Timo - '98 MG F, '00 Rover 200 BRM, '11 Mini Clubman

SCHITTEREND!!! (y)

Een prachtige auto in een erg gave kleur, inclusief het interieur! Die grille zou inderdaad een vooruitgang zijn, dit staat niet erg mooi.

Overigens mankeert je Lancia niets. Dat heet karakter, geen kwaaltjes. Als 'ie niet start dan kun je nog altijd een klapstoeltje pakken, ervoor gaan zitten en van het prachtige design genieten! (y)
 
Rob076 zei:
Overigens mankeert je Lancia niets. Dat heet karakter, geen kwaaltjes. Als 'ie niet start dan kun je nog altijd een klapstoeltje pakken, ervoor gaan zitten en van het prachtige design genieten! (y)

Exact. En je bent niet ongelukkig als hij kapot gaat, maar juist gelukkig als hij het blijft doen. :)
 
Rob076 zei:
SCHITTEREND!!! (y)

Een prachtige auto in een erg gave kleur, inclusief het interieur! Die grille zou inderdaad een vooruitgang zijn, dit staat niet erg mooi.

Overigens mankeert je Lancia niets. Dat heet karakter, geen kwaaltjes. Als 'ie niet start dan kun je nog altijd een klapstoeltje pakken, ervoor gaan zitten en van het prachtige design genieten! (y)

Erg herkenbaar :D Gefeliciteerd iig met je nieuwe aanwinst, ik vind het best een mooie auto voor zijn leeftijd! In- en exterieur zien er naar mijn mening nog erg goed uit op de foto's, zeker voor de prijs die je maar hebt moeten betalen. Veel veilige km's gewenst!
 
Joël D. zei:
Rob076 zei:
Overigens mankeert je Lancia niets. Dat heet karakter, geen kwaaltjes. Als 'ie niet start dan kun je nog altijd een klapstoeltje pakken, ervoor gaan zitten en van het prachtige design genieten! (y)

Exact. En je bent niet ongelukkig als hij kapot gaat, maar juist gelukkig als hij het blijft doen. :)

Oeh, da's een mooi tegeltje! :D
 
Oef, die Delta komt hier wel even binnen. In 1996 heb ik precies zo'n auto, maar dan felrood, nieuw gekocht bij de UAM, de Utrechtse Lancia dealert. De PB-XB-55.

Wat een absoluut heerlijk autootje was dat. Heel Europa mee door gecrossed. 100K op de teller gezet, 215 km/h op de klok gehaald, heel veel bewonderende blikken mee ontvangen. Moet nog eens een fotootje inscannen.

Heel veel plezier ermee en hou deze melancholicus op de hoogte van je ervaringen. En meer foto's zijn zeer welkom.

Enjoy!
 
leuk ding, wist je die problemen al toen je hem kocht?

nou ja maakt ook verder niks uit, het is inderdaad karakter, en vooral omdat het een italiaan is.
starten zou ik wel ff oplossen, net zoals het knipperlicht, ergens nieuw draadje, of nieuw relais of zoiets.
en dat gat, zou ik in de gaten houden, maar kost ook niet veel moeite.
denk 10 euro aan verf en wat oud ijzer, en een beetje lasstaaf.

Veel plezier ermee.

ben benieuwd wat je ermee gaat doen, en blijf nog wel ff plakken
 
Als ik het zo hoor ben je er niet vies van zelf wat aan je auto te doen, dan moeten die thermostaat en knipperlicht vast wel lukken! En ook die stationairloop moet je een eind mee komen (y)

Prachtige auto!
 
Geweldig, dat was mijn eerste zelf uitgezochte lease-auto!

Een zwarte, met exact hetzelfde interieur en Climate Control! Ik had toen een van de eerste HPE-16V's in Nederland, ondanks het feit dat de auto qua reparatiegevoeligheid zijn reputatie eer aan deed was ik er erg trots op! Objectief was hij niet bijzonder vlot door zijn obesitas, het verbruik was schokkend hoog (10 liter/100 kilometer), overdreef de snelheidsmeter gigantisch (de klok met 220 als grens uit laten lopen lukte ook met wind tegen) en leek hij door dronken clowns gebouwd qua afwerking...

