Tekentopic deel 4

Guest
[size=large]Tekentopic deel 4[/size]

Nieuw topic, nieuwe kansen...

Wedstrijdleiders: Superbirdie en Empoleon

Nieuwe wedstrijden:
Als je een idee hebt voor een nieuwe wedstrijd, kun je dat gewoon in het topic posten. Er moeten er natuurlijk wel mensen met dit idee eens zijn.

Duur wedstrijden:
De wedstrijden duren normaal gesproken drie weken tot 10 uur. Echter, als er na die drie weken nog geen drie tekeningen zijn, wordt de wedstrijd verlengd met een week.

Stemmen:
Nadat de wedstrijd is afgelopen, zal er zo snel mogelijk een stemtopic gemaakt worden waarin jullie in de vorm van een top drie kunnen stemmen op de tekeningen. Er zijn geen bepaalde tijden waarin jullie moeten stemmen, dus ook geen deadline. Er kan gestemd worden tot er een nieuwe wedstrijd is. De uitslag zal dan ook in de wedstrijdpost komen te staan.

De regels:
-Maximaal formaat: 800X600. Links of thumbnails zijn toegestaan.
-Geen digitale bewerking. Logo's e.d. mogen er wel bijgezet worden.
-De tekening mag niet eerder vertoond zijn.
-Een overgetrokken of nagetekende wedstrijdtekening inleveren is (streng) verboden. (Dit mag wel buiten de wedstrijd om).
-De tekening moet vóór de deadline getekend, opgeload, en ingezonden zijn.

Graag ook duidelijk vermelden dat de tekening voor de wedstrijd is.

Tutorials:
https://www.sibleyfineart.com/index.htm?tutorial--draw-ellipses.htm
https://cardesignnews.com/studio/tutorials/050518airmarker-rendering/index.html
https://cardesignnews.com/studio/tutorials/frye/index.html
https://www.adobetutorialz.com/articles/1476/1/Car-WaterColour-Rendering---Part-1
https://www.adobetutorialz.com/articles/1476/1/Car-WaterColour-Rendering---Part-2
https://www.georgetrosley.com/howto.html
https://www.deviantart.com/deviation/37777087/

En van onze eigen tekenaars (tip!):
https://vanquishdesign.nl/forum/viewtopic.php?t=57 (JzAero)
https://vanquishdesign.nl/forum/viewtopic.php?t=61 (Vanquish)
https://vanquishdesign.nl/forum/viewtopic.php?t=15 (Vanquish)

Vanquish is nog bezig met een nieuwe tut over auto's in perspectief... die is alleen nog niet af. Ik zet hem erbij als hij af is.

Veel tekenplezier, hou het rustig, geef tips en commentaar en vat commentaar niet direct op als kritiek.

Superbirdie en Empoleon
De wedstrijdleiding

zo weer een nieuw teken topic, ik wens iedereen (en natuurlijk ook mezelf) veel tekenplezier!:D

Haa een nieuwe je moet hem alleen nog even bovenaan vast zetten net zoals de oude;)

Heb net ff tekening gemaakt, een Mazda RX-8:
mazdaCCE00000RX8jpg2.jpg

Comments?

P.S. zitten wel een paar schoonheidsfouten in.(de banden)

Inderdaad is de auto niet helemaal van hoe het moet.
Je hebt veel te hard gedrukt met je potlood, en de schaduw staat niet echt mooi.

Ik maak de lijnen altijd ff wat duidelijker zodat het beter te zien is, maar het ziet er niet geweldig mooi uit nee.

het is niet nix hoor een auto tekenen, er zitten eigenlijk een heleboel details in die jij niet meeneemt. bepaalde lijnen laat je achterwege en dan lijkt de auto niet echt realistisch. probeer eens een auto over te trekken, dan zie je hoeveel lijnen en vormen een auto heeft. die lijnen onthoud je misschien wel en dan merk je dat je iets vergeet bij de volgende tekening. oke elke auto is anders maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel;)

Smith moet hem nog vast zetten en de oude op slot zetten...

Ik zie trouwens dat ik nog niet de namen bij de tuts heb gezet.

Leuk!

Sommige van hier kennen mij nog. Wedstrijd-leider tekentopic 3. Iig, in het begin dan.

