Terugkeer Formule 1 naar Zandvoort haalbaar

A

Anoniem

Guest
De Telegraaf zei:
[size=medium]Circuit en gemeente komen in actie voor Nederlandse Grand Prix[/size]

[size=large]Terugkeer Formule 1 naar Zandvoort haalbaar

De terugkeer van Formule 1 naar Zandvoort is haalbaar. Dat werd vrijdag bekendgemaakt op een persconferentie. Uit een rapport van de gemeente en het circuit blijkt dat een terugkeer van de F1 mogelijk is. Beide partijen willen er dan ook veel aan doen om een Nederlandse Grand Prix te bewerkstelligen. Daarvoor zal het circuit en ook de omgeving moeten voldoen aan de eisen van de Formula One Group en daar ligt dan ook de grootste uitdaging.

Ook kunnen de hoge kosten een obstakel vormen. De Formula One Group ontvangt nu jaarlijks twintig miljoen euro van Europese circuits, terwijl Zandvoort rekent op een bedrag van minimaal tien miljoen euro. Ook de bereikbaarheid van het circuit en het vervoersplan is belangrijk, maar daar maakt Zandvoort zich geen zorgen om. De nabijheid van Schiphol en dichtbijgelegen hotels werken bieden soelaas.

Na de onderhandelingen met de Formula One Group wordt bekend of de langgekoesterde droom van de gemeente en het circuit daadwerkelijk uit kan komen.[/size]

Ik zie het niet gebeuren. We hebben nu eenmaal geen geld voor dat soort dingen over. Anders hadden we ook allang een nieuwe Olympische Spelen in de maakt gehad.

Er speelt natuurlijk meer mee. F1 wordt populairder in NL, maar ook voor fans in de EU is het een extra mogelijkheid om een race te bezoeken.

20 miljoen per jaar en 30 miljoen éénmalige investering in de infrastructuur en het circuit is natuurlijk wel te overzien. De halve quote 500 zou dat persoonlijk kunnen investeren. F1 sponsor Heineken zou dit als 'gimmick' kunnen doen en zo wat extra europese relaties kunnen uitnodigen.

Met een WK of Olympische spelen is dat natuurlijk wel anders, de laatste edities waren respectievelijk 180 miljard en 10 miljard.. éénmalig!

Het grootste probleem zal de overlast zijn van het geluid en de CO2. Maar zolang de gemeente daar niet moeilijk over wil doen kun je Zandvoort weer het circuit maken dat het in vroeger tijden ook was.

Nico GTR zei:
Het grootste probleem zal de overlast zijn van het geluid en de CO2. ...

Oh ik dacht dat ze volgend jaar plugin-hybrides krijgen met verplicht 2 maal 30 minuten "paalladen" door courreur zelf in te pluggen ;) Tarzanbocht moet verplicht in full-EV modus.

V0RQ zei:
Nico GTR zei:
Het grootste probleem zal de overlast zijn van het geluid en de CO2. ...

Oh ik dacht dat ze volgend jaar plugin-hybrides krijgen met verplicht 2 maal 30 minuten "paalladen" door courreur zelf in te pluggen ;) Tarzanbocht moet verplicht in full-EV modus.

Nee 3000 rpm meer. ;)

Nico GTR zei:
Het grootste probleem zal de overlast zijn van het geluid en de CO2.

Volgens mij is dat geluid amper een probleem. De huidige F1-wagens maken zo weinig decibels, dat ze erover praten dat het juist harder moet om het echte racegevoel nog te behouden.

Rotterdam wil ook een kans maken, hoor ik net op de radio. En Assen natuurlijk (overigens geen optie. Zandvoort kan zich nog net aan Amsterdam Beach noemen, zodat alle fans die 1985 nog niet meegemaakt hebben nog enigszins weten waar het ligt, maar Assen...? Amsterdam North-East? hahaha). Eerst maar eens de rijen sluiten, voor te proberen het geld bij elkaar te krijgen.

Of laat die prins Bernhard anders zijn 102 panden in Amsterdam verkopen, dan hoeven ze niet langer te zoeken naar het geld. Zo toon je tenminste hart voor de autosport. Ik vrees echter dat hij het allemaal graag wil om eraan te verdienen, en dat zijn autosporthart hier niets mee te maken heeft.

Op donderdag naar het naast gelegen centerparks.
En in een paar minuten op het circuit zijn.
Ik zet het vast in de agenda! :LOL:

En waarom zou Zandvoort zich Amsterdam Beach moeten noemen? Zou gelijk een reden zijn om nooit meer in Zandvoort te komen;)

Het zou wel mooi zijn als er weer een GP in Nederland, het liefst op circuitpark Zandvoort of in Rotterdam

Terug
Bovenaan