...maar laat dit je niet afschrikken, fijn dat er nog een paar exemplaren op de weg zijn. Heel veel plezier met je fantastische auto, voor mij inmiddels een stukje jeugdsentiment!!!
 
Ik begin serieus nu al te twijfelen of ik niet toch in deze auto moet "investeren" om 'm helemaal goed te maken... ben er blijkbaar nu al aan gehecht o_O En er zijn nog zo weinig HPE's over dat het zonde is als deze over een jaar of 2 ook op de sloop belandt, terwijl hij met wat moeite echt gered kan worden.

Ook gaaf om te lezen dat er nu al twee ex-Delta bezitters zijn. Mooie verhalen. Ben benieuwd naar een foto van die van jullie!

Tijd voor een quote bom.

Joël D. zei:
Rob076 zei:
Overigens mankeert je Lancia niets. Dat heet karakter, geen kwaaltjes. Als 'ie niet start dan kun je nog altijd een klapstoeltje pakken, ervoor gaan zitten en van het prachtige design genieten! (y)

Exact. En je bent niet ongelukkig als hij kapot gaat, maar juist gelukkig als hij het blijft doen. :)
Wijze woorden :) Toch raar hoe karakter bij een auto werkt. Een Polo oid met deze problemen had ik vervloekt maar van een Lancia kan ik 't zonder twijfel accepteren.

En even offtopic... Rob, ook een Bredanaar? Ik woon er iig wel dus wie weet zie je 'm ooit nog ergens staan of rijden :D

Escher zei:
Gefeliciteerd iig met je nieuwe aanwinst, ik vind het best een mooie auto voor zijn leeftijd! In- en exterieur zien er naar mijn mening nog erg goed uit op de foto's, zeker voor de prijs die je maar hebt moeten betalen. Veel veilige km's gewenst!
Op de foto's ziet het er een stuk rooskleuriger uit dan het eigenlijk is, in 't echt valt het wel op. Zal 't met andere foto's ook wel laten zien binnenkort. Maar voor zijn leeftijd is het best een strakke auto ja.

Nissan GT-R zei:
leuk ding, wist je die problemen al toen je hem kocht?
Deels wist ik van de problemen (had me van tevoren ingelezen over typische Delta-kwaaltjes), maar het roestgat bijvoorbeeld kwam ik pas na aankoop achter. Niet goed genoeg gekeken... al weet ik niet of ik 'm dan had laten staan. Er moet wel wat aan te doen zijn.

Terence zei:
Als ik het zo hoor ben je er niet vies van zelf wat aan je auto te doen, dan moeten die thermostaat en knipperlicht vast wel lukken! En ook die stationairloop moet je een eind mee komen (y)
Ik heb al heel enthousiast een werkplaatshandboek besteld, ben alleen niet heel technisch ingesteld... maar ik vind 't wel leuk om ermee te prutsen en daar van te leren. Dus wat dat betreft is dit een mooie uitdaging :p en als 't allemaal te ingewikkeld wordt laat ik 't echt wel door een ander doen.
 
.Timo zei:
En even offtopic... Rob, ook een Bredanaar? Ik woon er iig wel dus wie weet zie je 'm ooit nog ergens staan of rijden big smile smiley

Helemaal juist! Waar ergens ben jij gestationeerd? Dan ga ik even extra letten op een Delta, hoewel me die normaal ook niet ontgaan ;)
 
Erg fraai model. En helaas rap aan het verdwijnen...

Zeldzame versie van deze Delta: de sportieve HF Turbo. Naar mijn idee zijn hier zelfs minder exemplaren van dan van de HF-versies van de eerste, vierkante Delta.

showimage.php
 
Ook ik heb 4 jaar lang een Delta HPE 1.6 16v gereden. Een donkergroene, ook met Climate Control. Ik heb er goede herinneringen aan. De auto reed lekker sportief maar toch comfortabel en was van alle luxe voorzien. Ook ruimt voldoende voor 2 personen en een vakantieuitrusting! Ik haalde overigens probleemloos 1 op 12 a 13. Wat me ook is bijgebleven zijn de kosten om hem te onderhouden, want die waren wel hoger dan gemiddeld!