Ik heb echter heel lang, zeker 9 maanden niet meer een potlood aangeraakt om een auto te tekenen.
Helaas, maar school en werk gaan toch voor.

Ik wil het binnekort wel weer eens proberen, en ik denk wel dat ik volgende week hier iets weer kan posten.

Nou, tot dan! En veel tekenplezier in het nieuwe topic.

Superbirdie Schreef:
-------------------------------------------------------
Ik zie trouwens dat ik nog niet de namen bij de
tuts heb gezet.

Je mag mijn tutorials er ook wel bij zetten ;)

goed idee maybach_freak :)
ik ben niet zo heel lang lid hier (sinds augustus 2007) maar heb wel een aantal tekeningen van jou gezien.
Ik moet zeggen dat ik ze leuk vind^^! Dus posten maar :D

Ik zie nu ook dat je je moet inloggen voor de tuts van vanquish en JZaero.

@pridefarmer: maar je vergeet alsnog veel lijnen en ziet het er nog altijd niet "strak" uit.
je snapt toch wel wat ik bedoel?

Het is nu een sticky, en het oude topic is gesloten, goed werk smith!

Hee jongens,

Hier een tekening van mij! Op de Wacom, het moet een nieuwe A-klasse voorstellen!

Comments Welkom!!

Groet,
Roel

Superbirdie Schreef:
> Ik zie nu ook dat je je moet inloggen voor de tuts
> van vanquish en JZaero.

Dan heb je ook wat ;)

heb weer even zitten tekenen en dit keer een Alfa Romeo Spider.
mijnalfaromeospider.jpg

P.S. de binnen kant lijkt een beetje rommelig.

@regel: je banden ben ik geen fan van, al ziet het er wel lekker futuristisch uit.

@regel: Link aub direct naar het plaatje, dat voorkomt een hoop ads.

@robinho: Ziet er mooi uit!

@ robin, ja, probeer nu minder over te trekken, alleen de coutouren.
Je zet nu wel een prachtige auto op papier, maar in principe is dat niet je eigen skill.
Met overtrekken bedoelen wij dat je alleen het perspectief leert te begrijpen, niet de hele auto mooi neer te zetten.
Ik wil niet zeggen dat het slecht is begrijp me niet verkeerd;)
Maar een eigen stijl creeren is natuurlijk leuker toch?
Dus eigenlijk wil ik eigenlijk nu een eigen design van je zien:)
Dat lijkt me erg leuk:D

Neem dus alleen de hoofdlijnen mee, ik weet zeker dat het je lukt.

ps: zie dit niet als afkraking.

Het lijkt me meer een paint tekening dan handgetekend. En Aston Martins hebben al sinds jaar en dag dezelfde vorm gril

Ai, ik hoop dat dit een gevalletje is van oefening baart kunst...

Want: de tekening ziet er niet zo heel goed uit. Van perspectief snap ik ook niks maar ik weet wel dat dat hier niet goed zit. De lijnen die je getekend hebt zijn meer prikkeldraadlijnen als vastehandlijnen. Ook nog een tip: wat MDA zei: geef je ontwerp niet meteen een merknaam die je leuk vind maar geef een merknaam die er bij past of bedenk er zelf een.

Maar onthoud:

vat commentaar niet direct op als kritiek.

Ook jij kan wel een tutorial perspectief gebruiken :p maak ik 'm niet voor niks =P

Kun je hem dan er dan wel voor zorgen dat je je niet hoeft aan te melden om hem te zien?

Ik snap niet zo goed dat jullie ook nog echt serieus commentaar gaan geven op zo´n tekening. Het is wel aardig, maar je ziet toch zo dat die kerel deze tekening totaal niet serieus heeft gemaakt? Dit is gewoon ff snel raggen met paint, en dan posten die hap. Iemand die zichzelf een beetje serieus neemt zou nooit zo'n gedrocht posten, dus naar mijn idee verdient dit ding niet eens 1 comment. Maar dat is mijn mening:p

Eerst roept iedereen, niet elkaar afkraken, dan roept de een weer, ja kraak elkaar wel lekker af...
Of naja, hij roept het niet maar hij doet het wel.. Serieus, dit is zijn eerste tekening, als het bij zijn tweede of derde nog steeds zon ragwerk is reageer dan pas negatief.
Misschien was ie hier wel serieus mee bezig (ik denk dat het wel stukken beter kan, daar ben ik het wel met je mee eens.) maar geef elkaar dan een kansje..

