --> weegt maar 950 kg (!)

Skoda Roomster, wel kijken of de ketting al is vervangen. maar dit type automaat is heel zuinig en prettig.

Nissan Note is een prima ding in dit segment


Verder heeft elk merk wel zo'n type auto in hun assortiment met allen hun voor en nadelen
 
Citroen C4 cactus, let daarbij wel goed op dat de in olie draaiende distributieriem nog goed is en dat je altijd dealeronderhoud geeft of zeker weet dat de correcte homologatie olie erin gaat.

HEEEL belangrijk, dan zijn het zuinige, goedkope wagens die nog best betrouwbaar is lekker rijd en stil is.
 
Toyota verso s is een aanrader volgens de condumentenbond, heeft een cvt automaat, das traploos

Bij citroen altijd voor een generatie gaan met vol automaat, de pre facelift cactus heeft bijvoorbeeld een half automaat en pas bij de facelift een vol automaat.een half automaat wil je niet, Google op halfautomaat en peugeot en of Citroën

Een chevrolet aveo is binnen je budget de enige keuze met een 6 traps automaat, de trax ook maar die moet je met een lampje zoeken.

Bij de ix en de venga loont het om voor de facelift te gaan je krijgt dan een 6 traps automaat ipv een viertraps

De meriva is er ook binnen je budget met 6 traps, maar das een zwaargewicht
 
In een Jazz zit je achterin beter dan menig c-segmenter en ook dan in de 'premium' d-segmenters. Ontbreekt alleen de centrale armsteun.
 
AsconaGT zei:
ruim achterin zitten is een relatief begrip. Ik vind zo'n jazz niet bepaald ruim eerlijk gezegd. maar het kleine formaat is wel gunstig in wegenbelasting. Denk met dit budget niet heel veel keuze is vermoed is. Maar ach; je hebt er maar 1 nodig natuurlijk ;)

Mijn ouders rijden al jaren lang een meriva uit 2014. Mooi glazen dak, fijne stoelen, voelt op de langere rit heel stabiel aan, kleuren navi alles er op en er aan. Al 5 jaar probleemloos en achterin kun je heel goed zitten. Hun hebben de 120pk versie en die is niet snel / loom en die weegt ook wel een stukje meer dan een Jazz vermoed ik.

Ik kan zo nog een 20 auto's neerzetten die prima aan de eisen voldoen

Het technisch identieke broertje van de ix20 --> KIA Venga

Van de Citroen C3 heb je ook een C3 Picasso, net een beetje meer ruimte allicht.
En vergeet ook een C4 cactus niet. Die zijn relatief licht maar wel de ruimte van een klasse hoger. Met daarbij wel moderne en zuinige motoren / veiligheidssystemen; C4 Cactus --> weegt maar 950 kg (!)

Skoda Roomster, wel kijken of de ketting al is vervangen. maar dit type automaat is heel zuinig en prettig.

Nissan Note is een prima ding in dit segment


Verder heeft elk merk wel zo'n type auto in hun assortiment met allen hun voor en nadelen

Bedankt voor de uitgebreide reactie. Goed om te horen dat de Meriva bevalt. Ik heb nog nooit ingezeten, maar van buiten af zien ze er comfortabel uit qua ruimte. Ik zal ook verder kijken naar de C4 Cactus.
 
Auto encyclopedie zei:
Toyota verso s is een aanrader volgens de condumentenbond, heeft een cvt automaat, das traploos

Bij citroen altijd voor een generatie gaan met vol automaat, de pre facelift cactus heeft bijvoorbeeld een half automaat en pas bij de facelift een vol automaat.een half automaat wil je niet, Google op halfautomaat en peugeot en of Citroën

Een chevrolet aveo is binnen je budget de enige keuze met een 6 traps automaat, de trax ook maar die moet je met een lampje zoeken.

Bij de ix en de venga loont het om voor de facelift te gaan je krijgt dan een 6 traps automaat ipv een viertraps

De meriva is er ook binnen je budget met 6 traps, maar das een zwaargewicht

Bedankt voor de reactie. Ik zal inderdaad proberen te gaan voor een volautomaat van Citroën, gezien wat negatieve berichten mbt halfautomaat. Bedankt voor de top van de Aveo. Voor mij nog redelijk onbekend, dus zal eea Googlen.
 
Dit model is licht en verrasend ruim op de achterbank.
Gevonden via Gaspedaal.nl
https://api.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/151102042/Android?s=24-24-3-3-1-1&portals_amount=1&portals_dealersite=0&sorteren=km-a&referer=gaspedaal.nl&hashed_id=
 
Er zijn goede opties genoemd. De Nissan Juke lijkt mij ook een goede optie.
De auto heeft een grote en degelijke motor. Er zijn wel ruimere opties.
 
Wellicht niet helemaal wat je zoekt, maar wel een uitstekende deal https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/chevrolet/m1815279154-chevrolet-cruze-1-8-lt-nap-airco-apk ik ben geen garage houder, maar had hier 7500 voor willen hebben
 
Frits79 zei:
Auto encyclopedie zei:
Wellicht niet helemaal wat je zoekt, maar wel een uitstekende deal https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/chevrolet/m1815279154-chevrolet-cruze-1-8-lt-nap-airco-apk ik ben geen garage houder, maar had hier 7500 voor willen hebben
Er wordt gezocht naar een auto waar je relatief weinig mrb voor betaald en dan kom jij hier mee aan.
Voordeel is wel dat je veel geld overhoudt, nadeel us dat je hem aan de straatstenen niet kwijt raakt.