Ik wens je veel plezierige kilometers toe!

Review
 
Prachtige wagen zo'n Delta HPE, stuurt ook vrij goed.
Mijn buurman heeft een Hf 2.0 Turbo, echt een kanon is dat.
Je ziet een Delta vrijwel niet meer is erg jammer.

Persoonlijk zou ik eentje kopen met een zwaardere motor want het verbruik is nagenoeg gelijk.
Want ook de Hf turbo van mijn buurman loopt zo rond de 1 op 10.

Laatst nog op Viva Italie, stond er een knalrode HF facelift in topstaat, echt geweldig mooi:cool:
 
Rob076 zei:
Joël D. zei:
Rob076 zei:
Overigens mankeert je Lancia niets. Dat heet karakter, geen kwaaltjes. Als 'ie niet start dan kun je nog altijd een klapstoeltje pakken, ervoor gaan zitten en van het prachtige design genieten! (y)

Exact. En je bent niet ongelukkig als hij kapot gaat, maar juist gelukkig als hij het blijft doen. :)

Oeh, da's een mooi tegeltje! :D

tegeltje.jpg
 
Jaaaaaaren geleden ooit in zo'n auto meegereden. Hij ging naar mijn idee heel hard. Hoe hard weet ik niet, want de kilometerteller was kapot!:)

Leuk ding hoor, toch een bijzondere auto voor weinig geld.
 
Rob076 zei:
.Timo zei:
En even offtopic... Rob, ook een Bredanaar? Ik woon er iig wel dus wie weet zie je 'm ooit nog ergens staan of rijden big smile smiley

Helemaal juist! Waar ergens ben jij gestationeerd? Dan ga ik even extra letten op een Delta, hoewel me die normaal ook niet ontgaan ;)

Geeren-Noord... niet de meest relaxte wijk. En dat is nog een understatement. Maar wel zonder vergunning parkeren :)

Bofkont zei:
Mijn buurman heeft een Hf 2.0 Turbo, echt een kanon is dat.

Persoonlijk zou ik eentje kopen met een zwaardere motor want het verbruik is nagenoeg gelijk.
Want ook de Hf turbo van mijn buurman loopt zo rond de 1 op 10.

Laatst nog op Viva Italie, stond er een knalrode HF facelift in topstaat, echt geweldig mooi:cool:

HF Turbo is wel geweldig ja, ik zou er gelijk voor ruilen. Maar helaas waren er, voor de prijs die ik voor deze betaald heb, geen HPE's met grotere motor te vinden. En de 1.6 is het meest hufterproof, dus blijft 't met onderhoud hopelijk een beetje binnen de perken :p

basvijn zei:
Ik haalde overigens probleemloos 1 op 12 a 13. Wat me ook is bijgebleven zijn de kosten om hem te onderhouden, want die waren wel hoger dan gemiddeld!

Na de eerste tankbeurt kwam ik rond de 1 op 10 uit, dus daar valt hopelijk nog wat verbetering te halen. En hoge onderhoudskosten heb ik me al op ingesteld, het blijft natuurlijk een Lancia.

Straks ook even je review lezen :)

Joël D. zei:
https://i931.photobucket.com/albums/ad160/Lentepool/Autos/tegeltje.jpg

hahaha held :)
 
1:10? Dat zou toch wel wat beter kunnen voor een auto met 103 pk. Ik rij 1:13 met m'n 155.
 
Ik mag hopen dat 't beter kan ja. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik nog niet m'n best heb gedaan om zuiniger te rijden (lees: toch wel redelijk doorgereden). En dat stationair erg onregelmatig draaien schijnt iets met de brandstofpomp/-slang/-ding te maken te hebben, dat helpt vast ook niet mee voor 't verbruik...

