Thule Atlantis Powergrip of T-tracks

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik heb een Thule Atlantis 600 skibox die op m'n Aero wingbars zit. De box heeft zgn powergrips die als een soort klauw om de railing heenklemmen.
Nu zei de verkoper dat als je 'm echt goed vast wil hebben je beter T-track adapters kan gebruiken en dat die ook stiller zijn dan de powergrips.
De T-track adapters zit in de gleuf op de dakdrager en zit met een moer met plaat vast in de box. Geen klauwen om de railing heen dus een kleiner windprofiel.

Heeft iemand die al gebruikt ? Is de box echt stiller op 't dak dan met de Powergrips ?

Ik ben erg benieuwd !

Ik heb zelf een Thule met de powergrips, ruim 3000 km mee gereden, ook flinke stukken autobahn en echt geen enkel probleem gehad; geen lawaai en geen beweging/verschuiving van de box. Ik heb geen ervaring met die adapters maar ik zou juist denken dat hoe minder connecties je hebt, hoe minder er fout kan gaan.
Heb je al met enkel de powergrips gereden? Gewoon even testen, als het je niet bevalt kun je altijd nog voor de adapters opteren.

Ja, ik heb de box vorig jaar met de powergrips gebruikt. Zat goed vast, maar ik hoorde wel gefluit op hoge snelheden.

Fluiten hoor je al snel, ik zie dat de dakdragers voorzien zijn van een gleuf. Als je hier een profiel in zet worden de dakdragers een stuk stiller. Ik heb dichte originele dakdragers en "powergrips" van Hapro en dat is een vrij stille combinatie.

Terug
Bovenaan