Thermostaatbehuizing Opel corsa D

Pieterxid

Net ingestapt
Hallo allemaal!

Mijn thermostaatbehuizing lekt en ik vroeg mij af hoeveel het ongeveer zou moeten kosten om het te vervangen. Mijn garage heeft mij een factuur gegeven van 400 euro. Is dit een normale prijs?

Pieterxid zei:
Hallo allemaal!

Mijn thermostaatbehuizing lekt en ik vroeg mij af hoeveel het ongeveer zou moeten kosten om het te vervangen. Mijn garage heeft mij een factuur gegeven van 400 euro. Is dit een normale prijs?

Dat hangt van je motor af.
Bij opels is de thermostaatbehuizing heel vaak achter de distributieriem verwerkt. Dan heb je dus ook de kosten van het vervangen van die riem erbij.
Er zijn er ook die gewoon aan de kant van het vliegwiel zitten en waar je eigenlijk zo bij kunt en je eigenlijk met een halfuurtje-uur werkloon + verse koelvloeistof uit kan.

Kijk even waar de bovenste slang van de koelvloeistof heen loopt. Dan zie je gelijk of het idd een 400 euro reparatie is of niet.
Distributiekant wel, vliegwiel(versnellingsbak)kant niet.

De thermostaatbehuizing zit links op de motor, dus je kan er heel makkelijk bij. Hoeft volgens mij weinig voor worden losgehaald, maar ik heb er helaas ook niet veel verstand van.

Pieterxid zei:
De thermostaatbehuizing zit links op de motor, dus je kan er heel makkelijk bij. Hoeft volgens mij weinig voor worden losgehaald, maar ik heb er helaas ook niet veel verstand van.

Als je voor je auto staat links (bijrijderskant)? Dan zit die achter de distributieriem.
De thermostaat zelf kun je zo aan, maar het huisje zit achter de riem vast, dus als dat lekt heb je een hoop werk.

Pieterxid zei:
Nee aan de bestuurderskant bedoel ik. Maar daar kan je wel makkelijk bij toch?

Dat mag geen 400 euro kosten nee.
Onderdeel zelf kost een paar tientjes. koelvloeistof erbij en werkuren...
Mijns inziens mag dat om en nabij de 100 euro kosten, misschien 150-200 afhankelijk van het uurtarief en de onderdelenprijzen natuurlijk. Maar echt geen 400. Of dat ding moet van goud zijn gemaakt?

Je kunt de garage toch gewoon vragen dat 400 euro nogal veel lijkt en dat je samen kijkt waar het geld hem in zit en waarom dit zoveel werk is?

en evnetueel een sevond opinion aanvragen bij een andere garage

Terug
Bovenaan