Maar 1:13 in een 155 klinkt ook wel erg netjes. Dat haalde ik zelfs met m'n 75pk Rover niet :p

< Delta.
 
Nou moet ik zeggen dat dat vrij veel snelweg was. Aan de andere kant: m'n Alfa draait 3750 toeren bij 120. ;)
 
Ben blij dat de Kappa die ik heb als onderhoudsvriendelijk te boek staat,

Mijne heeft nu 184.600 km gelopen en vorig jaar juli gekocht met 161.500 km op de klok, tot op heden alleen blokken en schijven voor vervangen en bij aankoop distributieriem en thermostaat, mij hoor je niet klagen. Aanschafprijs was 950 euro.

Lancia's blijven heerlijke auto's om te rijden(y)
 
.Timo zei:
Rob076 zei:
.Timo zei:
En even offtopic... Rob, ook een Bredanaar? Ik woon er iig wel dus wie weet zie je 'm ooit nog ergens staan of rijden big smile smiley

Helemaal juist! Waar ergens ben jij gestationeerd? Dan ga ik even extra letten op een Delta, hoewel me die normaal ook niet ontgaan ;)

Geeren-Noord... niet de meest relaxte wijk. En dat is nog een understatement. Maar wel zonder vergunning parkeren :)

Oh, die wijk bestaat echt? Ik wil daar serieus nog eens heengaan.... Mocht je ooit bij Zandberg/Ginneken zijn, dan moet je maar een teken geven :)
 
Monsieur Le Loure zei:
de Kappa die ik heb
Een Kappa SW zelfs :eek: geweldig!

Rob076 zei:
Oh, die wijk bestaat echt? Ik wil daar serieus nog eens heengaan.... Mocht je ooit bij Zandberg/Ginneken zijn, dan moet je maar een teken geven :)
Zoveel is er niet te zien hier, alleen veel hangjongeren :p Zandberg kom ik bijna nooit, toevallig eerder vandaag wel... Waar onder andere deze schone Italiaanse stond, de jongere zus van:

iIwOs.jpg


:D
 
Mijn blauwe HF staat ook weleens in Breda als ik daar op stap ben.
Niet altijd even blij mee, want soms tref je na afloop je auto onder de troep aan.

Laatst nog op Viva Italie, stond er een knalrode HF facelift in topstaat, echt geweldig mooi
De rode HF die bij de Delta stand stond (ik heb ook geen andere gezien?), net als ik, staat te koop (als ie inmiddels niet is verkocht ondertussen).
Leuk ook die HF's op de baan, ze reden alles zoek, incl. een GTA die tegelijkertijd reed.
En ik kon sip toekijken, want ik was er met een kapot stuurhuis.

Naar mijn idee zijn hier zelfs minder exemplaren van dan van de HF-versies van de eerste, vierkante Delta.
Dat begin ik inmiddels ook te denken ja. Open een willekeurige verkoopsite en ik zie meer Integrales te koop dan een HF van na 1993.
Ik denk ook dat het er mee te maken heeft dat men graag een Integrale opknapt (hoeveel projecten staan er niet te koop) en dat men dat met de Delta 2 een stuk minder heeft. Daarnaast is er voor de Integrale veel meer te krijgen. Motorisch zijn ze redelijk gelijk, dus dat gaat nog. Maar bodywork enzo is er echt stukken meer voor de Integrale.

HF Turbo is wel geweldig ja, ik zou er gelijk voor ruilen.
Zou ik niet doen. Daar ga je op leeg lopen als je zoiets fatsoenlijk wilt onderhouden. Ow en de aanschafprijs zal ook minstens 3k moeten zijn wil je een redelijke vinden. Alles daaronder gaat je minstens nog eens dat kosten om de auto in goede staat te brengen.
Je zal niet de eerste zijn die goedkoop een HF op de kop tikt en die na korte tijd weer weg doet vanwege de hoge kosten (voor bv apk).

En de 1.6 is het meest hufterproof
Correct.
 