Auto's met logische nap en vol automaten gaan als warme broodjes. Ik volg het 2e hands aanbod Chevrolet modellen met 6 traps automaten op de voet, die met logische nap zijn zo weg, zelfs de oudere aveo (de kalos met nieuwe chevrolet neus) en die heeft zelfs een 4 traps.

Je opmerking aan de straatstenen begrijp ik ook niet, wat wil je er over paar jaar nog aan verdienen als die nu voor 5.000 te koop staat? Of heb je liever voor 5.000 euro een automaat met dubbele koppeling of iets met een half automaat.

TS komt zelf met de meriva dat lijkt me ook geen goedkope kostganger in de wegenbelasting
 
Frits79 zei:
Auto encyclopedie zei:
Frits79 zei:
Auto encyclopedie zei:
Wellicht niet helemaal wat je zoekt, maar wel een uitstekende deal https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/chevrolet/m1815279154-chevrolet-cruze-1-8-lt-nap-airco-apk ik ben geen garage houder, maar had hier 7500 voor willen hebben
Er wordt gezocht naar een auto waar je relatief weinig mrb voor betaald en dan kom jij hier mee aan.
Voordeel is wel dat je veel geld overhoudt, nadeel us dat je hem aan de straatstenen niet kwijt raakt.

Auto's met logische nap en vol automaten gaan als warme broodjes. Ik volg nouw de Chevrolet modellen met 6 traps automaten, die met logische nap zijn zo weg, zelfs de oudere aveo (de kalos met nieuwe chevrolet neus) en die heeft zelfs een 4 traps.

Je opmerking aan de straatstenen begrijp ik ook niet, wat wil je er over paar jaar nog aan verdienen als die nu voor 5.000 te koop staat? Of heb je liever voor 5.000 euro een automaat met dubbele koppeling of iets met een half automaat.

TS komt zelf met de meriva dat lijkt me ook geen goedkope kostganger in de wegenbelasting
De Cruze is een auto die totaal ongewild is, iets wat he ook ziet aan de prijzen en de meeste garages willen ze ook niet hebben, er is amper markt voor.
Je ziet ze ook nooit meer rijden je kan beter voor ern Baleno gaan, stuk betere auto en meer wasr voor je geld.

Geloof me Epica die cruze met 6 traps vol automaat is deze week /halverwege a.s week verkocht. Van de baleno verwacht ik dat die niet zo'n sterke restwaarde houdt dan een Swift. Zelf zou ik altijd voor een boosterjet gaan omdat je dan een 6 traps hebt ipv een cvt.

De reden dat je ze weinig zie is dat nl geen sedan land is en dat de hatchback en station veel later kwamen. Golf 6jes met dsg zijn wel veel verkocht wellicht meer jouw ding.

Maar betrouwbare en betaalbare toppers met automaten en kloppende nap lijken van de aardbodem verdwenen, check maar eens gaspedaal hoeveel Lancer met automaat er nog te koop staan of van de Kia carens. Tot voor kort altijd wel minimaal een stuk of 10
 
Auto encyclopedie zei:
Frits79 zei:
Auto encyclopedie zei:
Frits79 zei:
Auto encyclopedie zei:
Wellicht niet helemaal wat je zoekt, maar wel een uitstekende deal https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/chevrolet/m1815279154-chevrolet-cruze-1-8-lt-nap-airco-apk ik ben geen garage houder, maar had hier 7500 voor willen hebben
Er wordt gezocht naar een auto waar je relatief weinig mrb voor betaald en dan kom jij hier mee aan.
Voordeel is wel dat je veel geld overhoudt, nadeel us dat je hem aan de straatstenen niet kwijt raakt.

Auto's met logische nap en vol automaten gaan als warme broodjes. Ik volg nouw de Chevrolet modellen met 6 traps automaten, die met logische nap zijn zo weg, zelfs de oudere aveo (de kalos met nieuwe chevrolet neus) en die heeft zelfs een 4 traps.

Je opmerking aan de straatstenen begrijp ik ook niet, wat wil je er over paar jaar nog aan verdienen als die nu voor 5.000 te koop staat? Of heb je liever voor 5.000 euro een automaat met dubbele koppeling of iets met een half automaat.

TS komt zelf met de meriva dat lijkt me ook geen goedkope kostganger in de wegenbelasting
De Cruze is een auto die totaal ongewild is, iets wat he ook ziet aan de prijzen en de meeste garages willen ze ook niet hebben, er is amper markt voor.
Je ziet ze ook nooit meer rijden je kan beter voor ern Baleno gaan, stuk betere auto en meer wasr voor je geld.

Geloof me Epica die cruze met 6 traps vol automaat is deze week /halverwege a.s week verkocht. Van de baleno verwacht ik dat die niet zo'n sterke restwaarde houdt dan een Swift. Zelf zou ik altijd voor een boosterjet gaan omdat je dan een 6 traps hebt ipv een cvt.

De reden dat je ze weinig zie is dat nl geen sedan land is en dat de hatchback en station veel later kwamen. Golf 6jes met dsg zijn wel veel verkocht wellicht meer jouw ding.

Maar betrouwbare en betaalbare toppers met automaten en kloppende nap lijken van de aardbodem verdwenen, check maar eens gaspedaal hoeveel Lancer met automaat er nog te koop staan of van de Kia carens. Tot voor kort altijd wel minimaal een stuk of 10
Wie is Epica?
 
Verkocht https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/chevrolet/m1815279154-chevrolet-cruze-1-8-lt-nap-airco-apk

Das snel voor een auto waar niemand blijkbaar op zit te wachten.
 
Terug
Bovenaan