Het gaat de goede kant op mensne, we weten weer lekker wat we willen.

@ Superbirdie: niet, onderdeel van het Vanquishforum.
Mag niet overal verspreid worden :)
Dus het is of het een of het ander.
Tenzij een of andere malloot het kopieert en ergens post..

@supervogel: Inderdaad, we willen niet dat onze tutorials worden verspreid.

QupiX Schreef:
> Ik snap niet zo goed dat jullie ook nog echt
> serieus commentaar gaan geven op zo´n tekening.
> Het is wel aardig, maar je ziet toch zo dat die
> kerel deze tekening totaal niet serieus heeft
> gemaakt? Dit is gewoon ff snel raggen met paint,
> en dan posten die hap. Iemand die zichzelf een
> beetje serieus neemt zou nooit zo'n gedrocht
> posten, dus naar mijn idee verdient dit ding niet
> eens 1 comment. Maar dat is mijn mening:p

+1

Eerst roept iedereen, niet elkaar afkraken, dan roept de een weer, ja kraak elkaar wel lekker af...
Of naja, hij roept het niet maar hij doet het wel.. Serieus, dit is zijn eerste tekening, als het bij zijn tweede of derde nog steeds zon ragwerk is reageer dan pas negatief.
Misschien was ie hier wel serieus mee bezig (ik denk dat het wel stukken beter kan, daar ben ik het wel met je mee eens.) maar geef elkaar dan een kansje..

Het gaat de goede kant op mensne, we weten weer lekker wat we willen.

Niet zo overdrijven hoor;) Ik bedoel gewoon dat er een grens ligt wat opbouwende kritiek geven betreft. Als iemand zo duidelijk geen moeite doet voor een tekening (want kom op, dat is hier echt te duidelijk aan af te zien) dan vind ik niet dat hij ook maar een letter commentaar verdient, positief of negatief. Er zijn hier zat mensen die het tekenen WEL serieus nemen, die om de zoveel dagen een tekening posten, en die langzaam maar zeker vooruit gaan. DIE mensen verdienen commentaar.. maar niet zo iemand, die gewoon ff paint opstart om maar een tekening te posten. Ik zou zoiets alleen tekenen als ik me ontzettend verveelde op school oid, iemand die zichzelf serieus neemt doet dit niet. Dus vandaar;)

+1, ook al geef je wèl een heleboel letters negatief commentaar :p.

Dus jij wou zeggen dat elke leraar op school je maar moet uitmaken voor loser omdat je er niks van bakt?

1 ding: je trekt te snel een conclusie, wie zegt dat hij zichzelf niet respecteerd? Hij kan toch ook net begonnen zijn met tekenen of wat? Mijn klasgenoot die 16 is tekent slechter dan dat omdat hij nooit autos tekent. Wil toch niet zeggen dat ie er niet trots op is?
Ik denk dat je te weinig tekeningen ziet die beginners maken.
Ik geef je gelijk als ik meer tekeningen van hem heb gezien. Eerder niet.

Een leraar op school zal je nooit uitmaken voor loser. Maar, als een leerling te snel iets inlevert of laat zien zonder er ook maar enige aantoonbare moeite voor te hebben gedaan dan heeft die leraar al snel minder respect voor diegene. Leer mij leraren kennen, zo deden ze namelijk allemaal bij mij;) En ja, je hebt gelijk dat ik dat nu nog niet zeker kan weten, maar ik zit denk ik wel erg in de buurt bij hoe het zit. Maar dat zullen we vanzelf wel merken;) Het feit dat hij sinds zijn tekening nog geen 1 keer gereageerd heeft zegt bijv ook wel weer wat..

Met dat laatste ben ik het met je eens =)

wordt lekker veel getekend hier o_O

WIPS
opelconcept.jpg

bmwE34.jpg

boeing.jpg

vind ze wel vet hoor maar ze lijken/zijn nog niet helemaal af of wel?

hahaha in de beginpost :p opgeload, verander dat maar naar geupload Supervogel :)

De Beemer was mijn vaders oude auto, erg leuke auto ook :)

Terug
Bovenaan