Paulus0013 zei:
HF Turbo is wel geweldig ja, ik zou er gelijk voor ruilen.
Zou ik niet doen. Daar ga je op leeg lopen als je zoiets fatsoenlijk wilt onderhouden. Ow en de aanschafprijs zal ook minstens 3k moeten zijn wil je een redelijke vinden. Alles daaronder gaat je minstens nog eens dat kosten om de auto in goede staat te brengen.
Je zal niet de eerste zijn die goedkoop een HF op de kop tikt en die na korte tijd weer weg doet vanwege de hoge kosten (voor bv apk).
Vandaar ook alleen ruilen ;) Een goede HF (of zelfs een 1.8) kan ik voorlopig echt niet betalen, laat staan onderhouden... zou vooral zonde van de auto zijn. Eerst maar afstuderen en een baan vinden :)
 
De rode HF die bij de Delta stand stond (ik heb ook geen andere gezien?), net als ik, staat te koop (als ie inmiddels niet is verkocht ondertussen).
Leuk ook die HF's op de baan, ze reden alles zoek, incl. een GTA die tegelijkertijd reed.
En ik kon sip toekijken, want ik was er met een kapot stuurhuis.

Pardon Paulus,

In die rode GTA zat ik als bijrijder, maar wij hebben die HF ingehaald en die kon echt niet bijbenen.
https://www.youtube.com/watch?v=K6SE0FwIuM07
7:19 de GTA komt er met een noodgang voorbij ;)
 
Jij hebt het over 2011 en ik over 2012, ik denk dat daar het verschil zit. In 2012 was het een grijze? 147 GTA dacht ik (in ieder geval geen rode en ook geen sedan). Misschien had die geen zin om voluit te gaan, dat kan ook nog natuurlijk.

De rode HF die te koop staat is degene vanuit waar gefilmd wordt (en die Hagenees moet zijn mond houden tijdens het filmen).
https://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=220338465&cd=634836025840000000
Of ie werkelijk 250pk redt vraag ik me af, met een standaard chip zal het andere spruitstuk ook niet veel uitmaken.
Overigens een van de weinige HF's die ik blind zou kopen, als ik op zoek zou zijn dan ;).
Ik wil er best 2 hebben, maar dan moet de 2e wel een Integrale zijn.

Is de rode GTA nog gekieteld (of gestript)?
Een stock GTA zou op papier niet zo'n gehakt maken als op het filmpje te zien is (tegen een stock HF wel met gemak). Al kan ik me best voorstellen dat Tom (eigenaar rode HF) niet tot op het randje zal gaan.

Als ik Squadra tuning mag geloven valt er uit die 3.2 ook niet zo veel extra meer te persen?
 
.Timo zei:
Rob076 zei:
Oh, die wijk bestaat echt? Ik wil daar serieus nog eens heengaan.... Mocht je ooit bij Zandberg/Ginneken zijn, dan moet je maar een teken geven :)
Zoveel is er niet te zien hier, alleen veel hangjongeren :p Zandberg kom ik bijna nooit, toevallig eerder vandaag wel... Waar onder andere deze schone Italiaanse stond, de jongere zus van:

iIwOs.jpg


:D

Dan ben je volgens mij heel dichtbij geweest, want hierachter staat inderdaad zo'n Delta. Prachtauto overigens! (y)
 
Hoi Rob,

Deze GTA van mijn kameraad is volledig stock, zelfs mijn Audi S3 quattro 260pk 350nm was niet sneller mischien in de tussensprintjes een klein beetje.
De 3.2 V6 in de GTA is echt een beestachtig bruut blok van dat.
Maar inderdaad misschien ging de HF ook wel niet tot het randje, mijn kameraad ging wel als een beest over de baan met zijn GTAo_O
Deze GTA heeft inmiddels al 3ton op de klok en absoluut probleemloos (y)
In de toekomst wil hij hem nog naar auto delta brengen, uitboren tot een 3.7 en een volledige blokrevisie, vermogen zou dan op 350pk komen.
Topgear heeft ooit eentje getest weet ik nog wel, was helemaal beestachtig :cool:o_O

Trouwens wel een geweldig mooie HF die te koop staat in dat linkje van je(y)
Ik heb hem in 2011 ook goed bekeken.
Bijna niet meer te vinden in die staat helaas.
 
