Amy
Net ingestapt
Beste Autoweek leden,
Mijn vorige Baleno met Check Engine lichtje wat het jaren goed deed heb ik helaas naar de sloop moeten brengen door een ongeluk.
Inmiddels heb ik ik en Citroen XSara 1.8 i (1998, 123K op de teller met NAP) en die heeft een stuk meer power. Bij een garage in Oosterhoud (GLD) gekocht en die hebben netjes nog wat onderhouds puntjes doorgenomen voor hij afgegeven werd. Echter merk ik op dat de temperatuur sensor blijft hangen tijdens het rijden.
Echt voorbij de de 70 graden komt hij tijdens het rijden echt niet, tot ik in de file kom, dan komt hij tot ongeveer 102 graden voor de ventilator aanslaat en hij weer rond de 96 komt te zitten. Garage gebeld, die zegt dat het vrij normaal is bij dit type auto's. "Als binnen de verwarming goed aan gaat is er niets aan de hand hoor."
Bij mijn oude garage geverifieerd, en die zeggen hetzelfde( je swift uit 1993 had dit ook hoor!). Echter nadat mijn oom die bij de ANWB werkt even met me mee reed er naar keek vermeldde hij dat dit niet hoorde.
Radiateur en en slangen zijn wel warm, en hij rijd verder prima. Wat is jullie verdict? Is dit bekend?
P.s. de reden dat ik dit toch post is omdat ik iets soortgelijks tegen kwam tijdens het zoeken van hoe snel een auto warm is, ik werk vlakbij een snelweg en wil hem niet te hoog in de toeren jagen als ik pas 5 min rijd.
Mijn vorige Baleno met Check Engine lichtje wat het jaren goed deed heb ik helaas naar de sloop moeten brengen door een ongeluk.
Inmiddels heb ik ik en Citroen XSara 1.8 i (1998, 123K op de teller met NAP) en die heeft een stuk meer power. Bij een garage in Oosterhoud (GLD) gekocht en die hebben netjes nog wat onderhouds puntjes doorgenomen voor hij afgegeven werd. Echter merk ik op dat de temperatuur sensor blijft hangen tijdens het rijden.
Echt voorbij de de 70 graden komt hij tijdens het rijden echt niet, tot ik in de file kom, dan komt hij tot ongeveer 102 graden voor de ventilator aanslaat en hij weer rond de 96 komt te zitten. Garage gebeld, die zegt dat het vrij normaal is bij dit type auto's. "Als binnen de verwarming goed aan gaat is er niets aan de hand hoor."
Bij mijn oude garage geverifieerd, en die zeggen hetzelfde( je swift uit 1993 had dit ook hoor!). Echter nadat mijn oom die bij de ANWB werkt even met me mee reed er naar keek vermeldde hij dat dit niet hoorde.
Radiateur en en slangen zijn wel warm, en hij rijd verder prima. Wat is jullie verdict? Is dit bekend?
P.s. de reden dat ik dit toch post is omdat ik iets soortgelijks tegen kwam tijdens het zoeken van hoe snel een auto warm is, ik werk vlakbij een snelweg en wil hem niet te hoog in de toeren jagen als ik pas 5 min rijd.