Een verschil van dag en nacht deze 2. Zowel in stijl, grootte, statuur etc. Ze hadden op dit oude model zo mooi kunnen voortborduren zonder zich schuldig te maken aan drama-queen ambities van het model erna......

Sober en strak vs. overstyling.

mNxXO.jpg


iIwOs.jpg
 
De Delta 3 heeft niets meer van doen met zijn voorgangers.
Het imago van een sportieve auto met een verleden is compleet de nek omgedraaid.
Had hem dan een andere naam gegeven, denk ik weleens.
 
Dat bedoel ik. In de jaren 90 en ervoor was een Delta nog een (sorry hoor) auto waar men soort van tegen op keek. Een beetje een sjieke upperclass bak. Met een rijk en stoer rally verleden. De huidige heeft niets van dat al.
 
Op het gebied van styling ben ik het trouwens niet met je eens. Ik denk niet dat je kunt zeggen dat de Delta 3 niet stijlvol is, want dat is ie zeker wel. Maar dan op een andere manier dan zijn voorgangers.
Mijn idee is dus: een stijlvolle Italiaan? Ja.
Een opvolgers van de Delta? Nee.
 
Lancia_Delta_Integrale_by_Dario_Carbone_04.jpg


50387354cd4c40f4f4af6b94dd608196.jpg


m1gy55tbwfa9_600.jpg


Tussen Delta II en Delta III is er volgens mijn bescheiden opinie toch sprake van een stijlbreuk. Van doelgerichte vuurpijl naar een Bengaalse vuur-iets, ding, geval. Nou vind ik Bengaals vuur ook heel mooi, maar intimiderend is het allemaal niet meer. Dat hadden de Delta I en Delta II (ondanks z'n gebrek aan race-pedigree) het toch beter voor mekaar.

En Mozes, wat waren de I en II toch prachtig vormgegeven Italiaanse statements!
 
Je kiest ze ook wel uit he, die foto's?

Een Integrale moet ook wel de juiste velgen hebben en de Delta 2 met EVO500 kit is enorm zeldzaam.


Ik zou persoonlijk liever zulke foto's zien:

Evo2:
1242910534_autowp_ru_lancia_delta_hf_integrale_evo_.jpg


Delta 2 met Zenderkit:
lancia-delta-hpe-2.0-hf-turbo-01.jpg
 
Stuk voor stuk zijn alle drie de Delta generaties beauties, echter ben ik het er wel mee eens dat de 3 geen echte Delta is, eerder een opvolger van de Kappa.
Anyway, terug naar Timo's Delta, zo op het eerste gezicht ziet hij er nog zeker netjes uit en hoop ook dat deze nog lang de wegen onveilig mag maken :D, het probleem van de verweerde velgen is helaas veel voorkomend bij dit type velgen, had mijn vorige ypsilon met deze velgen ook last van helaas. Als je een beetje handig bent schijnt dit wel te verhelpen te moeten zijn door op te schuren en opnieuw in de blanke lak te zetten (als ik t me goed herinner dat het opschuren was). En dat interieur hè, dat is toch pure verwennerij :)
 
Zondag knutseldag! Bij m'n ouders op de oprit vandaag wat dingen aangepakt. Misschien niet zo interessant als sommige andere projecten die hier langskomen, maar toch :p

Als eerste de wanstaltige witte grille. Was bang dat die er maar moeilijk uit te krijgen was, maar vier schroeven los en ik had 'm in mn handen. Overwinning #1. Schoonmaken, ontvetten, ophangen om te spuiten. Weer eens wat anders dan de was in de tuin o_O

RSBVC.jpg

Ov1pF.jpg

42hkE.jpg


Ziet er zo minstens 1000 keer beter uit dan het witte. Binnenkort de grijze bumperdelen ook overspuiten, want dat plastic shine spul houdt niet echt goed zoals je ziet o_O Die ga ik wel met 'echte' bumperspray doen in plaats van de spuitbus die ik voor de grille gebruikt heb. Was een bus die nog in de schuur stond, maar deze is naar mijn mening iets te donker om dat ook op de bumpers te spuiten.

Toen we toch bezig waren gelijk maar met 't knipperlicht lopen prutsen. In het lichtje rechtsvoor stond een laag water van ongeveer 1 cm... logisch dat er dan ergens iets niet goed gaat. Had er eigenlijk een foto van moeten maken, maar in de eerste foto in de OP is het ook een beetje te zien. Maar goed, lampje eruit, water eruit laten lopen, de boel drooggefohnd, lampunit aan de bovenkant waar het water erin kon komen dichtgekit, terug erin.

Kut, nu knippert ie helemaal niet meer.

Dan maar weer eruit. Contactpunten waren blijkbaar niet meer helemaal goed, ergens best logisch o_O Na een beetje krabben, verbuigen en schoonmaken deed ie het wel weer... voor even. Toen ik net thuis kwam maakte ie weer geen contact, dus morgen nog een keer naar kijken en anders op de sloop een ander stekkertje halen. MAAR de in de OP genoemde constante tik is nu wel weg. Victory.

IYj8k.jpg


En in de categorie makkelijk op te lossen tot slot de achterbank! De ene helft daarvan kon niet neerklappen, en zat met een tiewrap vastgemaakt. Was bang dat het hele systeem om 'm vast te zetten kapot was en de bank uit zichzelf niet rechtop kon blijven staan. Toch de gok genomen om de tiewrap door te snijden, en het bleek 100% mee te vallen. De hendel om de bank neer te klappen zat niet meer aan de rest van het systeem vast (was afgebroken), maar met de bank zelf was niks mis. Dus een touwtje eromheen gedaan om 'm alsnog los te kunnen trekken en neer te kunnen klappen. Niet de mooiste oplossing, wel de meest praktische :p Misschien ga ik nog kijken of het hendeltje weer vast te maken valt, maar voorlopig werkt dit prima.

Volgende plan: de roest aanpakken. Zit een redelijk gat in de bodem (gelukkig geen dragend deel) en ook een van de dorpels heeft een zwakkere plek. Vandaag wat tectyl erop gespoten, zodat het hopelijk niet veel verder roest, en dan binnenkort kijken of er makkelijk wat aan te doen is. Of binnenkort... volgende maand. Heb er voorlopig helaas niet echt tijd voor.

Verder dus de bumpers voor en achter ook spuiten, en een goeie poetsbeurt en fotoshoot! En eigenlijk wil ik ook een setje luxe platen, wat er nu op zit straalt ook niks uit :)
 
Mooie update! Updates voor de oude goedkope bakken vind ik juist de meest interessante, zeker van zo'n fraai en ondergewaardeerd model. Heb je al (gekookte) lijnolie voor de bumpers geprobeerd?
 
Wat een herkenbare problemen.
Laatst hetzelfde gehad met knipperlicht linksvoor. Tijdens het rijden merkte ik ergens een storing. En jawel hoor, precies die dag controle van de politie o_O.
Thuis gekomen het knipperlicht losgehaald en die zat ook vol met water.

Bij mijn achterbank zijn de lipjes aan de bovenkant stuk. Ze haken niet meer in de pinnen, dus bank klappen is rijkelijk irritant. Is wel op te lossen met schroevendraaier. Volgens mij zijn die dingen nog wel te bestellen. Ik ga binnenkort langs mijn garage, zal wel laten weten hoe of wat.

En de zwarte gril staat hem of eigenlijk haar stukken beter!
 
Daewoo-Chevrolet zei:
Mooie update! Updates voor de oude goedkope bakken vind ik juist de meest interessante, zeker van zo'n fraai en ondergewaardeerd model. Heb je al (gekookte) lijnolie voor de bumpers geprobeerd?

Doet me denken aan Wheeler Dealers op Discovery. (y)
 
Zijn altijd leuke zondagen. Tenminste in mijn ogen. Helemaal met dit soort klusjes. Grill is er zeker op vooruit gegaan.
 
Terug
Bovenaan